[mk3 układ kierowniczy]

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
venomek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 127
Rejestracja: ndz kwie 23, 2006 09:53
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: venomek » śr sie 19, 2009 07:24

Sprawdź końcówki drążków i same drążki czy mają luzy, ew. wymień i jedź na zbieżność. Jeżeli zerwiesz końcówkę podczas jazdy to koło stanie w poprzek więc..


Kto się frajerem urodził kanarkiem nie zdechnie - niestety.

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: [mk3 układ kierowniczy]

Post autor: miś fazi » śr sie 19, 2009 08:42

slon81 pisze:Cześć

Przyszła pora na mojego pierwszego posta.

Wczoraj zakładałem blaszki dystansujące klocki na lewym hamulcu przednim. Na koniec pracy, już po założeniu koła chciałem sprawdzić czy mam jakieś luzy i poruszałem kołem chwytając je z prawej i lewej strony, i bez większych problemów udało mi się nim ruszyć. Problem polega na tym że kierownica była zablokowana a ja mimo wszystko przestawiłem koło. Teraz gdy jadę na wprost wszytko jest ok, natomiast gdy skręcam w prawo lub lewo zaczyna mi piszczeć opona o asfalt, raczej tylko lewa opona. Gdy samochód stoi z kołami na wprost to odnoszę wrażenie że oba koła prawe i lewe są skierowane lekko do środka. Dodam jeszcze że wczoraj przed moim "majsterkowaniem" kierownicę miałem ustawioną symetrycznie, teraz jest skręcona jakieś 30 stopni w lewo.

Podpowiedzcie prosze gdzie mam szukać problemu, czy wystarczy tylko regulacja drążków kierowniczych czy to jakaś większa awarja?


Pozdrawiam
Bartek

czekaj , czegoś tu nie rozumiem , co ma robota z klockami ze zbieżnością , jakim cudem kierownica Ci się przestawiła , przecież nie robiłeś nic z drążkami , ani nic co ma powiązanie z tym i jakim prawem udało Ci się przestawić koło jak kolumna była zablokowana



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » śr sie 19, 2009 10:08

jeśli udało Ci się tyle przekręcić koło że teraz masz źle ustawioną kierownice , to na pewno nie wchodzi w rachubę luz na gałce , wahaczu czy coś podobnego , najprawdopodobniej masz problem z przekładnią , ale zsuń jeszcze osłone gumową z drążka kierowniczego , ta strona co wychodzi z maglownicy i zobacz czy tam nie jest coś nie tak , tam jest gwint i przeciwnakrętka , może tam jest coś nie tak



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » śr sie 19, 2009 10:14

do spr. zbieżność kół ewentualnie poprawne ustawienie, ale najpierw sprawdź luzy na układzie kierowniczym (ewentualne usunięcie ich), nie ręką tylko na stacji diagnostycznej - na szarpaku, koszt zależny od stacji (ok. 20 zł)
z tego co piszesz to wydawać się może że masz luz na lewym drążku kier.


:-k ...

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 255 gości