[MK2] Dwuzłącze wydechu i wymiana el. elastycznych w 16V
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[MK2] Dwuzłącze wydechu i wymiana el. elastycznych w 16V
Panowie mam pytanie odnośnie wydechu; czy w takim dwuzłączu : http://allegro.pl/item609415418_zlacze_ ... mi_vw.html można samemu wspawać te sprężyny, ponieważ u mnie jedna już puszcza?
Ostatnio zmieniony wt sie 18, 2009 19:37 przez Ostry!, łącznie zmieniany 3 razy.
German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]
- mono
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: wt lis 25, 2008 19:46
- Lokalizacja: Wrocław/Muchobór Wlk.
- Kontakt:
Też mam taki sam problem jak Ty, dowiadywałem się już conieco na ten temat, i dowiedziałem się że samodzielne zespawanie tych złączy jest raczej niemożliwe, ponoć pod działaniem spawarki przetapiają się jeszcze bardziej i jedyne rozwiązanie to kupno nowego....
Niestety sam montaż jak i koszt nie jest zbyt tani... ;/
Niestety sam montaż jak i koszt nie jest zbyt tani... ;/
MK3 GTi XX Jahre :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2657137#2657137
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2657137#2657137
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Ja tą awarie miałem. Sam nie umiem spawać ale mechanik mi powiedział że nie naprawi tego. Z tym że ja na allegro kupiłem to za 9 dych, ta aukcja jest droga bardzo szukaj tańszych.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
jak miałem GTI to oczywiście to samo co u was wyszło, U mnie sposób zaprzyjaźnionego warsztatu, po konsultacji ze mną był taki, że te sprężyny zostały pospawane na szczelnie w ich miejsce wstawiając rurki z innego tłumika. Złącze elastyczne zostało założone przed pierwszym tłumikiem, dopasowane średnicą do większego wydechu. Auto u mnie jeździło 16 miesięcy i tak poszło w świat dalej, bez komplikacji.
uprzedzając dalsze komentarze kolektor się wcale nie urwał, mimo że auto było używane często adekwatnie do mocy silnika.
sumując dużo pracy ale z własna robotą to koszty są niewielkie, jakieś 60-70 PLN za elastyczne złącze i kawałek rury...
uprzedzając dalsze komentarze kolektor się wcale nie urwał, mimo że auto było używane często adekwatnie do mocy silnika.
sumując dużo pracy ale z własna robotą to koszty są niewielkie, jakieś 60-70 PLN za elastyczne złącze i kawałek rury...
Odgrzeję trochę temat.
W maju nadspawałem sobie to elastyczne złącze ale znów słyszę że przy wyższych obrotach zaczyna przepuszczać.. tak jak pisał mono te elastyczne złącza nie da się w pełni zaspawać bo i tak po czasie spawy pękają przy pracy ukł wydechowego.
I teraz mam pytanie, czy robić tak jak pisze -=ren=- czyli dać elastyczne złącze przed kolektorem czy szukać używki (która i tak będzie już raczej wypalona) no i jeśli wymieniać te elastyczne złącza to jak rozpołowić to dwuzłącze:
Pozdrawiam
W maju nadspawałem sobie to elastyczne złącze ale znów słyszę że przy wyższych obrotach zaczyna przepuszczać.. tak jak pisał mono te elastyczne złącza nie da się w pełni zaspawać bo i tak po czasie spawy pękają przy pracy ukł wydechowego.
I teraz mam pytanie, czy robić tak jak pisze -=ren=- czyli dać elastyczne złącze przed kolektorem czy szukać używki (która i tak będzie już raczej wypalona) no i jeśli wymieniać te elastyczne złącza to jak rozpołowić to dwuzłącze:
Pozdrawiam
German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]
ja tylko dodam że jak u siebie w mieście szukałem nowej tej dwrururki, to dotarłem tylko do dwóch sklepów gdzie w katalogu mieli taką część, a tylko w jednym podali mi cenę... była bliska 900PLN... także poszukać może lepiej używki drugiej, i póki jest w samochodzie to niech będzie,a tą drugą spatentować na zewnątrz.
- Leon_Wechtel
- Forum Master
- Posty: 1388
- Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
- Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
- Kontakt:
samemu nie da się tego zrobic ,chyba ,że ktoś ma spawarkę i sprawne ręcę i głowę na miejscu.
Pytałem o to gościa co się tłumikami zajmuje,szepnął za pospawanie tej flanszy 200zł.
Trzeba odciąć starą i wprowadzic między te sprężynki nowej flanszy i dobrze pospawac.
To co mi tłumacył nie jest to takie łatwe i nie chodzi tylko o zwykłe pospawanie,to trzeba włożyc jedno w drugie...łatwiej to pkazac niż opisac...
Ostry!, u siebie mam inny patent ,który widac był przez kogoś dodany.
Otóż tę flanszę mam skręconą w rurą wydechu na dwie śruby,żeby na stałe dolegały.Nie sprawdzałem szczelności tego bo jeszcze nie swapowałem silnika i dopiero potem mogłbym mówic o skuteczności...w każdym razie po oglądaniu zdjęc i samych flasz i kopletnych dwururek tego rozwiązania nie spotkałem
Pytałem o to gościa co się tłumikami zajmuje,szepnął za pospawanie tej flanszy 200zł.
Trzeba odciąć starą i wprowadzic między te sprężynki nowej flanszy i dobrze pospawac.
To co mi tłumacył nie jest to takie łatwe i nie chodzi tylko o zwykłe pospawanie,to trzeba włożyc jedno w drugie...łatwiej to pkazac niż opisac...
Ostry!, u siebie mam inny patent ,który widac był przez kogoś dodany.
Otóż tę flanszę mam skręconą w rurą wydechu na dwie śruby,żeby na stałe dolegały.Nie sprawdzałem szczelności tego bo jeszcze nie swapowałem silnika i dopiero potem mogłbym mówic o skuteczności...w każdym razie po oglądaniu zdjęc i samych flasz i kopletnych dwururek tego rozwiązania nie spotkałem
:arrow:[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=65307&postdays=0&postorder=asc&start=0][size=150]MÓJ MK2[/size][/url]
U mnie z pospawaniem nie ma problemu tylko nie wiem czy można gdzieś kupić z osobna te elementy które zaznaczyłem na zielono:
A jeśli by już usztywnić i zaspawać całkiem to dwuzłącze to musiałbym dać na dole gdzieś plecionkę elastyczną, żeby nie było naprężeń a za bardzo nie ma na nią nigdzie miejsca..
A jeśli by już usztywnić i zaspawać całkiem to dwuzłącze to musiałbym dać na dole gdzieś plecionkę elastyczną, żeby nie było naprężeń a za bardzo nie ma na nią nigdzie miejsca..
German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]
- Leon_Wechtel
- Forum Master
- Posty: 1388
- Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
- Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
- Kontakt:
Leon_Wechtel a to masz dwie plecionki? Bo u mnie dwururka biegnie aż pod auto i dopiero łączy się w jedną i za bardzo nie ma miejsca wstawić jednej plecionki jak już to dwie..
German Car - German Style ;-)
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]
Gofer: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153467 Zapraszam
[img]http://img14.imageshack.us/img14/5457/ostry.jpg[/img]
- Leon_Wechtel
- Forum Master
- Posty: 1388
- Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
- Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
- Kontakt:
- Leon_Wechtel
- Forum Master
- Posty: 1388
- Rejestracja: ndz mar 26, 2006 20:31
- Lokalizacja: WarszaVWa,Piaseczno
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 154 gości