Turbo z TDI 110PS do 1.6D
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: wt sie 25, 2009 09:30
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Turbo z TDI 110PS do 1.6D
Witam mam pytanko:) chce do mojego mkII 1.6d zalozyc turbo od 1.9 tdi. mam juz zrobiona miske ze splywem, mam cisnienie oleju na turbo , kolektor ssacy pasuje odealnie z leona :D wydechowy zreszta tez. widzialem , ze ktos zrobil cos takiego bo bylo wystawione na allegro, nie wiem tylko jak przerobic lape od silnika zeby sie turbina zmiescila i pod co podlaczyc kierownice. Czytalem troche na tych forach i widze, ze bylo kilka rodzai pomp wtryskowych . . . Pompa wtryskkowa przeszla gruntowny remont i pewnie trzeba bedzie zwiekszyc dawke paliwa. pomozcie porada bo to autko to moje oczko w glowie zrobilo juz w rodzinie 500.000km i nadal wysmienicie pracuje:)
Ostatnio zmieniony wt sie 25, 2009 11:36 przez Kaczor 1.6 TDI, łącznie zmieniany 1 raz.
- Lukas-182
- Sprzedawca
- Posty: 997
- Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
- Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
- Kontakt:
No ładnie kolega zaczyna ze swoim JPkiem
A dlaczego przerabiać chcesz jak sądzę tylna łapę silnika ?? Turbo az tak nisko będzie stało??
Co do pompy, to jak nie masz pompy z układem LDA (zwiększającym dawkę paliwa wraz ze wzrostem ciśnienia doładowania) to lipa... Podstawa to pompa min. 9mm i LDA...
Chłodnicę założyłeś większą?? Pakuj jak największą się da, bo 1.6TD np. ma sporo większa chłodnicę, a w uturbionym silniku duża chłodnica i chłodniczka oleju się przydaje...
Więcej nie napiszę, bo myślę, że to będzie nie wypał
A dlaczego przerabiać chcesz jak sądzę tylna łapę silnika ?? Turbo az tak nisko będzie stało??
Co do pompy, to jak nie masz pompy z układem LDA (zwiększającym dawkę paliwa wraz ze wzrostem ciśnienia doładowania) to lipa... Podstawa to pompa min. 9mm i LDA...
Chłodnicę założyłeś większą?? Pakuj jak największą się da, bo 1.6TD np. ma sporo większa chłodnicę, a w uturbionym silniku duża chłodnica i chłodniczka oleju się przydaje...
Więcej nie napiszę, bo myślę, że to będzie nie wypał
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: wt sie 25, 2009 09:30
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
chlodnica oleju jest juz w aucie , chlodnica bedzie od TD bo mam juz zamowiona a jesli chodzi o pompe to mowisz o tej ktora ma przystawke nad soba i do niej wchodzi podcisnienie z kolektora?? Powiem tak kupie co bedzie trzeba tylko potrzebuje wsparcia technicznehgo:D:D
sprzedam wtryski, pompe, turbo, glowice i pare innych gratów silnika od TDI 110km
Kaczor 1.6 TDI, opis montażu VNT kolegi adam16v: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1659274#1659274
Opis elektronicznego sterowania VNT by ventil: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1677247#1677247
[ Dodano: Wto Sie 25, 2009 10:26 am ]
Kaczor 1.6 TDI, a masz już jakąś turbosprężarkę? Bo te ze zmienną geometrią są dość brutalne dla "dołu" silnika. Pompują od bardzo niskich obrotów, które nie są tym co silniki 1.6 lubią najbardziej
Oczywiście wszystko jest do wyregulowania i można ustawić aby pompowała wyżej, ale nie jest to chyba proste co pokazują przykłady na forum. Poza tym takie sprężarki tanie nie są, no chyba że już masz jakąś
Opis elektronicznego sterowania VNT by ventil: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1677247#1677247
Dokładnie, z tym, że to jest nadciśnienieKaczor 1.6 TDI pisze:jesli chodzi o pompe to mowisz o tej ktora ma przystawke nad soba i do niej wchodzi podcisnienie z kolektora??
[ Dodano: Wto Sie 25, 2009 10:26 am ]
Kaczor 1.6 TDI, a masz już jakąś turbosprężarkę? Bo te ze zmienną geometrią są dość brutalne dla "dołu" silnika. Pompują od bardzo niskich obrotów, które nie są tym co silniki 1.6 lubią najbardziej
Oczywiście wszystko jest do wyregulowania i można ustawić aby pompowała wyżej, ale nie jest to chyba proste co pokazują przykłady na forum. Poza tym takie sprężarki tanie nie są, no chyba że już masz jakąś
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: wt sie 25, 2009 09:30
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Kaczor 1.6 TDI, no to jak turbo masz i kolektor jest, to można się pokusić (a nawet grzechem byłoby tego nie zrobić ), największy koszt to właśnie (zdrowe) turbo. Pompę można wyrwać nawet za 200zł i należałoby ją wymienić jak pisał Lukas-182. Sprężarka będzie pompowała więcej powietrza i dawka paliwa powinna być do tego proporcjonalnie podnoszona, a za to odpowiada układ LDA.
A co z tą turbiną, że się nie mieści i chcesz silnik przesuwać? Może jakąś fotkę pokaż jak to wszystko wygląda?
A co z tą turbiną, że się nie mieści i chcesz silnik przesuwać? Może jakąś fotkę pokaż jak to wszystko wygląda?
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: wt sie 25, 2009 09:30
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: wt sie 25, 2009 09:30
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Czyli chyba kolektor z 1.9D zespawany z flanszą z T3.That's a kind of an exhaust manifold you get by welding a T3 flange onto a N/A 1.9 cast iron manifold
Ostatnio zmieniony wt sie 25, 2009 11:26 przez piori, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: wt sie 25, 2009 09:30
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 102 gości