Odłączenie akumulatora na kilka dni

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

adix62
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz sty 25, 2009 11:54
Lokalizacja: Warszawa

Odłączenie akumulatora na kilka dni

Post autor: adix62 » pn sie 24, 2009 22:46

Witam jako, że wyjeżdzam Golfem na 7 dni a Seat zostaje w domu i pobór prądu na postoju jest duży (0,13 A) przy mierniku ustawionym na 10A więc zamierzam odłączyć klemę ujemną aby nic nie pobierało prądu czy poźniej będę miał tego negatywne skutki? Pozdrawiam



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » pn sie 24, 2009 22:48

Nie


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » wt sie 25, 2009 08:57

Ogólnie to będą negatywne skutki, ale myślę, że nieznaczące - zniknie pamięć radia, zegar trzeba będzie ustawić, sprawdź, czy masz kodowane radio i czy masz kod do niego. Może być też problem z alarmem - sprawdź w instrukcji czy napisali jak wkodować piloty - to chyba wszystko. Takzę jakieś tam skutki są, ale to drobiazgi.



Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » wt sie 25, 2009 09:55

adix62, pewnie o tym wiesz, ale najlepiej byłoby znaleźć i usunąć przyczynę, a nie skutek. 130mA to chyba nie jest normalne zużycie.



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » wt sie 25, 2009 10:01

adix62 pisze:czy poźniej będę miał tego negatywne skutki? Pozdrawiam
nawet producent zaleca na dłuzszy postój odłączyć akumaulator :bigok:



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » wt sie 25, 2009 17:00

Lipek81 pisze:problem z alarmem - sprawdź w instrukcji czy napisali jak wkodować piloty
Nie każdy alarm po zdjęciu klemy i odłączeniu zasilania usuwa z pamięci numery pilotów... a raczej niewiele traci:) reszta tak jak napisałeś...
adix62 pisze:pobór prądu na postoju jest duży (0,13 A) przy mierniku ustawionym na 10A
czy to jakiś bardziej profesjonalnych miernik czy MARKETOWY?? jeśli marketowy to błąd pomiaru przy takiej małej wartości dla tak dużego zakresu pomiarowego jest bardzo duży... więc należałoby sprawdzić najpierw miernik, albo przestawić na znacznie mniejszy zakres pomiaru prądu.

a tak matematycznie licząc to przez tydzień prąd rzędu 130mA wyciągnie ci z akumulatora zaledwie 20 kilka Ah... więc mniej niż połowę energii zgromadzonej w akumulatorze... na 97% :hmm: w lato tyle energii wystarczy Ci do zapalenia silnika w dobrej kondycji w okresie letnim...
Ostatnio zmieniony wt sie 25, 2009 17:01 przez -=ren=-, łącznie zmieniany 1 raz.


vwlifestyle.pl
Obrazek

adix62
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz sty 25, 2009 11:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: adix62 » wt sie 25, 2009 22:00

-=ren=- pisze:
Lipek81 pisze:problem z alarmem - sprawdź w instrukcji czy napisali jak wkodować piloty
Nie każdy alarm po zdjęciu klemy i odłączeniu zasilania usuwa z pamięci numery pilotów... a raczej niewiele traci:) reszta tak jak napisałeś...
adix62 pisze:pobór prądu na postoju jest duży (0,13 A) przy mierniku ustawionym na 10A
czy to jakiś bardziej profesjonalnych miernik czy MARKETOWY?? jeśli marketowy to błąd pomiaru przy takiej małej wartości dla tak dużego zakresu pomiarowego jest bardzo duży... więc należałoby sprawdzić najpierw miernik, albo przestawić na znacznie mniejszy zakres pomiaru prądu.

a tak matematycznie licząc to przez tydzień prąd rzędu 130mA wyciągnie ci z akumulatora zaledwie 20 kilka Ah... więc mniej niż połowę energii zgromadzonej w akumulatorze... na 97% :hmm: w lato tyle energii wystarczy Ci do zapalenia silnika w dobrej kondycji w okresie letnim...

Akumulator wymieniłem bo tamten 3 letni juz zdychał tzn raptem na mieście nie mogłem odpalić auta wiec zakupiłem Boscha S4 52 AH i po 24 godzinach napięcie na aku wynosi 12,3. Miernik niestety ale jest za 30 zł ;/ W poniedziałek mam jechać do serwisu ciekawe co oni powiedzą



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » śr sie 26, 2009 14:33

sprawdź sobie czy masz poprawne ładowanie w aucie... nawet tym marketowym sprzętem...

ale wracając do poboru prądu w twoim aucie... sprawdzałeś juz co to może być??


vwlifestyle.pl
Obrazek

adix62
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz sty 25, 2009 11:54
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: adix62 » śr sie 26, 2009 16:31

-=ren=- pisze:sprawdź sobie czy masz poprawne ładowanie w aucie... nawet tym marketowym sprzętem...

ale wracając do poboru prądu w twoim aucie... sprawdzałeś juz co to może być??
Ładowanie jest 14,1-14,2 więc norma. Sprawdzałem już radio i napewno nie jest to jego wina



Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » śr sie 26, 2009 16:47

no to pozostało spróbować po kolei wyłączać bezpieczniki... i mierzyć pobór prądu... innego pomysłu nie mam...


vwlifestyle.pl
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 261 gości