Drążek kierowniczy a krzyżak

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Isiaczek13
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: śr sie 19, 2009 10:07
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Drążek kierowniczy a krzyżak

Post autor: Isiaczek13 » śr sie 19, 2009 18:17

Witam!! Mam problem!! Otóż, wg instrukcji na forum, zmieniałam dzisiaj kostkę stacyjki w mk3.... Wszystko poszło pięknie, gdyby nie to, że teraz nie mogę założyć krzyżaka na drążek kierowniczy (bo chyba tak to się nazywa :blush: >... Może ktoś zna jakiś sposób jak to zrobić?? Liczę na szybką odpowiedź... Pozdrawiam Isia



Awatar użytkownika
golfer_1984
VW Baron
VW Baron
Posty: 3387
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 12:43
Lokalizacja: PODKARPACIE
Kontakt:

Post autor: golfer_1984 » śr sie 19, 2009 19:42

chyba nie możesz zalożyć krzyżaka na drążek wystający z maglownicy, jest w nim wycięcie i musisz dobrze zalożyć żeby poźniej zaszła śruba, proponuję kanał, śrubokręt żeby rozszerzyć krzyżak



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » śr sie 19, 2009 20:50

To dokładnie nazywa sie wałek kolumny kierownicy. Ma on budowę teleskopową, żeby złożył sie podczas zderzenia. Przed założeniem go na krzyżak musisz go maksymalnie rozciągnąć. Potem wkładasz go w obudowę kolumny kierownicy i zkaładasz na przegub. I tutaj jest pronblem - sam z tym walczyłem kupe czasu. Wałek pasuje na przegub tylko w jednej konkretnej pozycji. Końcowka wałka ma wyżłobienie, przez które przejdzie śruba zaciskająca krzyżak. Musisz więc tak włożyć wałek w krzyżak, aby to wyżłobienie zgrało się z otworami w przegubie. Polecam pomoc drugiej osoby - ja zrobiłem to tak, ze ja byłem na dole i przycelowałem przegub do wałka (wałek nie był całkowicie włożony do kolumny, tylko tak, aby ciutke naszedł na przegub), i na mój sygnał druga osoba delikatnie dopchała wałek z góry, aby wszedł na przegub - ja w tym czasie trzymałem za tył przegubu, kontrując jakby ruch wpychający wałka. Przegub musi być w osi z wałkiem, jak go przycelujesz, nie może byc przekrzywiony itp. Ogólnie w jedną osobe trudno - przynajmniej jak dla mnie, ale da sie, bo kilka razy mi się udało (jedną ręką mialem przycelowany przegub, drugą pchałem wałek).



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 344 gości