Wentylator chłodnicy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

tomeek100
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: ndz lip 19, 2009 12:06
Lokalizacja: olsztyn

Wentylator chłodnicy

Post autor: tomeek100 » ndz sie 09, 2009 19:55

Witam. Mam problem tego typu iż po przejechaniu kilkunastu kilometrów jak tylko wskazówka temp cieczy wskaże 90 st załacza mi się wentylator i już się nie wyłacza.górny przewód chłodnicy jest gorący natomiast dolny lekko ciepły.ok 2 lata temu wymieniłem termostat na firmy Wahler.co może być przyczyną ciągłej pracy wentylatora- czujniki temp cieczy czy termostat?muszę się z tym uporać bo za 3 dni czeka mnie kawał drogi do przebycia.dzięki za pomoc.
Ostatnio zmieniony ndz sie 09, 2009 20:07 przez tomeek100, łącznie zmieniany 1 raz.



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: jeryk10 » ndz sie 09, 2009 20:13

Zagrzej silnik na postoju tak zeby sie wlaczyl wetylator Jak sie wlaczy to sciogni kostke z wlacznika termicznego i zobaczysz czy sie wylaczy jak tak to jest padniety wlocznik Jak nie to ktos ma namieszane w istalaci Wlocznik jest z pawej strony chlodnicy



tomeek100
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: ndz lip 19, 2009 12:06
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: tomeek100 » ndz sie 09, 2009 20:34

silnik jest lekko ciepły a wentylator ciągle pracuje.jak rozłącze kostke która znajduje się z prawej strony chłodnicy (patrząc od przodu auta)przestaje pracować.co to może być???pomocy......

[ Dodano: 09 Sie 2009 20:49 ]
Silnik jest już chłodny a went dalek kręci. rozłącze na noc kostke na went bo akumulator nie wytrzyma..dajcie porade co z tym zrobić???
Ostatnio zmieniony ndz sie 09, 2009 20:45 przez tomeek100, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » ndz sie 09, 2009 20:54

Kolega Jeryk10 właściwie wyjaśnił sprawę: należy jutro kupić włącznik wentylatora chłodnicy (a jeszcze lepiej wykręcić go i zabrać ze sobą do sklepu dla pokazania jaki to ma być) i trochę płynu do chłodnicy bo się wyleje przy wymianie.
Chodzi o tą część z której gdy zdejmiesz wtyk - silniczek gaśnie; to on zwiera ale już nie umie się rozewrzeć.
Ostatnio zmieniony ndz sie 09, 2009 20:54 przez Zico63b, łącznie zmieniany 1 raz.



tomeek100
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: ndz lip 19, 2009 12:06
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: tomeek100 » ndz sie 09, 2009 21:07

dzięki za porady.rano polece do sklepu i wymienie mam nadzieja że pomoże.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » ndz sie 09, 2009 21:11

Potrzebny też będzie spory klucz, bodaj numer 22 lub nastawny "francuz" lub "szwed" do odkręcenia - wkręcać trzeba już z czuciem!



tomeek100
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: ndz lip 19, 2009 12:06
Lokalizacja: olsztyn

Post autor: tomeek100 » ndz sie 09, 2009 21:18

ok.dzięki Ziko63b. właśnie sprawdzałem jak to wygląda i widać spory rozmiar klucza.mam nadzieja że jutro będzie już ok.



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz sie 09, 2009 21:23

tomeek100 pisze:i widać spory rozmiar klucza
klucz dokładnie 29,ale 30 też da radę odkręcic.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » ndz sie 09, 2009 21:27

No racja, moja pomyłka. Sorry!



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz sie 09, 2009 21:31

nie wiem czy odkręcisz normalnym kluczem , pasuje Ci mieć krótki rurkowy , a rozmiar to 30



Awatar użytkownika
Mavrick
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2064
Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Mavrick » ndz sie 09, 2009 23:38

Nie trzeba go wykrecac wystarczy powiedziec ze potrzebujesz czujnik wentylatora w chlodnicy...pan zapewne zapyta tylko 2 czy 3 pinowy:). Zwyklym kluczem raczej nie dasz rady...musi byc rurkowy.



grzaniec
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: sob sie 22, 2009 22:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: grzaniec » sob sie 22, 2009 23:08

Czesc, pomoze ktos w diagnozie mojego golfa?
Jakies dwa tyg temu zagrzal mi sie silnik, i musialem wymienic kilka czesci wchodzacych w sklad chlodzenia silnika, na pierwszy rzut poszedl czujnik temperatiry, okazalo sie jednak ze winny byl termostat, wiec i on zostal wymieniony. W tej chwili silnik nie lapie juz tak wysokiej temperatury jak wczesniej, jednak po przejechaniu kilkunastu km potrafi sie zagrzac do 95-100 stC. Sprawdzalem i oba weze z chodnicy sa cieple wiec obieg jest, ale wentylator sie nie wlaczyl.
Po zwarciu dwoch pinów w kostce wentyator zapieprza i to zdrowo, natomiast jak stane gdzies na parkingu po tych 10-15km i widze ewidentnie ze jest ponad 95stC a wentylator sie nie wlacza, to mnie trafia. Podczas gdy innym razem specjalnie grzalem silnik i wentylator sie wlaczy, ale jakby na pierwszy bieg, gdzies o polowe wolnij niz gdybym zwarl dwa piny recznie.
hmm jakies pomysly



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » ndz sie 23, 2009 13:12

W której kostce zwarł Kolega piny: na chłodnicy, na silniczku czy na czujniku; i jaki to silnik, typ - bo ma to znaczenie przy systemie sterowania wiatraka.



grzaniec
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: sob sie 22, 2009 22:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: grzaniec » ndz sie 23, 2009 23:52

Zico63b pisze:W której kostce zwarł Kolega piny: na chłodnicy, na silniczku czy na czujniku; i jaki to silnik, typ - bo ma to znaczenie przy systemie sterowania wiatraka.
Piny na czujniku temperatury. Silnik 1,4 kat prawdopodobnie AEX bo juz dawno nie spr.
Dzieki za wszelkie rady.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 292 gości