Witam.
Mam pewien problem z układem wspomagania ( a bynajmniej tak mi się wydaje).
Otóż. Jakiś czas temu podczas skręcania kół (czy to w prawo czy w lewo) po przekroczeniu około połowy skrętu coś zaczyna trzaskać i stukać jednocześnie coś blokowało mi dalszy skręt kierownicą. Problem występował jedynie w momencie gdy samochód stał. Podczas jazdy problem nie występował.
Niestety zignorowałem ten objaw i tak jeździłem dalej. Na chwilę obecną, prócz tamtych objawów pojawił się kolejny.
Zdarzyło mi się już 2x, że przy niskich prędkościach (do 40 km/h) wspomaganie mi się wyłączyło.
Co może być tego przyczyną, od czego najlepiej zacząć diagnostykę ew. naprawę.
Poziom płynu sprawdzony - jest OK.
Wiekowość płynu - ???????, ale nie sądzę że może mieć to wpływ na owe zachowanie (mogę się jednak mylić).
Pozdrawiam.
prosze pisac w odpowiednim dziale !!! - Adamm
Wspomaganie kierownicy - blokowanie się i trzaski
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Wspomaganie kierownicy - blokowanie się i trzaski
Ostatnio zmieniony pt cze 12, 2009 18:16 przez szafek_ml, łącznie zmieniany 1 raz.
Rozwiązanie problemu:
Po długim czasie zwlekania ze zrobieniem wspomagania w końcu się zebrałem i zacząłem działać. Okazało się, że wina owych pisków i dziwnych odgłosów to za luźny pasek klinowy. Po wymianie paska jak ręką odjął. Wspomaganko działa bez zarzutów.
UWAGA!!!
Po wymianie paska zaczęła mi ciec pompa od chłodziwa. Niestety zakończyło sie to oddaniem samochodu na warsztat. Tam stwierdzili, że za mocno naciągłem pasek klinowy.
Wydaje mi się jednak że jest to wielka lipa, bo raczej nie ma wielu pozycji naciągnięcia paska prócz jednej( możliwość wkręcenia śruby blokującej)
Możliwe, że opchnęli mi za ciasny pasek :/.
Przy okazji dowiedziałem się, że mam do wymiany pasek rozrządu, cieknie mi pompa paliwa i jeszcze olej spod uszczelki na misce olejowej :/.
SUCKS :/
To tyle w temmacie wspomagania.
Po długim czasie zwlekania ze zrobieniem wspomagania w końcu się zebrałem i zacząłem działać. Okazało się, że wina owych pisków i dziwnych odgłosów to za luźny pasek klinowy. Po wymianie paska jak ręką odjął. Wspomaganko działa bez zarzutów.
UWAGA!!!
Po wymianie paska zaczęła mi ciec pompa od chłodziwa. Niestety zakończyło sie to oddaniem samochodu na warsztat. Tam stwierdzili, że za mocno naciągłem pasek klinowy.
Wydaje mi się jednak że jest to wielka lipa, bo raczej nie ma wielu pozycji naciągnięcia paska prócz jednej( możliwość wkręcenia śruby blokującej)
Możliwe, że opchnęli mi za ciasny pasek :/.
Przy okazji dowiedziałem się, że mam do wymiany pasek rozrządu, cieknie mi pompa paliwa i jeszcze olej spod uszczelki na misce olejowej :/.
SUCKS :/
To tyle w temmacie wspomagania.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 205 gości