Klin AAZ - Przeróbka wału... !!

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Misiekm2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: ndz mar 15, 2009 11:39
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Klin AAZ - Przeróbka wału... !!

Post autor: Misiekm2 » ndz sie 09, 2009 21:56

Witam

Mam problem z kołem zębatym wału korbowego silnika aaz, mianowicie są luzy na kole zębatym :grrr: (koło jest nowe i dokręcone na maxxa ) prawdopodobnie znów ścina klin :panna:
Chce przerobić końcówkę wałka na taka od TDI-ka, da rade ? ( z tego co wiem to w TDI jest tam coś w stylu pół Księżyca)
Proszę o jakieś info co i jak, jeżeli była by taka możliwość..
Wiem ze kiedyś był już taki temat tu na forum ale nie umiem się doszukać .. :grrr:



To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » ndz sie 09, 2009 21:59

Misiekm2, to szukaj lepiej....
gdzieś bylo o wsadzeniu wału z TDI i spokój



Misiekm2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: ndz mar 15, 2009 11:39
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Misiekm2 » ndz sie 09, 2009 22:04

właśnie ja nie chce zmieniać wału.. Wał jest w idealnym stanie.. Autko ma na trzaskane tylko 140 tyś km.
Wiem że były tematy jak zeszlifować końcówkę wałka.

A tak w ogóle od jakiego typu silnika podejdzie wałek ?



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » ndz sie 09, 2009 22:06

Co do zakładów przerabiających wał, to się nie wypowiem, chciałem natomiast może poradzić wymianę wału korbowago na wał od TDi AFN - jest on wzmocniony co otwiera furtkę do grubszego dłubania silnika. Koszt zakupu wału z kołem nie powinien przekroczyć 200 zł.

[ Dodano: 09 Sie 2009 22:09 ]
Jeśli nie planujesz jakiegoś niewiadomo czego to i od 1Z bedzie dobry, generalnie da się przełożyć właściwie każdy wał od TDi na pompie, wyglądają tak samo.



Misiekm2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: ndz mar 15, 2009 11:39
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Misiekm2 » ndz sie 09, 2009 22:10

ale Wałek od AFN podejdzie bez problemu do silnika AAZ ?



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » ndz sie 09, 2009 22:10

A skąd masz pewność, że to klin, a nie np tłumik drgań w kole?

[ Dodano: 09 Sie 2009 22:11 ]
Nie powiem ci tak bo nie zakładałem u siebie, ale widziałem je i sa takie same, kolega arwam ma załoźony wał od AFN u siebie w AAZ



Misiekm2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: ndz mar 15, 2009 11:39
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Misiekm2 » ndz sie 09, 2009 22:12

bo się rozrząd mi przesunął ;/ wraz z kątem wtrysku już 2 razy :(:(
Ostatnio zmieniony ndz sie 09, 2009 22:13 przez Misiekm2, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » ndz sie 09, 2009 22:20

Więc tak wg ETKI wał jest taki sam w AEY, 1Z, i AFN, AHU, ALE wał od 1Y i AAZ różni się tylko końcową literą w numerze i różni się końcówką i kołem pasowym, inna (dłuższa) jest też śróba mocująca koło pasowe.

[ Dodano: 09 Sie 2009 22:22 ]
Czyli wygląda na to że wał od AFN nie jest jakoś szczególnie wzmacniany...

[ Dodano: 09 Sie 2009 22:23 ]
http://www.allegro.pl/item709573631_wal ... de464.html
tu masz np wał za 100 zł
Ostatnio zmieniony ndz sie 09, 2009 22:26 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Post autor: arwam » ndz sie 09, 2009 23:45

Misiekm2 pisze:ale Wałek od AFN podejdzie bez problemu do silnika AAZ ?
tak ja na takim jeżdżę i sobie chwalę nie ma żadnych schodków



Awatar użytkownika
mlodyyx
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 116
Rejestracja: sob mar 10, 2007 22:00
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: mlodyyx » wt sie 18, 2009 15:20

ja mam taki problem ...
latalo kolo to wymienione zostalo na nowe febi.. ale dalej lata - wał.. nie chcem planować a nowy wał... ale jak kupie wał od tdi czy sdi to co musze jeszcze zmienic ? to koło?



Misiekm2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: ndz mar 15, 2009 11:39
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Misiekm2 » wt sie 18, 2009 17:35

jeżeli kupisz od Afn -a to podejdzie na 100 % bo sam ostatnio wymieniłem i podeszło bez przeróbek :bigok:
cena tak jak podawana, nie powinna przekroczyć 500 zł (wał+ panewki+ koło zębate) :bajer:



arturo
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 314
Rejestracja: pn mar 26, 2007 01:11
Lokalizacja: Podlaskie
Kontakt:

Post autor: arturo » śr sie 19, 2009 11:43

Misiekm2 pisze:właśnie ja nie chce zmieniać wału.. Wał jest w idealnym stanie.. Autko ma na trzaskane tylko 140 tyś km.
Wiem że były tematy jak zeszlifować końcówkę wałka.
Po tych 140tyś to raczej by się nic nie rozwaliło. A z tego co sie orientuje to wał od AAZ-ta da się porządnie naprawić tylko po wyjęciu i zawiezieniu do porządnego zakładu. Kolega miał podobny problem i po naprawie jest ok! już 50tyś km.



Misiekm2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: ndz mar 15, 2009 11:39
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Misiekm2 » śr sie 19, 2009 19:31

zależy, ja jeżdżę cały czas po mieście (bardzo krótkie trasy), wiec często klin jest narażony na potężne przeciążenia (start silnika i ruszanie) wiec u mnie klin bardzo szybko ulegał ścięciu :|
A wał można też przerobić bez wyciągania ;) ale to już zależy od umiejętność wykonywającego i sprzętu ;)



Awatar użytkownika
walus501
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: ndz lis 29, 2009 18:56
Lokalizacja: LKR

Klin AAZ - Przeróbka wału... !!

Post autor: walus501 » sob sty 12, 2013 12:29

na czym polega przeróbka walu? Co trzeba zrobić i kupić żeby go nie wyjmować?
A jak wyglądała by naprawa bujającego sie koła pasowego?
Co radzicie zrobić żeby było tanio i wytrzymalo max 50 tys może być i więcej?


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/373623.html][img]http://images.spritmonitor.de/373623.png[/img][/url]
http://images47.fotosik.pl/230/10c80806a4e7bbeb.jpg

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 108 gości