co bedzie oszczędniejsze 1,4 czy 1,6

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
jacb82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw kwie 23, 2009 19:51
Lokalizacja: SZCZECIN
Kontakt:

Post autor: jacb82 » wt sie 18, 2009 09:54

mettenos pisze: wcale nie bez sensu, bo spalanie na podobnym poziomie a często niemalże identyczne, ja i szwagier swego czasu mieliśmy w tym samym czasie Mk3 - ja 1.6 on 1.4 - i powiem ci że w spalaniu niczym się te auta nie różniły
Golf III 1.4 60KM srednie spalanie 6.6 l/100km
Golf III 1.6 75KM srednie spalanie 7.8 l/100km
dane wg. www.autocentrum.pl, ale takie dane podają wszyscy.
Prawda jest taka, jak chcesz jezdzic spokojnie i tylko po miescie to nie ma opcji aby wiekszy silnik spalil tyle samo co mniejszy!!! Jezeli natomiast 1.6 sobie pocisniesz ( hehe, jezeli jest wogóle czym ;) ) i ktos jadący za Tobą 1.4 bedzie chciał jechać równo z Tobą wtedy silnik mniejszy dostanie w dupe i bedzie sie męczył i oczywiście spali swoje.
Ostatnio zmieniony wt sie 18, 2009 09:55 przez jacb82, łącznie zmieniany 1 raz.


SPRZEDAM GOLFA IV 1.6 16V 77kw, 105KM 2000rok, 5drzwi, srebrny metalic, pełna opcja

haps
Forum Master
Forum Master
Posty: 1292
Rejestracja: ndz kwie 01, 2007 17:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: haps » wt sie 18, 2009 09:54

mettenos pisze:ja i szwagier swego czasu mieliśmy w tym samym czasie Mk3 - ja 1.6 on 1.4 - i powiem ci że w spalaniu niczym się te auta nie różniły a o porównaniu mocy i elastyczności chyba nie muszę pisać, a to że palił mu 1 litr oleju na 500 km to żadna nowość w 1.4.

chodzi na pewno o mk3? bo silnik 1.4 nie jest tak nieudany jak w mk4...

a wracajac do mk3 i proponowanych silnikow...

mam 1.8 + lpg, jak "ciułam" :helm: to spalanie po wawie, mam 8,7-9 litrow.. jezdze po prostu do 2,5tys obr i wierzcie mi ze sie da i ze nie estem zawalidroga ( ADZ ma max moment obr 145Nm przy 2500obr) wiec i spalanie jest wtedy super.. ostatnio jechalem w trasie 110-120, a na obwodnicy garwolina cisnalem i spalanie mialem 8..

jak juz sie kreci wyzej ten silnik to i spali ta dyszke, 11lpg po wawie..( zakladam ze to jest normalna jazda)

ogolnie to mi najwieksza przyjemnosc sprawia to ze moge sobie jezdzic na niskim obr i ten silnik ciagnie od samego dolu (jak diesel), malo mi przy tym pali i nie ma sie co zepsuc ( opinia mechanika z 30letnim doswiadczeniem - 1.8 to najbardziej udana jednostka VW jesli chodzi o benzyne)
zauwazcie ze od czasow mk1 jest ten silnik i byl wkladany do 97r do mk3.. cos w tym musi byc (wiadomo lekkie zmiany byly).



Awatar użytkownika
jacb82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw kwie 23, 2009 19:51
Lokalizacja: SZCZECIN
Kontakt:

Post autor: jacb82 » wt sie 18, 2009 09:58

lwlw pisze: OK, ale czemu liczysz ceny benzyny? Auto ma chodzić na gazie, więc 1,5 litra więcej to 3zł, a nie 7zł.
3zł na 100km, robiąc miesiecznie 1000km to wyjdzie 30zł. Robiąc miesięcznie 1500km to wyjdzie prawie 50zł. Wszystko zależy jakim budżetem bedzie dysponował autor tematu.


SPRZEDAM GOLFA IV 1.6 16V 77kw, 105KM 2000rok, 5drzwi, srebrny metalic, pełna opcja

Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lukasz_mk2 » wt sie 18, 2009 10:35

jeśli mogę dołożyć coś od siebie to też radził bym kupić zagazowanego ABS'a (1.8), sam mam taki silnik i naprawdę nie ma porównania z silnikiem 1.4 (czasami się takim poruszam). Żeby jezdzić "normalnie" autem z silnikiem 1.4 to musi swoje wypić + oczywiście jak jeden z kolegów wyżej nadmienił ciągła dolewka oleju.


Obrazek

Awatar użytkownika
SYPEK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: czw gru 07, 2006 18:50
Lokalizacja: LESZNO VWielkopolska
Kontakt:

Post autor: SYPEK » wt sie 18, 2009 13:33

Z osobistego doświadczenia, a jeśli chodzi o mk3 to można powiedzieć że mam doświadczenie, bo obecnie mam ósme mk3 ;D to różnica między 1.6 a 2.0 jest ok 1l na 100km po mieście, a między 1.8 a 2.0 niestety nie zauważyłem różnicy przy poruszaniu się po mieście - mówie tutaj o benzynie, miałem też 2.0 z lpg to za 75zł zrobiłem 320 km po mieście, oglnie podsumowująć mniejsze jednostki nie palą odczuwalnie mniej niż 2.0 GTI. Jak koledzy pisali lepeij zainwestuj w większą pojemność z lpg niż w gołe 1.4 bo nie dość że drożej będzie jeżdzić to i gożej.


MOJE MK3 GTI 20 JAHRE ---> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=451124&p=5438799#p5438799

Awatar użytkownika
PAPAYOS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: czw sie 30, 2007 15:04
Lokalizacja: Zambrów
Kontakt:

Post autor: PAPAYOS » wt sie 18, 2009 15:41

jacb82 pisze:na pewno 1.4 bedzie mniej palić niz 1.6. Tu nie ma dwóch zdań

Nie masz racji kolego, a przynajmniej nie do końca....
Tak się dziwnie składa, że jestem posiadaczem auta z silnikiem 1,6 AEE i żonka jeździ 1,4 AEX. Ostatnio w moim bolidzie przepalił się tłumik i oddałem do warsztatu do naprawy... A że do roboty mam ponad 160 km pojechałem autem żony. I co się okazało: auto spaliło tyle samo paliwa co moje (a może nawet i więcej)... Oczywiście autem żony jechałem tak samo jak swoim czyli 110 - 120 km/h. Podejrzewam, że gdybym nie przekroczył setki spalaniebyłoby trochę mniejsze, ale nie wiele...

Tak więc jak chcesz kupić auto to ja proponuje rozejrzeć się za 1,6... Auto jest dynamiczniejsze, mocniejsze i szybciej zbiera się przy wyprzedzanium, przy tym samum zużyciu paliwa co 1,4...

A jak zależy ci na zupełnym cięciu kosztów, to rozejrzyj się za dieselkiem...

Pozdrawiam
PAPAYOS


https://www.facebook.com/pages/Cthulhu/369766173200313

goryl3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: wt sty 13, 2009 21:57
Lokalizacja: KRK
Kontakt:

Post autor: goryl3 » wt sie 18, 2009 16:32

Ja mam 1.9 TD (AAZ). Spalanie trasa 5.4L, miasto w zależnosci od sposobu jazdy - spokojnie/ok 6L, dynamiczniej/7,5-8max. I jako ze stary silnik o prostej konstrukcji to jezdzi i na rzepakowym BIO Paliwie jak i na innych :grin: . Jak ekonomia to diesel.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10581
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » wt sie 18, 2009 19:56

haps pisze:
chodzi na pewno o mk3? bo silnik 1.4 nie jest tak nieudany jak w mk4....
wróć, pomyłka "klawiaturowa" z mojej strony, oczywiście chodzi o Mk4 - mój 1.6 8V jego 1.4 16V 75KM

[ Dodano: Wto 18 Sie, 2009 ]
co do 1.4 8V 60 KM to faktycznie jest bardzo dobry motor, teść ma Seata Cordobę z 1995 roku z tym motorem i nie sprawia żadnych problemów, maksymalny moment obrotowy ma dostępny dosyś szybko bo przy 2800 obr/min więc jest stosunkowo dynamiczny



Awatar użytkownika
czarnykurczak
_
_
Posty: 1919
Rejestracja: wt kwie 17, 2007 13:47
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: czarnykurczak » wt sie 18, 2009 22:45

Mam 1.4 abd i nie narzekam. Fakt- mógłby mieć więcej mocy, mógłby mieć więcej momentu ale codziennie nie ścigam się z porsche :grin: . Jak chcesz nim dynamicznie jeździć to musisz go trzymać na obrotach. Wyprzedzanie dość często równa się redukcja do 3 i gaz w podłogę. A jak go nie gonię to pali ok. 6 litrów wachy na stówę. Nie dolewam oleju od wymiany do wymiany (chyba że bagnet kłamie i jednak ubywa :grin: ). Silnik potwornie prosty w obsłudze. Robienie rozrządu= 400zł (mechanik w Łodzi).

Niestety mój egzemplarz jest dość zajeżdżony, więc niezbyt mogę się wypowiadać co do awaryjności. Przy silniku oprócz rozrządu, kabli, świec i innych materiałów eksploatacyjnych nic nie wymieniałem. Oprócz cewki, która padła jak wpadłem w olbrzymią kałużę.


Malina :wub: Kiedyś sobie jeszcze kupię MK4...
Śmieć

lwlw
Forum Master
Forum Master
Posty: 1171
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 13:08
Lokalizacja: ERW/WPI

Post autor: lwlw » śr sie 19, 2009 21:59

czarnykurczak pisze:Silnik potwornie prosty w obsłudze. Robienie rozrządu= 400zł (mechanik w Łodzi).
Akurat te 8-zaworowe na jednopunkcie to wszystkie są proste, 1.8 także. Rozrząd w 1,8 AAM to pasek za 35-40 zł i aż jedna rolka za 50-60zł. Koszt wymiany nie wiem jaki, ale na pewno niedużo, bo to prosta robota. Całość na pewno <<400zł.



Awatar użytkownika
marny88
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 210
Rejestracja: sob sty 10, 2009 12:24
Lokalizacja: Stare Kurowo / lubuskie
Kontakt:

Post autor: marny88 » śr sie 19, 2009 22:53

mam również 1.4 ABD i powiem szczerze, że nie jeździ się źle tym samochodem aczkolwiek mógłby mieć trochę więcej mocy... u mnie spalanie to około 6-6.5L/1ookm. trasa- wiadomo trochę mniej, ale coś kosztem czegoś: może i małe spalanie ale i mocy brak
zgadzam się tu z czarnykurczak oraz innymi posiadaczami 1.4



tsmuk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 51
Rejestracja: wt lut 24, 2009 01:51
Lokalizacja: Szprotawa

Post autor: tsmuk » śr sie 19, 2009 23:11

Ja mam mk3 1.4 i ma wciąga w trasie kolo 7l gazu, w mieście maksymalnie 9l w silnikach 1.6 jest porównywalne spalanie a mocy więcej.


tsmuk

Awatar użytkownika
sHpAaKu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: wt lis 14, 2006 14:27
Lokalizacja: TOS

Post autor: sHpAaKu » śr sie 19, 2009 23:29

Gdybym dziś stał przed wyborem mk3 w benzynie to napewno wybrałbym wielopunkta takiego jak mam teraz. 5,5 litra na trasie, 7,5 litra w zimie po mieście, 0 litra oleju zużycia, bez redukcji pod każdą górę wjeżdza. Mały silnik mało spali, ale waga gabloty też robi swoje, więc czasem silniejsza motorownia może mieć lżej, lub jest czym pojechać z bagażem i kompletem w kabinie. Jest w czym wybierać, ważne żeby był zdrowy a litr w spalaniu można stracić/zyskać przez mase innych sposobów.


Obrazek 171KM / 380Nm

Obrazek

Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » śr sie 19, 2009 23:33

może napiszę nie na temat, ale
Lukasz_mk2 pisze:+ oczywiście jak jeden z kolegów wyżej nadmienił ciągła dolewka oleju.
no jak "ktoś dba tak ma", ja mam przebieg 284 tys.km, olej półsyntetyk i oleju nie bierze
czarnykurczak pisze:Jak chcesz nim dynamicznie jeździć to musisz go trzymać na obrotach. Wyprzedzanie dość często równa się redukcja do 3 i gaz w podłogę.
zgadzam się z tym
czarnykurczak pisze:Silnik potwornie prosty w obsłudze. Robienie rozrządu= 400zł (mechanik w Łodzi)
wymiana samemu - 80 zł paski i 40 minut roboty

U mnie spalanie w trasie to 8,5 l LPG/100 km (przy jeździe częściowo na max wciśniętym pedale gazu), ale takie spalanie to moja sprawka, podkręciłem go trochę, aby się deko lepiej zbierał przy alu 15" i oponach 195/50r15.


Obrazek
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 305 gości