Moduł zapłonu 1,6PN
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Yarobak
- Montana Green forever
- Posty: 114
- Rejestracja: wt lis 06, 2007 21:55
- Lokalizacja: FSL
- Kontakt:
Moduł zapłonu 1,6PN
Zdiagnozowano w moim golfie błąd modułu zapłonu. Mam moduł Telefunken 191 905 351 B. Mogę go zastąpić modułem Siemens 191 905 351 C ?
- Yarobak
- Montana Green forever
- Posty: 114
- Rejestracja: wt lis 06, 2007 21:55
- Lokalizacja: FSL
- Kontakt:
Opisywałem to już w innym poście. Ale sprawa ma się tak:stonefree pisze:A w jaki to sposób zdiagnozowano moduł zapłonu? Co się dzieje z autem? Jaki kod usterki?
Odpalam auto i jest wszystko ok. Wolne obroty ok 1000 i nie falują.
Jeśli:
- włączę światła mijania
lub
- dmuchawę na maxa
lub
- ogrzewanie tylnej szyby
lub
- włączy się dmuchawa chłodnicy...
Czyli włączy się jakiś większy odbiornik prądu obroty skaczą na 1300 i falują do 1500.
Dałem auto do warsztatu i wyszło, że wszystkie bajery jak czujniki, nastawnik przepustnicy itp. są OK. Spaliny podobno rewelacja.
Jedynie w kodach błyskowych wychodzi błąd modułu zapłonu. Jaki kod nie wiem.
Mam moduł jw i nie wiem czy podejdzie.
Jestem w 90% przekonany, że wina leży w instalacji elektrycznej a nie w module jako takim. Albo "plus" gdzieś na połączeniu ma duży spadek napięcia albo masa.
[ Dodano: Czw Sie 20, 2009 22:34 ]
Zmierz napięcia w newralgicznych punktach instalacji elektrycznej, czyli na kompie, na cewce, na module zapłonu. Zmierz bez obciążenia i z obciążeniem (dmuchawa itp.)
[ Dodano: Czw Sie 20, 2009 22:34 ]
Zmierz napięcia w newralgicznych punktach instalacji elektrycznej, czyli na kompie, na cewce, na module zapłonu. Zmierz bez obciążenia i z obciążeniem (dmuchawa itp.)
Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
- Yarobak
- Montana Green forever
- Posty: 114
- Rejestracja: wt lis 06, 2007 21:55
- Lokalizacja: FSL
- Kontakt:
Zaczynam powoli głupieć...zodiak pisze:Jestem w 90% przekonany, że wina leży w instalacji elektrycznej a nie w module jako takim. Albo "plus" gdzieś na połączeniu ma duży spadek napięcia albo masa.
Mechanik(raczej pewny nie z takich opresji mnie wyciągał) stwierdził, że najlepiej będzie jak po prostu podmienię moduł i od razu będzie widać czy to jego wina. Mam więc inny moduł od PNki tylko Siemensa, a nie Telefunkena i na końcu numeru ma C zamiast B.
Chcę podmienić moduły i zobaczyć co z tego wyjdzie. Nigdy nic takiego nie robiłem i nie wiem czy po prostu czegoś nie skwaszę...
Jak się okaże, że to nie moduł będę szukał dalej.
Te moduły mogą się różnić parametrami pod konkretne rodzaje cewek (VW znakował cewki kolorowymi kropkami). Cewki mają różne rezystancje uzwojeń pierwotnych. W sumie to jedynie próbując nic nie skwasisz, w najgorszym scenariuszu padnie ten moduł (ale daję sobie głowę obciąć że nie padnie w czasie krótkiej próby, jeśli już to po jakimś czasie a i to jest raczej wątpliwe). Śmiało podmieniaj ale jestem raczej sceptykiem że to coś da.
Wiesz, przy niestabilnym napięciu w instalacji ECU może wypluwać różnego rodzaju błędy.
[ Dodano: Czw Sie 20, 2009 22:56 ]
Wiesz, przy niestabilnym napięciu w instalacji ECU może wypluwać różnego rodzaju błędy.
[ Dodano: Czw Sie 20, 2009 22:56 ]
Nie pali, przerywa, gaśnie..........wojtass31 pisze:A jakie sa objawy jak jest modul do dupy??
Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
- Yarobak
- Montana Green forever
- Posty: 114
- Rejestracja: wt lis 06, 2007 21:55
- Lokalizacja: FSL
- Kontakt:
Jeśli mówisz o nastawniku przepustnicy to został sprawdzony i podobno jest OK.olafejs. pisze:A może po prostu silniczek krokowy padł Tobie ??
Byłem dziś rano u fachury. Mówi, że dokonał takich pomiarów i wszystko OK. Nie sprawdzał tylko pod obciążeniem. Sprawdzi raz jeszcze.zodiak pisze:Zmierz napięcia w newralgicznych punktach instalacji elektrycznej, czyli na kompie, na cewce, na module zapłonu. Zmierz bez obciążenia i z obciążeniem (dmuchawa itp.)
No właśnie, a to pod obciążeniem robią się "jaja" dlatego należy pomierzyć napięcia jak układ głupieje.Yarobak pisze: Byłem dziś rano u fachury. Mówi, że dokonał takich pomiarów i wszystko OK. Nie sprawdzał tylko pod obciążeniem. Sprawdzi raz jeszcze.
Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.
- Yarobak
- Montana Green forever
- Posty: 114
- Rejestracja: wt lis 06, 2007 21:55
- Lokalizacja: FSL
- Kontakt:
Mój pali na dotyk, nie przerywa i nigdy sam nie zgasł....zodiak pisze:wojtass31 napisał/a:
A jakie sa objawy jak jest modul do dupy??
Nie pali, przerywa, gaśnie..........
[ Dodano: 21 Sie 2009 10:35 ]
Tak też uczynię.zodiak pisze:No właśnie, a to pod obciążeniem robią się "jaja" dlatego należy pomierzyć napięcia jak układ głupieje.
Wstępnie dzięki za pomoc, szczególnie dla zodiak, . Jak coś się dowiem w temacie to napiszę.
Jeśli ktoś chciałby coś dodać to zapraszam do tematu
Ostatnio zmieniony sob sie 22, 2009 08:11 przez Yarobak, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 243 gości