PROBLEM Z KLIMATYZACJA

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

happyzed
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: sob cze 14, 2008 17:26
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: happyzed » pt sie 21, 2009 22:35

Witam!
A ja mam taką lipę z MK4 1.9 że klima działa prawie zawsze... tylko w trakcie gorącego dnia w korku ulicznym klima przestaje działać, tzn. załącza się kompresor i działa ok. 3 sek. po czym się odłącza i to koniec wiania chłodem. Specjaliści zauważyli że po starcie kompresora równocześnie ruszają wentylatory, ale one zaraz się zatrzymują co ponoć powoduje wzrost ciśnienia i automatyczne odłączenie komprzesora. Nie wiem dlaczego tak się dzieje, a podczas jazdy przepływ powietrza przez chłodnice jast i klima działa normalnie. Proszę o pomoc Was znawców bo przecież kto mi pomoże jak nie Wy....pozdrawiam i czekam na odpowiedź.



Orcio

Post autor: Orcio » sob sie 22, 2009 07:07

Panowie mam takie pytanie:
czy jak zalaczy sie wam klima i jedziecie tu czuc spadek mocy?
jakos u mnie sie tak dziwnie na obroty wkreca tak powoli?



MichałP
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: czw maja 17, 2007 23:25
Lokalizacja: lubraniec

Post autor: MichałP » sob sie 22, 2009 09:32

Orcio - w momencie załączania klimy na wolnych obrotach spadają mi na chwilę obroty ale zaraz wracają do normy (silnik ATD). Ja tylko w tym momencie widzę fakt załączenia sprężarki.
Teraz to nic nie widzę bo mi klima leży. i też proszę o pomoc fachowców.

[ Dodano: 22 Sie 2009 16:26 ]
A jak Ci działa przy wyłączonej klimatyzacji?
Mi tak się mulił jak zapomniałem zapiąć wtyczki na przepływomierzu, czułem się jak bym miał czołg na holu



Awatar użytkownika
tom17
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 428
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 20:22
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: tom17 » ndz sie 23, 2009 12:02

Orcio pisze:czy jak zalaczy sie wam klima i jedziecie tu czuc spadek mocy?
jakos u mnie sie tak dziwnie na obroty wkreca tak powoli?
spadek mocy jest przy załączonej klimie, natomiast jego odczuwalność zależy od silnika. jeżeli pytasz o slinik który masz w opisie (AGR) przy normalnej jeździe jest to nieodczuwalne


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20575][img]http://www.motostat.pl/user_images/20575/icon1.png[/img][/url]

Orcio

Post autor: Orcio » ndz sie 23, 2009 14:18

to u mnie jest cos nie tak bo ja odczuwam spadek mocy
tylko co to jest sprzeglo?



Awatar użytkownika
tom17
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 428
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 20:22
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: tom17 » ndz sie 23, 2009 17:25

Orcio pisze:to u mnie jest cos nie tak bo ja odczuwam spadek mocy
tylko co to jest sprzeglo?
brak mocy to z reguły za duże ciśnienie w układzie. sprawdź czy wentylatory się załączają jak włączysz klimatyzację. masz jakieś inne dziwne objawy podczas pracy?


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20575][img]http://www.motostat.pl/user_images/20575/icon1.png[/img][/url]

Orcio

Post autor: Orcio » ndz sie 23, 2009 18:38

tom17 pisze:
Orcio pisze:to u mnie jest cos nie tak bo ja odczuwam spadek mocy
tylko co to jest sprzeglo?
brak mocy to z reguły za duże ciśnienie w układzie. sprawdź czy wentylatory się załączają jak włączysz klimatyzację. masz jakieś inne dziwne objawy podczas pracy?
wentylatory zalanczaja sie od razu.
jedynie jeszcze ze slabiej chlodzi jak go kupilem to az mrozilo



Awatar użytkownika
tom17
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 428
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 20:22
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: tom17 » ndz sie 23, 2009 18:53

Orcio pisze:wentylatory zalanczaja sie od razu.
pracują na I biegu czy włączają się też cyklicznie na II?


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20575][img]http://www.motostat.pl/user_images/20575/icon1.png[/img][/url]

Orcio

Post autor: Orcio » ndz sie 23, 2009 21:17

tom17 pisze:
Orcio pisze:wentylatory zalanczaja sie od razu.
pracują na I biegu czy włączają się też cyklicznie na II?
hmm musze to sprawdzic
a ile mam czekac az ten 2 bieg sie zalaczy?



Awatar użytkownika
tom17
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 428
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 20:22
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: tom17 » ndz sie 23, 2009 22:08

Orcio pisze:a ile mam czekac az ten 2 bieg sie zalaczy?
wszystko zależy od temp. na zewnątrz. w temp 20-30st. nie powinieneś czekać dłuzej jak minutę. sprawdź również jak zachowuje się sprzęgło sprężarki. gdy wentylator nie wrzuci na II bieg ciśnienie wzrośnie na tyle że powinno sprężarkę wyłączyć (zakładając że masz prawidłową ilość czynnika).

można to wszystko zrobić prościej tzn. pojechać do zakładu od klimy i sprawdzić ciśnienia i wtedy będzie wszystko jasne.

jeżeli rzeczywiście masz za wysokie ciśnienie w układzie i będziesz tak jeździł możesz uszkodzić sprężarkę


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20575][img]http://www.motostat.pl/user_images/20575/icon1.png[/img][/url]

greg

Post autor: greg » pn sie 24, 2009 09:17

MichałP, ja dla brata kupowłąem nówkę kompresor w Bytomiu - cena 1000zł - gosć handluje na allegro



MichałP
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: czw maja 17, 2007 23:25
Lokalizacja: lubraniec

Post autor: MichałP » czw wrz 03, 2009 21:39

Greg idąc za Twoją radą zadzwoniłem do Piekar (Auto Danecki) i Marek zaproponował mi również nową oryginalną za 800 zł.
Oczywiście skorzystałem więc najprawdopodobniej było tak z moją awarią.
Najpierw zatarł (zaciął) się duży wentylator syn jechał na Węgrzech w wielkim upale wzrosło ciśnienie w układzie wywaliło zawór "wlewowy" ten na wysokim ciśnieniu uszedł czynnik, i uszkodziła się sprężarka.
Wniosek Panowie z klimą sprawdzajcie co jakiś czas stan Waszych Wentylatorów czy nie mają luzów i czy nie zacinają się, sprawdzajmy będzie taniej i mniej kłopotów.
A tak na koniec to polecam Warsztat AUTO DANECKI w Piekarach. po raz kolejny przekonałem się, że są fachowcami i nie są drodzy, mnie w każdym razie opłaca się tam jeździć z Włocławka.
Dziękuję wszystkim, którzy pochylili się nad moim problemem.



robols79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: pt lip 17, 2009 23:51
Lokalizacja: orneta

Post autor: robols79 » pt wrz 04, 2009 21:06

witam
moj problem polega na tym klima dziala jak nalezy ale po jej wylaczeniu sprzeglo nadal sie obraca z tym ze bardzo powoli tak jakby elektromagnes je nie do konca rozlaczal i zarazem strasznie sie nagrzewa.narazie zdjalem sprzeglo .



Awatar użytkownika
tom17
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 428
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 20:22
Lokalizacja: łódzkie

Post autor: tom17 » pt wrz 04, 2009 21:14

robols79 pisze:witam
moj problem polega na tym klima dziala jak nalezy ale po jej wylaczeniu sprzeglo nadal sie obraca z tym ze bardzo powoli tak jakby elektromagnes je nie do konca rozlaczal i zarazem strasznie sie nagrzewa.narazie zdjalem sprzeglo .
może masz za małą szczelinę pomiędzy kołem i tarczą. spróbuj podłożyć podkładkę dystansową


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20575][img]http://www.motostat.pl/user_images/20575/icon1.png[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] i 310 gości