Spalanie oleju - ponad 1,5L/1000km - 1.6 AKL
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- ziomek1988
- Użytkownik
- Posty: 350
- Rejestracja: sob maja 03, 2008 17:11
- Lokalizacja: Świecie / Bydgoszcz
- Kontakt:
Spalanie oleju - ponad 1,5L/1000km - 1.6 AKL
Witam, mam problem...od dłuższego czasu zmagam się z problemem spalania oleju. Początkowo robiło się również masło pod korkiem oleju tak więc wymieniłem uszczelkę pod głowicą i dałem do splanowania głowicę. Po tym zabiegu z masłem jest ok jednak olej dalej ucieka...miałem powymieniane wszystkie możliwe uszczelki (tak stwierdził mechanik) i dalej jest problem...mówił że może są do wymiany pierścienie ale stwierdził, że to dużo roboty i dużo kosztuje...czy to prawda?? Czy po prostu nie chce mu się robił i ściemniał?? Mam silniczek 1,6AKL a więc 8V...
[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/59ff7eee66697ba2.html][img]http://images44.fotosik.pl/291/59ff7eee66697ba2.jpg[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=269407][b][size=150]Golf Generation - kliknij i oceń[/size] [/b][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=269407][b][size=150]Golf Generation - kliknij i oceń[/size] [/b][/url]
sprawdź kompresję na każdym cylindrze... porównaj wszystkie 4 wyniki ze sobą i z wartością książkową... wtedy na 100% będziesz wiedział czy to pierścienie czy nie...
[ Dodano: 25-08-09, 17:15 ]
[ Dodano: 25-08-09, 17:15 ]
wszystkie uszczelki?? tzn które, może niech palcem pokaże... zostają uszczelnienia wału, miski olejowej - wyciek może powodować również nie dokręcony filtr oleju... sam zabiłem tak silnik właśnie...ziomek1988 pisze:miałem powymieniane wszystkie możliwe uszczelki (tak stwierdził mechanik) i dalej jest problem
- ziomek1988
- Użytkownik
- Posty: 350
- Rejestracja: sob maja 03, 2008 17:11
- Lokalizacja: Świecie / Bydgoszcz
- Kontakt:
A jak to sprawdzić :> Każdy mechanik ma taki sprzęt czy muszę podjechać do jakiegoś renomowanego?:)
Problem w tym że wycieku nie ma...mówił coś o uszczelce wydechu, pokrywy silnika, coś koło odmy powymieniał, uszczelkę pod korkiem oleju...dotatkowo wymieniłem świece i olej razem w filtrem
Problem w tym że wycieku nie ma...mówił coś o uszczelce wydechu, pokrywy silnika, coś koło odmy powymieniał, uszczelkę pod korkiem oleju...dotatkowo wymieniłem świece i olej razem w filtrem
Ostatnio zmieniony wt sie 25, 2009 17:17 przez ziomek1988, łącznie zmieniany 1 raz.
[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/59ff7eee66697ba2.html][img]http://images44.fotosik.pl/291/59ff7eee66697ba2.jpg[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=269407][b][size=150]Golf Generation - kliknij i oceń[/size] [/b][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=269407][b][size=150]Golf Generation - kliknij i oceń[/size] [/b][/url]
większość ma nawet ty możesz sobie taki kupic na allegro.ziomek1988 pisze:Każdy mechanik ma taki sprzęt czy muszę podjechać do jakiegoś renomowanego?
nie masz żadnych wycieków na silniku?? a z rury wydechowej nie wali niebieski dym przy wyższysch obrotach?? a czy przy odpalaniu zimnego silnika nie kopci troszkę z rury a potem przestaje jak się rozgrzeje????
- ziomek1988
- Użytkownik
- Posty: 350
- Rejestracja: sob maja 03, 2008 17:11
- Lokalizacja: Świecie / Bydgoszcz
- Kontakt:
Niebieski dym walił przed planowaniem głowicy i wszystkimi wymianami...teraz może troszeczkę jak mu mocno przygazuje. Wycieku żadnego nie ma...suchutki silnik...mechanik wymienił mi olej na mineralny, stwierdził że on może gdzieś lekko przystopuje jakiś wyciek ![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
![Neutral :|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
Ostatnio zmieniony wt sie 25, 2009 17:29 przez ziomek1988, łącznie zmieniany 1 raz.
[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/59ff7eee66697ba2.html][img]http://images44.fotosik.pl/291/59ff7eee66697ba2.jpg[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=269407][b][size=150]Golf Generation - kliknij i oceń[/size] [/b][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=269407][b][size=150]Golf Generation - kliknij i oceń[/size] [/b][/url]
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
Proste pytanie: a uszczelniacze zaworów wymieniał pan mechanik?
- zużycie oleju wskazuje na taki właśnie mankament.Dotyczy to przede wszystkim zaworów ssących!!!![pub :pub:](./images/smilies/pub.gif)
Mogę przyjąć że w 9 przypadkach na 10(dotyczy benzynowców) - uszczelniacze zaworów są powodem.
- zużycie oleju wskazuje na taki właśnie mankament.Dotyczy to przede wszystkim zaworów ssących!!!
![pub :pub:](./images/smilies/pub.gif)
Mogę przyjąć że w 9 przypadkach na 10(dotyczy benzynowców) - uszczelniacze zaworów są powodem.
Ostatnio zmieniony wt sie 25, 2009 21:07 przez oldstaszek, łącznie zmieniany 1 raz.
mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...
U mnie bierze 0.5 litra oleju na 1000km;żadnych wycieków na silniku;wymieniłem uszczlniacze zaworowe-nic nie pomogło;zostaje jedna możliwośc-wymiana pierścieni tłokowych ,co w najbliższym czasie muszę zrobić....
U Ciebie może być to samo.......![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
U Ciebie może być to samo.......
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
Ostatnio zmieniony śr sie 26, 2009 13:07 przez Gregory11, łącznie zmieniany 1 raz.
przyczyną są pierścienie olejowe - ponieważ jest to wersja pierścieni składanych - pierścienie olejowe składają się z 3 elementów - które wg mnie to porażka - w swoim teraz z powodu rozwalenia 8 zaworów - miałem okazję zerknąć na pierścienie i przy okazji je wymienić - założyłem innego typu też od silnika vw ale 2-częściowe tj pierścień i sprężynkaGregory11 pisze:zostaje jedna możliwośc-wymiana pierścieni zaworowych ,co w najbliższym czasie muszę zrobić....
[ Dodano: Sro Sie 26, 2009 9:18 am ]
jak ktoś chce mogę dołączyć foto takich pierścieni
- ziomek1988
- Użytkownik
- Posty: 350
- Rejestracja: sob maja 03, 2008 17:11
- Lokalizacja: Świecie / Bydgoszcz
- Kontakt:
Jeśli okazałoby się, że przyczyną są pierścienie to ile będe musiał wybulić u mechanika? Tak mniej więcej...czy są to koszty bliżej 300-500 a może 1000zł.
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
![chytry :chytry:](./images/smilies/chytry.gif)
![bajer :bajer:](./images/smilies/bajer.gif)
[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/59ff7eee66697ba2.html][img]http://images44.fotosik.pl/291/59ff7eee66697ba2.jpg[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=269407][b][size=150]Golf Generation - kliknij i oceń[/size] [/b][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=269407][b][size=150]Golf Generation - kliknij i oceń[/size] [/b][/url]
- ziomek1988
- Użytkownik
- Posty: 350
- Rejestracja: sob maja 03, 2008 17:11
- Lokalizacja: Świecie / Bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
Zanim będziesz rozbierał to postaraj się odpowiedzieć na pytania:
-czy dymi na niebiesko i w jakim momencie.
a)z rana po uruchomieniu przy czym po np.dwudniowym postoju - mocniej.
b)ujęcie gazu/hamowanie silnikiem i po dodaniu dymi...
c)brak reguły
d)nie dymi
Od siebie mogę dodać - zżerał ok.6ltr/10kkm na 15W-40.Po wymianie uszczelek zaworów - praktycznie zero.Przeszedłem na 10W-40 podbiera ok.200gram/10kkm.
Przejdę na 5W-40 i zobaczę co dalej.
Jest tylko jedno "ale" w tym wszystkim i aby mnie nie posądzano o kryptoreklamę - pozostaje prive.
Zanim rozbierzesz...![pub :pub:](./images/smilies/pub.gif)
-czy dymi na niebiesko i w jakim momencie.
a)z rana po uruchomieniu przy czym po np.dwudniowym postoju - mocniej.
b)ujęcie gazu/hamowanie silnikiem i po dodaniu dymi...
c)brak reguły
d)nie dymi
Od siebie mogę dodać - zżerał ok.6ltr/10kkm na 15W-40.Po wymianie uszczelek zaworów - praktycznie zero.Przeszedłem na 10W-40 podbiera ok.200gram/10kkm.
Przejdę na 5W-40 i zobaczę co dalej.
Jest tylko jedno "ale" w tym wszystkim i aby mnie nie posądzano o kryptoreklamę - pozostaje prive.
Zanim rozbierzesz...
![pub :pub:](./images/smilies/pub.gif)
mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 270 gości