Krańcówki w zamkach kierowcy i pasażera...
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Krańcówki w zamkach kierowcy i pasażera...
Postanowiłem zabrać się naprawę krańcówek w przednich drzwiach. Znalazłem piękną fotoporadę kolegi Fenomen89, która ułatwiła sprawę:) Jako, że mam akurat dwa zamki (jeden lewy i jeden prawy) stwierdziłem że je rozbiorę, przeczyszczę, polutuję...pójdę do auta podmienić zamki i będzie git...ale pojawił się problem
W zamku na którym jest opisana fotoporada są trzy krańcówki, u mnie w jednym z zamków są dwie a w drugim cztery...obawiam się że podmiana zamków niewiele da, pewnie nie wszystko będzie działało tak jak powinno.
Ktoś wie o co chodzi? Czy to jest zależne od wyposażenia? Która krańcówka za co odpowiada? Da radę dojść jakoś po numerach czy zamek będzie pasował?
Te dwa zamki osobiście wykręcałem także nie ma opcji że nie są od Golfa...
Miało być tak pięknie a wyszło jak zawsze ;/
Zamek kolegi Fenomen89
Dwa moje zamki
W zamku na którym jest opisana fotoporada są trzy krańcówki, u mnie w jednym z zamków są dwie a w drugim cztery...obawiam się że podmiana zamków niewiele da, pewnie nie wszystko będzie działało tak jak powinno.
Ktoś wie o co chodzi? Czy to jest zależne od wyposażenia? Która krańcówka za co odpowiada? Da radę dojść jakoś po numerach czy zamek będzie pasował?
Te dwa zamki osobiście wykręcałem także nie ma opcji że nie są od Golfa...
Miało być tak pięknie a wyszło jak zawsze ;/
Zamek kolegi Fenomen89
Dwa moje zamki
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Nie pisałem bo to chyba nie istotne. Te zamki nie są z mojego golfa. W moim mam fabryczny central i ryglowanie działa, ale nie wiem czy po przekręceniu kluczyka w drzwiach bo raczej pilotem (ori scyzoryk) otwieram auto...szaki pisze:Nie napisales czy masz central fabryczny w gofrze, czy dziala ci ryglowanie calego auta po przekreczeniu kluczyka w drzwiach
ETKA mówi:
Może na podstawie tego ktoś coś rozszyfruje...
Na zamkach nie mogę znaleźć numeru, są tylko naklejki z numerem, który nie ma nic wspólnego z numerami z ETKI ;/
- Fenomen89
- Gadatliwa bestia
- Posty: 984
- Rejestracja: wt sty 16, 2007 09:59
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
jesli nie ma numerow, nie ma znaczka VW, to prawdopodobnie masz zamienniki, np firmy VIKAQto pisze:Na zamkach nie mogę znaleźć numeru, są tylko naklejki z numerem, który nie ma nic wspólnego z numerami z ETKI ;/
w skrocie - wydaje mi sie, ze te zamki co Ty masz, sa to zamki do drzwi tylnych, a nie przednich nie jestem tez w tej dziedzinie ekspertem, ale jak nie ma do kluczyka to bedzie to raczej tylszaki pisze:o budowie zamka wiem niewiele ale na proste chopskie oko ten z2 mikrostykami nie ma mikrostykyka na mechnizmie wkladki kluczyka.
tyłu jeszcze u siebie nie rozbieralem, takze nie wiem jak wyglada, przod u kierowcy tak i ten Twoj napewno nie przypomina go ogolnie wlasnie ten jeden mikroswitch przy wkladce kluczyka mialem uwalony i dlatego zmusilo mnie to do kupna nowego zamka, ale wczesniej po wymianie mikrowlacznika (czujnik otwartych drzwi, nie ten przy wkładce) wszystko ladnie dzialalo
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
nie sądzę żeby to były zamienniki...może ktoś zapoda fotę na której są widoczne numery na zamku...może ja źle szukamFenomen89 pisze:jesli nie ma numerow, nie ma znaczka VW, to prawdopodobnie masz zamienniki, np firmy VIKA
Osobiście je wykręcałem, były to przednie drzwi...jedyne czego nie pamiętam to fakt czy pochodzą z tego samego golfa czy dwóch różnych. Na pewno są z prawy i lewych drzwi...przednichFenomen89 pisze:wydaje mi sie, ze te zamki co Ty masz, sa to zamki do drzwi tylnych, a nie przednich
- Fenomen89
- Gadatliwa bestia
- Posty: 984
- Rejestracja: wt sty 16, 2007 09:59
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
nie mam akurat takiej fotki, ale sprawdz czy masz to logo: (wg mnie ten Twoj to zamiennik)Qto pisze:Fenomen89 napisał/a:
jesli nie ma numerow, nie ma znaczka VW, to prawdopodobnie masz zamienniki, np firmy VIKA
nie sądzę żeby to były zamienniki...może ktoś zapoda fotę na której są widoczne numery na zamku...może ja źle szukam
ktory masz rok golfa? i ktory byl rok tego, co z niego wykrecales? nie pamietam czy przez caly czas byly montowane z przodu zamki z mozliwoscia otwierania z uzyciem kluczyka... albo poprostu ktos chcial miec na samego pilota (bez kluczykow, tylko wrzucil zaslepki) i sobie wymienil na zamki takie jak z tyluQto pisze:Fenomen89 napisał/a:
wydaje mi sie, ze te zamki co Ty masz, sa to zamki do drzwi tylnych, a nie przednich
Osobiście je wykręcałem, były to przednie drzwi...jedyne czego nie pamiętam to fakt czy pochodzą z tego samego golfa czy dwóch różnych. Na pewno są z prawy i lewych drzwi...przednich
tutaj trzeba pomyslec, fakt faktem, wrzucam Ci foto srodka zamka oryginalnego VW z drzwi przednich pasazera (rok 99), sa 4 mikroswitche
Ostatnio zmieniony pt sie 21, 2009 00:29 przez Fenomen89, łącznie zmieniany 1 raz.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
na obydwu są te znaczki VW, napis Germany zamiast France...także raczej zamki są oriFenomen89 pisze:ale sprawdz czy masz to logo:
2000Fenomen89 pisze:ktory masz rok golfa?
tego nie wiemFenomen89 pisze:ktory byl rok tego, co z niego wykrecales?
coś mi się kojarzy że nie było wkładki...qrde ja te zamki wykręcałem dwa lata temu;/Fenomen89 pisze:albo poprostu ktos chcial miec na samego pilota
- Fenomen89
- Gadatliwa bestia
- Posty: 984
- Rejestracja: wt sty 16, 2007 09:59
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
no to teraz trzeba rozszyfrowac, czy zamki sa przednie czy tylne u mnie jest France, bo byl na tamten rynek dedykowanyQto pisze:Fenomen89 napisał/a:
ale sprawdz czy masz to logo:
na obydwu są te znaczki VW, napis Germany zamiast France...także raczej zamki są ori
jakby nie bylo, prawie masz odpowiedz na Twoje pytanie obadaj je dokladnie, gdzies mi sie tam numery przewinely... nie pamietam gdzie...Qto pisze:Fenomen89 napisał/a:
albo poprostu ktos chcial miec na samego pilota
coś mi się kojarzy że nie było wkładki...qrde ja te zamki wykręcałem dwa lata temu;/
jak cos mam zamek pasazera, kupilem na zapas gdybym cos zepsul
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
wykręcałem z przednich drzwi...ogólnie to myślałem że przednie zamki i tylne są inneFenomen89 pisze:no to teraz trzeba rozszyfrowac, czy zamki sa przednie czy tylne
ja z Anglika (albo Anglików bo nie pamiętam) mam zamkiFenomen89 pisze:u mnie jest France, bo byl na tamten rynek dedykowany
Prawie...pytanie która krańcówka za co odpowiada i czy przy ewentualnej wymianie zamka nie trzeba jakoś instalacji przerabiać...ogólnie chyba pokuszę się o naprawę tych zamków co mam w aucieFenomen89 pisze:jakby nie bylo, prawie masz odpowiedz na Twoje pytanie
Ostatnio zmieniony pt sie 21, 2009 00:55 przez Qto, łącznie zmieniany 1 raz.
- Fenomen89
- Gadatliwa bestia
- Posty: 984
- Rejestracja: wt sty 16, 2007 09:59
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
przy wymianie zamka nic sie nie wymienia, tylko wczepiasz go w miejsce starego, podpinasz linki i kostke i to wszystkoQto pisze:Fenomen89 napisał/a:
jakby nie bylo, prawie masz odpowiedz na Twoje pytanie
Prawie...pytanie która krańcówka za co odpowiada i czy przy ewentualnej wymianie zamka nie trzeba jakoś instalacji przerabiać...ogólnie chyba pokuszę się o naprawę tych zamków co mam w aucie
krancowki te na tej plytce, odpowiadaja za zamykanie drzwi (z pilota + kluczyk), jesli chodzi o osw. wnetrza, brzeczyk, alarm -> czyli w skrocie czujnik otwartych drzwi - to jest ten na dole, co ide te dwa kabelki (do niego dochodza)
sa inne (tak mi pisano na forum), ale nie wiem czy sie roznia (poza 'obsluga' kluczyka)Qto pisze:przednie zamki i tylne są inne
edit//
fleshu, a centralny zamek nie byl w standardzie w golfie?
Ostatnio zmieniony pt sie 21, 2009 18:43 przez Fenomen89, łącznie zmieniany 1 raz.
- fleshu
- Forum Master
- Posty: 1018
- Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
- Lokalizacja: Stronie Śląskie
- Kontakt:
Te zamki wyciągane są bez centralnego > jedyne co w nich istnieje to czujnili(mikrostyki) "skończ podawać napięcie bo rygiel jest otwarty albo zamknięty" > inaczej silnik pracował by ciągle! Jak chcesz to sobie przeszczep mikrostyki do tego zamka > będzie działać normalnie z kluczyka> jak widać na foto > jest na nie miejsce > lutownica i 15 min roboty. I dla wyprostowania sprawy podam rozpiskę kabelków na wersję 5D confortline (piny we wtyczce):
1,2 > Silnik > 1-fioletowo-żółty> 2-niebiesko żółty (sterowanie silnikiem)
3> szaro - żółty > czujnik ryglowania (nie pamiętam czy zamknięty czy otwarty)
4> zółto niebieski > czujnik kluczyka (nie pamiętam czy otwarty czy zamknięcia)
5> żółto zielony > czujnik ryglowania (nie pamiętam czy zamknięty czy otwarty)
6> zielono czerwony > czujnik kluczyka (nie pamiętam czy otwarty czy zamknięcia)
7> brązowo niebieski > napięcie podawane na mikrostyk i na reszte zamka (mikrostyki kluczyka i silnika)
8> Brązowo biały > Oświetlenie kabinowe, mikrostyk,podaje mase jak drzwi mamy otwarte, jak zamknięte to jest +.
W razie podpinania alarmu > pamietajcie że używamy diód prostowniczych bo + z pozycji nr 8 spali nam alarm lub sterownik zamka.
Sterownik podpinamy pod sterowanie kluczykiem > dodatkowo 30s sygnał na kabelek od zamykania (4 lub 6) da nam efekt domykania szyb po zamknięciu autka.
Gofer IV może mieć więcej niż jeden sygnał do funkcji na jednym kablu > moduł komfortu rozpoznaje napięcia i sam decyduje co włączyć (przykład> zamykaj i otwieraj na panelu drzwi kierowcy > zastosowali opornik > a moduł komfortu rozpoznaje napięcia)
Miernik do ręki i lecimy > niech ktoś uzupełni opis> będzie przydatny dla następnych majsterkowiczów.
Dodatkowy opis znajdziecie w Techniczne>FAQ>golfIV>Mikrostyk (polecam ten dział)
Drzwi rozbieramy w odpowiedniej kolejności!!!
Pierwszy objaw zimnych lutów > to kilkukrotne ryglowanie zamków.
Mikrostyk sprawdzamy przez obracanie zapadki zamka > pierwszy skok i dalej powoli > jak słychać pstrykanie to znaczy że mikrostyk działa.
Nie działający centralny > często zmostkowanie kostki w radiu!!! > kabel czerwony i żółto czerwony >>>> radio nie gasi się po wyjęciu kluczyka.
No i to by było chyba na tyle!!!!
Pozdrowionka! I sorki za nawiedzenie techniczne>hehe:)
1,2 > Silnik > 1-fioletowo-żółty> 2-niebiesko żółty (sterowanie silnikiem)
3> szaro - żółty > czujnik ryglowania (nie pamiętam czy zamknięty czy otwarty)
4> zółto niebieski > czujnik kluczyka (nie pamiętam czy otwarty czy zamknięcia)
5> żółto zielony > czujnik ryglowania (nie pamiętam czy zamknięty czy otwarty)
6> zielono czerwony > czujnik kluczyka (nie pamiętam czy otwarty czy zamknięcia)
7> brązowo niebieski > napięcie podawane na mikrostyk i na reszte zamka (mikrostyki kluczyka i silnika)
8> Brązowo biały > Oświetlenie kabinowe, mikrostyk,podaje mase jak drzwi mamy otwarte, jak zamknięte to jest +.
W razie podpinania alarmu > pamietajcie że używamy diód prostowniczych bo + z pozycji nr 8 spali nam alarm lub sterownik zamka.
Sterownik podpinamy pod sterowanie kluczykiem > dodatkowo 30s sygnał na kabelek od zamykania (4 lub 6) da nam efekt domykania szyb po zamknięciu autka.
Gofer IV może mieć więcej niż jeden sygnał do funkcji na jednym kablu > moduł komfortu rozpoznaje napięcia i sam decyduje co włączyć (przykład> zamykaj i otwieraj na panelu drzwi kierowcy > zastosowali opornik > a moduł komfortu rozpoznaje napięcia)
Miernik do ręki i lecimy > niech ktoś uzupełni opis> będzie przydatny dla następnych majsterkowiczów.
Dodatkowy opis znajdziecie w Techniczne>FAQ>golfIV>Mikrostyk (polecam ten dział)
Drzwi rozbieramy w odpowiedniej kolejności!!!
Pierwszy objaw zimnych lutów > to kilkukrotne ryglowanie zamków.
Mikrostyk sprawdzamy przez obracanie zapadki zamka > pierwszy skok i dalej powoli > jak słychać pstrykanie to znaczy że mikrostyk działa.
Nie działający centralny > często zmostkowanie kostki w radiu!!! > kabel czerwony i żółto czerwony >>>> radio nie gasi się po wyjęciu kluczyka.
No i to by było chyba na tyle!!!!
Pozdrowionka! I sorki za nawiedzenie techniczne>hehe:)
Ostatnio zmieniony pt sie 21, 2009 02:01 przez fleshu, łącznie zmieniany 1 raz.
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
Zamek od drzwi kierowcy naprawiony, miałem w nim cztery krańcówki. Problemem najprawdopodobniej był syf który zebrał się w zamku ale jak już miałem zamek rozebrany to poprawiłem wszystkie luty. Zamek udało mi się złożyć dopiero za 3razem tak żeby wszystko działało. Ogólnie to dwa zamki zaprezentowane wyżej na zdjęciach były w takiej białej plastikowej obudowie która zapobiega zasyfianiu zamka, te zamki po rozebraniu były czyste, a w tym zamku który wyciągnąłem ode mnie z auta normalnie masakra. Przełożyłem sobie tą obudowę na swój zamek i mam nadzieję że teraz będzie wszystko działało dopóki któraś krańcówka nie padnie. Niedługo czas na drzwi pasażera.
Dzięki za pomoc.
Dzięki za pomoc.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 347 gości