przelot w golf III gti 2E

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

cocaine!
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: pt paź 19, 2007 15:55
Lokalizacja: Warszawa STM

przelot w golf III gti 2E

Post autor: cocaine! » śr sie 12, 2009 17:41

robił już ktoś coś takiego?
jaka rura jest potrzebna, ile cali?
chce zrobić coś takiego: katalizator zostaje, rura i końcowy tłumik (napewno nieoryginalny)


spox!

Awatar użytkownika
steniu4
Forum Master
Forum Master
Posty: 1291
Rejestracja: czw lis 13, 2008 23:08
Lokalizacja: posen-grunwald

Post autor: steniu4 » sob sie 22, 2009 23:58

cocaine!, pomysł generalnie kozacki ale jaki przez to chcesz cel osiągnąć??
Ja miałem coś takiego. Ale nie do końca w gti. W GSi. W czasach zapaleńca GSi makniaka w asterce wrzuciłem końcowy przelotowy z kwasówki FOX exhaust systems, potem wyjechał kat, potem dałem kolektor 4/2/1 z kwasówki. Potem wszystko zostało zdjęte i na stół. Za kolektorem zaczęła się kwasówka 55mm gięta ile się da bez cięć i spawów. Spawy wyszły tylko 2 po drodze i wykonane były palnikiem w celu jak najmniejszej ilości przeszkód. Powiem tak. Robota wykonana profi naprawdę. Drogo naprawdę. Wraz z innymi modami pomogło ok 6PS po hamowaniu ale za to na wszystkich spotach i zlotach bezkonkurencyjnie wygrywałem w kategorii najgłośniejszy układ wydechowy :grin:


'99 e46 328ci na bogato i bokiem ;)
'99 multivan highline ACV na bardzo bogato ;)
'00 bora variant AHF automat na przebogato :D <--żonowóz
'04 Octavia kombi ASV na bardzo bogato na dupowóz po pracy
'17 kia venga 1,4/90 na bogato /służbowa = najlepsza do wszystkiego chociaż mega słaba ;)

Awatar użytkownika
GTI KR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 498
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 16:40
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: GTI KR » pn sie 24, 2009 00:07

ja mam kolektro 421 SS zamiast kata złacze elastyczne i dwa trumiki przletowe, drze kopare jak *#cenzura#*... . Przyrosty moze i sa ale nie za bardzo odczuwalne. Jak mialem zwykly kolektor i katalizator to bylo troche ciszej,a le niewiele. Troche zrobil sie mocniejszy ale jak zalozylem 421 i wyrzucilem kat. Wiec zastanow sie czy dzwiek nie bedzie ci przeszkadzal. Tu masz filmik jak mo chodzil z katalizatorem (filmik tego nie oddaje w pelni)


[ Dodano: 24 Sie 2009 00:08 ]

tu lepiej slychac


BB (borówka, bandit ...)

Awatar użytkownika
steniu4
Forum Master
Forum Master
Posty: 1291
Rejestracja: czw lis 13, 2008 23:08
Lokalizacja: posen-grunwald

Post autor: steniu4 » pn sie 24, 2009 13:08

No dokładnie. W silniku NA przelot nie da za dużo. Bardzo łatwo można wręcz pogorszyć sprawność auta bo spalinki nie mają wtedy odpowiednich ciśnień itd... Przelot to raczej do turbo... Jak w saabie (silnik ze sprężarką) zmieniłem restrykcje na total przelot to poszło ostro ale tam robiłem wszystko na większej średnicy od DP zaczynając. W na lepiej zainwestować w markowy układ wydechowy pod konkretny silnik. Kolektor 4/2/1 to też jest taka sprawa, że tzw "koni" to on nie napędzi a raczej poprawi nawet odczuwalnie moment i zmieni się wiadomo dźwięk auta. Z drugiej strony bez dłubanej głowicy (chociażby kanałów wydechowych) to taka zabawa to strata kasy, chyba że ma to być baza do dalszych dłubanek...
Ostatnio zmieniony pn sie 24, 2009 13:12 przez steniu4, łącznie zmieniany 1 raz.


'99 e46 328ci na bogato i bokiem ;)
'99 multivan highline ACV na bardzo bogato ;)
'00 bora variant AHF automat na przebogato :D <--żonowóz
'04 Octavia kombi ASV na bardzo bogato na dupowóz po pracy
'17 kia venga 1,4/90 na bogato /służbowa = najlepsza do wszystkiego chociaż mega słaba ;)

Awatar użytkownika
D1_PITER
Forum Master
Forum Master
Posty: 1411
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:13
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: D1_PITER » sob wrz 12, 2009 20:46

steniu4 pisze:Kolektor 4/2/1 to [...] zmieni się wiadomo dźwięk auta
Możesz coś o tym powiedzieć? Na jaki?


Obrazek

Awatar użytkownika
steniu4
Forum Master
Forum Master
Posty: 1291
Rejestracja: czw lis 13, 2008 23:08
Lokalizacja: posen-grunwald

Post autor: steniu4 » sob wrz 12, 2009 23:58

Na żaden. Nieco inaczej pracuje po zmianie, no właśnie...
... może dlatego że u mnie uległy zmianie długości rur?? Nie wiem. Jest inaczej. Na starym żeliwie był taki buczący, po zmianie na rurowca stał się taki ryczący a raczej bardziej szorstki odgłos, drapiący... Jak mam to opisać?? jest inny i tyle ale nie tak, że ktoś to wychwyci. Jedynie użytkownik auta który zna je jak samego siebie który z autem się nie rozstaje...
Ostatnio zmieniony ndz wrz 13, 2009 00:01 przez steniu4, łącznie zmieniany 1 raz.


'99 e46 328ci na bogato i bokiem ;)
'99 multivan highline ACV na bardzo bogato ;)
'00 bora variant AHF automat na przebogato :D <--żonowóz
'04 Octavia kombi ASV na bardzo bogato na dupowóz po pracy
'17 kia venga 1,4/90 na bogato /służbowa = najlepsza do wszystkiego chociaż mega słaba ;)

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » wt wrz 22, 2009 10:57

no na pewno dźwięk będzie uciążliwy przy jeżdżeniu autem w jakąś trasę... w golfach jest problem bo rura zgina się pod siedzeniami w pod dużym kątem... i stamtąd najbardziej słychać duden... Nie polecam jeśli auta używasz na co dzień - jeśli okazjonalnie to jak najbardziej i pamiętaj (słynna akcja u nas w mieście :)) głośny wydech = zabrany dowód :D


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
steniu4
Forum Master
Forum Master
Posty: 1291
Rejestracja: czw lis 13, 2008 23:08
Lokalizacja: posen-grunwald

Post autor: steniu4 » wt wrz 22, 2009 13:07

-=ren=- pisze:no na pewno dźwięk będzie uciążliwy przy jeżdżeniu autem w jakąś trasę... w golfach jest problem bo rura zgina się pod siedzeniami w pod dużym kątem... i stamtąd najbardziej słychać duden... Nie polecam jeśli auta używasz na co dzień - jeśli okazjonalnie to jak najbardziej i pamiętaj (słynna akcja u nas w mieście :)) głośny wydech = zabrany dowód :D
Taka akcja jak u nas w mieście. No zobacz ich... Umówili się czy co??
No powiem tak. Ja byłem zadowolony. Na zlotach i spotach zawsze winner 1st place na najgłośniejszy wydech i na ulicach też popłoch, tylko jeżdżąc 100% w mieście i 2 razy w roku na wybrzeże miałem już dość wydechu po około roku czasu i byłem zdecydowany zdjąć go ale zdążyłem auto sprzedać...


'99 e46 328ci na bogato i bokiem ;)
'99 multivan highline ACV na bardzo bogato ;)
'00 bora variant AHF automat na przebogato :D <--żonowóz
'04 Octavia kombi ASV na bardzo bogato na dupowóz po pracy
'17 kia venga 1,4/90 na bogato /służbowa = najlepsza do wszystkiego chociaż mega słaba ;)

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » wt wrz 22, 2009 14:36

ale fakt faktem, że póki ktoś nie będzie miał takiego ryczącego wydechu to zawsze będzie chciał go mieć, a jak już go ma to będzie chciał go zdjąć bo będzie za głośny...


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
steniu4
Forum Master
Forum Master
Posty: 1291
Rejestracja: czw lis 13, 2008 23:08
Lokalizacja: posen-grunwald

Post autor: steniu4 » śr wrz 23, 2009 13:21

Dokładnie-=ren=-, tak było zawsze, jest i będzie... O mega niskim niskim zawiasie też tak mówią i też każdy musi się przekonać... :helm:


'99 e46 328ci na bogato i bokiem ;)
'99 multivan highline ACV na bardzo bogato ;)
'00 bora variant AHF automat na przebogato :D <--żonowóz
'04 Octavia kombi ASV na bardzo bogato na dupowóz po pracy
'17 kia venga 1,4/90 na bogato /służbowa = najlepsza do wszystkiego chociaż mega słaba ;)

Awatar użytkownika
GTI KR
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 498
Rejestracja: ndz paź 21, 2007 16:40
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: GTI KR » sob wrz 26, 2009 09:47

ja tez sie zdecydowalem i sciagam wydech w przyszlym tygodniu. Tnz zakladam standardowy srodkowy


BB (borówka, bandit ...)

Awatar użytkownika
kwadrat
Forum Master
Forum Master
Posty: 1489
Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
Auto: 2x Golf
Silnik: 2x +

Post autor: kwadrat » pn wrz 28, 2009 19:43

Panowie podepnę się lekko do tematu. W moim RPeku zamiast kata mam zwykłą rurę. Nie było by w tym nic dziwnego, tylko ta rura jest węższa niż reszta . Nie wiem dokładnie o ile ale spokojnie da się to zauważyć. Czy taka węższa rura może pogorszyć osiągi, zwłaszcza na większych obrotach? Bo w sumie dobrze nim mi się jezdzi, jest elastyczny i nawet sobie radzi, ale mam wrazenie że po przekroczeniu 5 tys. obr. to już nie jedzie ten samochód. Na jedynce jest jeszcze ok , ale zwłaszcza już tak na trójce to nie ma nawet co go dalej ciągnąć. Wiem że to nie jest 16v, ale jeżdziłem mkIII kumpla 1.6 abu i ciągnął do czerwonego bez zbytniego przestoju tzn. bez problemów. Poradzicie coś bo nie wiem czy tak ma byc, ale jak patrzę na tą rurę to coraz bardziej mnie denerwuje i bym z chęcią ją zmienił. Jakiegoś niekumatego tłumikarza miałem


Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
ObrazekObrazek
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » wt wrz 29, 2009 09:13

tak, ta cienka rura obniży moc w wysokim zakresie obrotow. Najlepiej daj tam jakis tłumik przelotowy i będzie po kłopocie.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
kwadrat
Forum Master
Forum Master
Posty: 1489
Rejestracja: śr sty 17, 2007 19:36
Lokalizacja: SC CzęstochoVWa
Auto: 2x Golf
Silnik: 2x +

Post autor: kwadrat » wt wrz 29, 2009 17:20

Jak dzisiaj patrzyłem to będzie gdzieś węższa tak z 4 mm, czyli gdzieś z 8mm po średnicy. Dzięki bugalon,

Może być np. coś takiego http://www.allegro.pl/item745056326_tlu ... _55cm.html
Lepszy będzie dłuższy czy krótszy? Bo widziałem jeszcze opcję krótszą tego samego
Ostatnio zmieniony wt wrz 29, 2009 17:24 przez kwadrat, łącznie zmieniany 1 raz.


Mein grün GT(i) produziert in Wolfsburg
ObrazekObrazek
Golf II GTi 2.0 jest, Polo 9n 1.4 TDI było, Golf Plus II 2.0 TDI+ jest

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości