silnik JP-można założyć turbine?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

arwam

Post autor: arwam » pn sie 17, 2009 21:45

Lukas-182 pisze:Na kija w JPku pompa 9mm,
Lukas-182, zdziwiłbyś się jaka różnica jest nawet na bezdymnej dawce na pompie 11mm mogę tak pojechać jak na 9mm zostawiając za sobą czarny ślad sadzy



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn sie 17, 2009 21:59

Lukas-182, numery nie kłamią, miałem kiedyś JP i po przesiadce na 1V odniosłem wrażenie, że jest znacznie mniej elestyczny - widocznie spowodowane to było małym tłoczkiem w pompie.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14208
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pn sie 17, 2009 22:23

Lukas-182 pisze:Silnik 1.6D JP i silnik 1.6TD mają pompę 8mm, silniki 1.6TD JR/Sb/RA pompę 9mm ;) Pompy w JP i 1V nie maja układu LDA...
Wszystko się zgadza oprócz jednego-silnik JP ma pompę 9mm,czyli tak jak koledzy piszą.Sam kiedyś wyjmowałem pompę z JPka i była właśnie 9ka
Lukas-182 pisze:Co do tego zdania to nie jestem przekonany czy tak szybko poleci uszczelka, moja wytrzymała prawie 2 lata na pompie 9mm od SBka, ciśnieniu sprężarki rzędu 1.1 - 1.5bara... i to na zwykłej uszczelce Goetze dla silnika 1.6TD ;)
Nie no,nigdzie nie jest napisane,że musi ją wysrać po paru tysiącach lub wcześniej,ale jest większe prawdopodobieństwo,że tak się stanie,niż w przypadku metalowej


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » pn sie 17, 2009 22:33

Do metalowej uszczelki to blok i głowica musi być idealnie równa, najlepiej splanować obydwie przed montażem metalowej z AAza ;) Wiem coś o tym, bo kiedyś miałem krótką przygodę z metalową uszczelką...

Co do pompy w JP i 1V to OK, może i były takie, może i ja nawet taką miałem przed włożeniem eSBekowskiej, bo mój JP to nawet ładnie jeździł ja na wolnossaka ;)



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn sie 17, 2009 23:30

Michaś_1977 pisze:nigdzie nie jest napisane,że musi ją wysrać po paru tysiącach lub wcześniej
Proszę bardzo :bigok: ja się zawsze mogę "pochwalić"

Szmacianą uszcelkę wymieniałem co drugą wymianę oleju, albo szybciej, łącznie ze 4 razy i to na seryjnej pompie 1V, fakt nie zawsze to była wina uszczelki, bo np padł mi czujnik od wariata i temperatura skoczyła na 3/4 skali, ale póżniej na metalowej też mi to się przytrafiło i nic, od ponad roku żadnych problemów.



arwam

Post autor: arwam » pn sie 17, 2009 23:59

t0mal,

podejrzewam że ma pompie 11mm i dawce bezdymnej lub tylko delikatnie dymiącej można by dobić do 60-70KM na silniku 1.6
samo zachowanie silnika w dolnych obrotach zanimm turbo zacznie pompować jest zgoła odmienne jakby pod maską siedziała jednostka o większej pojemności



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt sie 18, 2009 00:36

arwam pisze:podejrzewam że ma pompie 11mm i dawce bezdymnej lub tylko delikatnie dymiącej można by dobić do 60-70KM na silniku 1.6
Mało :) myśle że okolice 90 da rade bezdymnie zrobić, 70 bezdymne to jest w serii



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » wt sie 18, 2009 00:40

t0mal pisze:Mało :) myśle że okolice 90 da rade bezdymnie zrobić, 70 bezdymne to jest w serii
Ale Arwam ma na myśli chyba 1.6D JP :chytry: Bo jakby miał na mysli 1.6TD to 80KM to by miał na zwykłej pompie 9mm z SB ;)



arwam

Post autor: arwam » wt sie 18, 2009 09:28

Lukas-182 pisze:Ale Arwam ma na myśli chyba 1.6D JP
dokładnie i mówiłem o silniku bez turba czyli wolnossącym że móżna tyle osiągnąć za pomocą zmiany tylko pompy



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » wt sie 18, 2009 11:46

arwam pisze:wolnossącym że móżna tyle osiągnąć za pomocą zmiany tylko pompy
Dokładnie tak, podobnie jak osiągnięto zmiana pojemności w 1.9D 1Y o mocy 64KM ;) ale tam jak się nie mylę to była zwykła pompa 9mm ;)

I także jestem zdania, ze montując do JPka pompę 11mm można by śmiało wyciągnąć 65-70KM :chytry:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 197 gości