Podkładki termiczne wtryskiwaczy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

ryba_71
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pt paź 14, 2005 14:01
Lokalizacja: Podkarpacie

Podkładki termiczne wtryskiwaczy

Post autor: ryba_71 » pt lut 03, 2006 11:53

Tydzień temu wymieniałem świece żarowe, mechanik aby sprawdzić czy dobrze grzeją i są rozłączane wykręcił wtryskiwacze. Przy montażu wtryskiwaczy założył stare podkładki termiczne (te, które wcześniej wyją), przez tydzień było wszystko wporządku natomiast teraz zaczyna śmierdzieć w środku kabiny ON. Zaglądnęłem pod maskę i zobaczyłem, że wtryskiwacze są wilgotne od ON przy połączeniu ich z korpusem silnika. Czy przyczyną tego może być założenie starych podkładek.
Jeżeli tak to mam pytanie: czy przy zakładaniu nowych należy je podgrzać?
Dxzięki za odpowiedzi.



greg

Post autor: greg » pt lut 03, 2006 12:25

podkładki termiczne nalezy wymienić - koszt nie jest duży a on na silniku - to albo cieknie spod nakrętek przewodów do wtrsykiwaczy albo z gumowych wężyków pomiędzy wtryskami



ryba_71
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pt paź 14, 2005 14:01
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: ryba_71 » pt lut 03, 2006 12:54

Co powodują (jaki sens jest założenia nowych) podkładki termiczne. Greg z twojejwypowiedzi wynika, że raczej to nie wina podkładek termicznych o ile dobrze zrozumiałem, a co zpodgzewaniem podkładek przed ich włożeniem, czy ma to jakiś sens, bo spotkałem się i z taką opinią.



greg

Post autor: greg » pt lut 03, 2006 13:04

podkładki termiczne ulegają deformacji podczas wkręcania wtrsyków ,a więc żeby dobrze przylegały należy każdorazowo dać nowe - koszt ich jest niski więc nie ma sensu "oszczędzać". Podgrzewanie podkładek a po co?? podkładka zewnętrzną częścia dotyka głowicy a wewnętrzna dotyka wtrysku. Jaki cel? Nie wiem - wiiem że tak ma być. Dokręcając ją dociskasz ją - wiec tak jak ze śrubami do głowicy -nalezy wymieniać - jak nie wymienisz może się nic nie stać ale czasem śruba pęka, a podkładka może np nie przylegać dobrze.
Tak uważam że wyciek paliwa jest po przewodach albo tych metalowych - pompa-wtrsyki albo po gumowych wężykach, któe powinno się skracać przy ponownym zakładaniu bo mogą żle przylegać. Ale "mechanik" ci podkładek nie wymienił, wężyków nie skracał a też możliwe że i przewodów mocno nie dokręcił....

[ Dodano: Pią Lut 03, 2006 12:06 pm ]
a tak wogóle to bez sensu bo skoro wymieniał świece to po co wtryski wykręcał??? Żeby tylko zobaczyć że grzeją???



ryba_71
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pt paź 14, 2005 14:01
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: ryba_71 » pt lut 03, 2006 13:20

Greg dziękuję za odpowiedzi.
Mechanik wykręcał wtryski aby zobaczyć jak grzeją świeczki i czy prawidłowo są rozłączane przez przekaźnik.



Awatar użytkownika
SławekUKF
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: sob sty 28, 2006 15:32
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: SławekUKF » pt lut 03, 2006 15:09

Podkładki termiczne jak sama nazwa wskazuje są po to aby odizolować cieplnie wtryskiwacz od głowicy ponieważ głowica nagrzewa sie do wysokich temperatur co by szkodziło końcówkom wtrysków a tam jest przecież iglica i w wyniku nagrzania wtryskiwacz straciłby swoje parametry. A mechanikowi nie chciało sie sprawdzić świec bo są na nie inne sposoby a nie wykręcanie wtryskiwaczy przy których trzeba wymieniać podkładki na nowe bo ulegają deformacji.



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » sob lut 04, 2006 02:09

ryba_71 pisze:Mechanik wykręcał wtryski aby zobaczyć jak grzeją świeczki i czy prawidłowo są rozłączane przez przekaźnik.
Chylę czoła , pomysłowe!



Awatar użytkownika
Arcturus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr sie 03, 2005 14:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: Arcturus » sob lut 04, 2006 13:39

SławekUKF pisze:Podkładki termiczne jak sama nazwa wskazuje są po to aby odizolować cieplnie wtryskiwacz od głowicy ponieważ głowica nagrzewa sie do wysokich temperatur co by szkodziło końcówkom wtrysków a tam jest przecież iglica i w wyniku nagrzania wtryskiwacz straciłby swoje parametry. A mechanikowi nie chciało sie sprawdzić świec bo są na nie inne sposoby a nie wykręcanie wtryskiwaczy przy których trzeba wymieniać podkładki na nowe bo ulegają deformacji
:rotfl: TO TEZ NIEZŁA TEORIA :rotfl: Zwłaszcza ze podkładki te sa wykonanne z miedzi a ta jest bardzo dobrym przewodnikiem ciepła to po pierwsze a po drugie koncówka wtryskiwacza znajduje sie w komorze spalania i jest besposrednio wystawiona na działanie wys cisnienia i temperatury!!! GRATULUJE!



greg

Post autor: greg » sob lut 04, 2006 13:47

Arcturus pisze:Zwłaszcza ze podkładki te sa wykonanne z miedzi
a nie prawda- bo nie są z miedzi - kilka uszkodziłem i to nie miedź



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » sob lut 04, 2006 14:53

stonefree pisze:
ryba_71 pisze:Mechanik wykręcał wtryski aby zobaczyć jak grzeją świeczki i czy prawidłowo są rozłączane przez przekaźnik.
Chylę czoła , pomysłowe!
Może nie chciało mu się bawić w wyjmowanie świec po to by i tak stwierdzić, że są sprawne. Wyjął wtryskiwacze i zobaczył coś takiego ;):
Obrazek



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » sob lut 04, 2006 23:51

zaprzal pisze:Wyjął wtryskiwacze i zobaczył coś takiego
Efekt zarąbisty!A to twój motor SB?Lalunia...



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » ndz lut 05, 2006 01:14

stonefree, nie, to nie jest zdjęcie mojego TD


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

ryba_71
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pt paź 14, 2005 14:01
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: ryba_71 » wt lut 07, 2006 08:58

W niektórych modelach są podkładki miedziane a winnych tak jak w moim stalowe(twardsze). Myślę, że są one po to aby na wtryskach nie gromadził się nagar, który mógłby je uszkodzić.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 119 gości