pompa olejowa i miska

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

twromek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 739
Rejestracja: pn maja 21, 2007 18:10
Lokalizacja: Oderwalde
Kontakt:

pompa olejowa i miska

Post autor: twromek » śr sie 19, 2009 23:00

Mam silnik CR, miskę ori (dość konkretnie poobijaną) i pompę też ori (ale nie chcę jej dawać bo ma za duży luz na zębatkach) i jeszcze z silnika JP też miskę i pompę z czego obydwie są w stanie idealnym i teraz pytanie: czy mogę dać ten sprzęt z JP do CR i nic się nie stanie? Przerabiał już ktoś taki temat? Jak mierzyłem to miska ta z JP ma o prawie litr większą pojemność a pompa zamiast 2,5cm (takie jak w CR) to 3cm zębatki, czyli o większej wydajności, ciśnieniu. Uszczelki, uszczelniacze i wszystko w silniku nowe, ale nie chcę żeby mi się coś później powaliło. Więc zakładać to z JP czy szukać ori pompy? (bo miskę to na biede mam :-P )

ps miska z JP jest o 1cm niższa a jak wiadomo w jedynce każdy cm w tym miejscu jest ważny więc to przemawia za tym rozwiązaniem

:pub:
Ostatnio zmieniony śr sie 19, 2009 23:14 przez twromek, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Post autor: arwam » czw sie 20, 2009 12:54

twromek,

CZy silnik ma JP masz na hydro popychaczach?
jak tak to masz troszkę niższe ciśnienie, i na upartego można założyć pompę .
Ewentualnie możesz z pompy od CR wziąć dolny dekiel i na tafli szkła na papierze go wyrównać i założyć do pompy od JP będziesz miał wtedy wyższe ciśnienie i wyższą wydajność bo w CR masz większe ciśnienie z tego względu że nie musi być obniżane na potrzeby hydrauliki ale masz mniejszą wydajność pompy olejowej.



twromek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 739
Rejestracja: pn maja 21, 2007 18:10
Lokalizacja: Oderwalde
Kontakt:

Post autor: twromek » czw sie 20, 2009 12:58

JP był na hydro. Ja mam CR, czyli mechanika. Pompa w CR zajechana, więc chcę dać tą z JP. Chodzi tylko o to, że ta w CR ma mniejsze (niższe, ale o tej samej średnicy) zębatki, niby tylko o 0,5cm. Więc jeśli dam tą z JP do CR to będzie wyższe ciśnienie.

A co do miski to jak? Prawie litr to nie mało raczej.



arwam

Post autor: arwam » czw sie 20, 2009 13:36

twromek pisze:Więc jeśli dam tą z JP do CR to będzie wyższe ciśnienie.
\
Ciśnienie będzie niższe bo w silnikach na hydro specjalnie jest obniżane żeby szklanek nie podstawiało.
do tej pompy z JP załóż pokrywę od CR i będzie :rock:

a co do miski im większa tym lepsza :wink:

nie myślisz uturbiać swojego potworka :bajer:



twromek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 739
Rejestracja: pn maja 21, 2007 18:10
Lokalizacja: Oderwalde
Kontakt:

Post autor: twromek » czw sie 20, 2009 15:12

Pompa z CR była tak wyjechana, że nie da rady dać pokrywy z niej do tej dobrej pompy, bo jest to zintegrowane z smokiem.

Uturbiać nie chcę, bo ma być to oryginalna jedynka, mało już takich, wszystkie jakieś tjuningowane :P
arwam pisze:Ciśnienie będzie niższe bo w silnikach na hydro specjalnie jest obniżane
a co do tego to już nic nie rozumiem, jak większa pompa może mieć mniejsze ciśnienie :D ale ok

dzięki arwam :kwiatek: :jezor:
Ostatnio zmieniony czw sie 20, 2009 15:17 przez twromek, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Post autor: arwam » czw sie 20, 2009 15:36

twromek pisze:a co do tego to już nic nie rozumiem, jak większa pompa może mieć mniejsze ciśnienie :D ale ok
różnią się nastawami zaworu przelewowego



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości