PROBLEM Z KLIMATYZACJA
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Witam!
A ja mam taką lipę z MK4 1.9 że klima działa prawie zawsze... tylko w trakcie gorącego dnia w korku ulicznym klima przestaje działać, tzn. załącza się kompresor i działa ok. 3 sek. po czym się odłącza i to koniec wiania chłodem. Specjaliści zauważyli że po starcie kompresora równocześnie ruszają wentylatory, ale one zaraz się zatrzymują co ponoć powoduje wzrost ciśnienia i automatyczne odłączenie komprzesora. Nie wiem dlaczego tak się dzieje, a podczas jazdy przepływ powietrza przez chłodnice jast i klima działa normalnie. Proszę o pomoc Was znawców bo przecież kto mi pomoże jak nie Wy....pozdrawiam i czekam na odpowiedź.
A ja mam taką lipę z MK4 1.9 że klima działa prawie zawsze... tylko w trakcie gorącego dnia w korku ulicznym klima przestaje działać, tzn. załącza się kompresor i działa ok. 3 sek. po czym się odłącza i to koniec wiania chłodem. Specjaliści zauważyli że po starcie kompresora równocześnie ruszają wentylatory, ale one zaraz się zatrzymują co ponoć powoduje wzrost ciśnienia i automatyczne odłączenie komprzesora. Nie wiem dlaczego tak się dzieje, a podczas jazdy przepływ powietrza przez chłodnice jast i klima działa normalnie. Proszę o pomoc Was znawców bo przecież kto mi pomoże jak nie Wy....pozdrawiam i czekam na odpowiedź.
Orcio - w momencie załączania klimy na wolnych obrotach spadają mi na chwilę obroty ale zaraz wracają do normy (silnik ATD). Ja tylko w tym momencie widzę fakt załączenia sprężarki.
Teraz to nic nie widzę bo mi klima leży. i też proszę o pomoc fachowców.
[ Dodano: 22 Sie 2009 16:26 ]
A jak Ci działa przy wyłączonej klimatyzacji?
Mi tak się mulił jak zapomniałem zapiąć wtyczki na przepływomierzu, czułem się jak bym miał czołg na holu
Teraz to nic nie widzę bo mi klima leży. i też proszę o pomoc fachowców.
[ Dodano: 22 Sie 2009 16:26 ]
A jak Ci działa przy wyłączonej klimatyzacji?
Mi tak się mulił jak zapomniałem zapiąć wtyczki na przepływomierzu, czułem się jak bym miał czołg na holu
spadek mocy jest przy załączonej klimie, natomiast jego odczuwalność zależy od silnika. jeżeli pytasz o slinik który masz w opisie (AGR) przy normalnej jeździe jest to nieodczuwalneOrcio pisze:czy jak zalaczy sie wam klima i jedziecie tu czuc spadek mocy?
jakos u mnie sie tak dziwnie na obroty wkreca tak powoli?
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20575][img]http://www.motostat.pl/user_images/20575/icon1.png[/img][/url]
brak mocy to z reguły za duże ciśnienie w układzie. sprawdź czy wentylatory się załączają jak włączysz klimatyzację. masz jakieś inne dziwne objawy podczas pracy?Orcio pisze:to u mnie jest cos nie tak bo ja odczuwam spadek mocy
tylko co to jest sprzeglo?
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20575][img]http://www.motostat.pl/user_images/20575/icon1.png[/img][/url]
wentylatory zalanczaja sie od razu.tom17 pisze:brak mocy to z reguły za duże ciśnienie w układzie. sprawdź czy wentylatory się załączają jak włączysz klimatyzację. masz jakieś inne dziwne objawy podczas pracy?Orcio pisze:to u mnie jest cos nie tak bo ja odczuwam spadek mocy
tylko co to jest sprzeglo?
jedynie jeszcze ze slabiej chlodzi jak go kupilem to az mrozilo
wszystko zależy od temp. na zewnątrz. w temp 20-30st. nie powinieneś czekać dłuzej jak minutę. sprawdź również jak zachowuje się sprzęgło sprężarki. gdy wentylator nie wrzuci na II bieg ciśnienie wzrośnie na tyle że powinno sprężarkę wyłączyć (zakładając że masz prawidłową ilość czynnika).Orcio pisze:a ile mam czekac az ten 2 bieg sie zalaczy?
można to wszystko zrobić prościej tzn. pojechać do zakładu od klimy i sprawdzić ciśnienia i wtedy będzie wszystko jasne.
jeżeli rzeczywiście masz za wysokie ciśnienie w układzie i będziesz tak jeździł możesz uszkodzić sprężarkę
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20575][img]http://www.motostat.pl/user_images/20575/icon1.png[/img][/url]
Greg idąc za Twoją radą zadzwoniłem do Piekar (Auto Danecki) i Marek zaproponował mi również nową oryginalną za 800 zł.
Oczywiście skorzystałem więc najprawdopodobniej było tak z moją awarią.
Najpierw zatarł (zaciął) się duży wentylator syn jechał na Węgrzech w wielkim upale wzrosło ciśnienie w układzie wywaliło zawór "wlewowy" ten na wysokim ciśnieniu uszedł czynnik, i uszkodziła się sprężarka.
Wniosek Panowie z klimą sprawdzajcie co jakiś czas stan Waszych Wentylatorów czy nie mają luzów i czy nie zacinają się, sprawdzajmy będzie taniej i mniej kłopotów.
A tak na koniec to polecam Warsztat AUTO DANECKI w Piekarach. po raz kolejny przekonałem się, że są fachowcami i nie są drodzy, mnie w każdym razie opłaca się tam jeździć z Włocławka.
Dziękuję wszystkim, którzy pochylili się nad moim problemem.
Oczywiście skorzystałem więc najprawdopodobniej było tak z moją awarią.
Najpierw zatarł (zaciął) się duży wentylator syn jechał na Węgrzech w wielkim upale wzrosło ciśnienie w układzie wywaliło zawór "wlewowy" ten na wysokim ciśnieniu uszedł czynnik, i uszkodziła się sprężarka.
Wniosek Panowie z klimą sprawdzajcie co jakiś czas stan Waszych Wentylatorów czy nie mają luzów i czy nie zacinają się, sprawdzajmy będzie taniej i mniej kłopotów.
A tak na koniec to polecam Warsztat AUTO DANECKI w Piekarach. po raz kolejny przekonałem się, że są fachowcami i nie są drodzy, mnie w każdym razie opłaca się tam jeździć z Włocławka.
Dziękuję wszystkim, którzy pochylili się nad moim problemem.
może masz za małą szczelinę pomiędzy kołem i tarczą. spróbuj podłożyć podkładkę dystansowąrobols79 pisze:witam
moj problem polega na tym klima dziala jak nalezy ale po jej wylaczeniu sprzeglo nadal sie obraca z tym ze bardzo powoli tak jakby elektromagnes je nie do konca rozlaczal i zarazem strasznie sie nagrzewa.narazie zdjalem sprzeglo .
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20575][img]http://www.motostat.pl/user_images/20575/icon1.png[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] i 310 gości