jak użyskać taki dzwięk w 1.9 Tdi?

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » sob lip 04, 2009 12:33

a jesli ktos ma ochote na ciekawe buczenie to powinien ostatni odcinek wydechu 1-1.5m zrobic wiekszej srednicy niz reszta. efekt zadowalajacy przynajmniej u mnie. w moim siedzi specyficzny wydech, bo od suszarki leci 50mm, zamiast kata jest rura, potem srodkowy tlumik fabryczny i do konca rura 55mm. jak sie zbiera z niskich to potrafi zrobic kilka decybeli halasu. wraz ze wzrostem obr dzwiek zanika. przy lekkim gazie jest cichutko, takze absolutnie zadnego dyskomfortu.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

tomec 1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 464
Rejestracja: sob lis 08, 2008 16:34
Lokalizacja: inowrocław
Kontakt:

Post autor: tomec 1984 » pt sie 14, 2009 19:37

zwiękaszanie srednicy wydechyu w tdi jest nie wskazane
lepiej wywal wszystko tylko zostaw ostatni tłumik


[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce07977662bcb304.html][img]http://images43.fotosik.pl/294/ce07977662bcb304m.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
morfeusz86r
Forum Master
Forum Master
Posty: 1234
Rejestracja: śr sty 02, 2008 16:58

Post autor: morfeusz86r » pt sie 14, 2009 22:09

tomec 1984 pisze:zwiękaszanie srednicy wydechyu w tdi jest nie wskazane
???????????????? że co



tomec 1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 464
Rejestracja: sob lis 08, 2008 16:34
Lokalizacja: inowrocław
Kontakt:

Post autor: tomec 1984 » pt sie 14, 2009 22:16

kiedys trafiła mi się jakas gazetka o tuningu i ktos tam przedstawiał ten problem ze jakk zwiekszy się srednice wydechu w tdi to traci moment obrotowy

dokładnie nie pamiętam ale jak znajde ta gazete to przepisze słowo w słowo i wyjasni się wszystko oki


pozdro


[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce07977662bcb304.html][img]http://images43.fotosik.pl/294/ce07977662bcb304m.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
Broker89
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 311
Rejestracja: pn kwie 07, 2008 15:06
Lokalizacja: Wwa/Lwo

Post autor: Broker89 » sob sie 15, 2009 07:41

tomec 1984, to nie wiem co ty za gazety czytasz :chytry: turbo ma lepszy oddech przy zwiększonej średnicy a jak jeszcze zrobisz korektę softu to w ogóle jest miód malina


[url=http://img694.imageshack.us/i/37923698.jpg/][img]http://img694.imageshack.us/img694/1319/37923698.jpg[/img][/url]

tomec 1984
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 464
Rejestracja: sob lis 08, 2008 16:34
Lokalizacja: inowrocław
Kontakt:

Post autor: tomec 1984 » sob sie 15, 2009 15:25

tez tak mysle im wieksza srednica wydechu tym mniejszy opór spalin i tym lepiej
ale tam własnie pisali odwrotnie ze traci moment obrotowy bo turbo nie ma oporu czy cos takiego musze znalesc i wpisze co dokładnie napisali


pozdro


[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce07977662bcb304.html][img]http://images43.fotosik.pl/294/ce07977662bcb304m.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
jarucki
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: śr lip 09, 2008 18:25
Lokalizacja: LPU

Post autor: jarucki » sob sie 15, 2009 17:20

Broker89 mylisz się!


[url=http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=40339][img]http://img18.imageshack.us/img18/7243/44876552.gif[/img][/url]
Prawie Seria 326Nm

Awatar użytkownika
moment
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 847
Rejestracja: pn paź 17, 2005 13:56
Lokalizacja: grudziądz
Kontakt:

Post autor: moment » sob sie 15, 2009 17:24

jarucki pisze:Broker89 mylisz się!
możesz konkretnie ,


adptery, dystanse info PW
S4B5 2,7 biturbo--- http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=363667

Pieterko
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: wt sie 28, 2007 10:51
Lokalizacja: DW

Post autor: Pieterko » pn sie 17, 2009 14:54

ja mam u siebie rure o srednicy 50mm od samej turbiny - czysty przelot i robi robote :)
Turbo mi ładuje 2bary i ładnie gwizda:)



Awatar użytkownika
Passat944
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt maja 19, 2009 17:03
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Passat944 » pn sie 17, 2009 16:41

Pieterko, Jak Ci wali 2 bary to pewnie masz ponad 200 KM. Nie za mało te 50mm ?

Z ciekawości co to za turbo ?



Pieterko
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: wt sie 28, 2007 10:51
Lokalizacja: DW

Post autor: Pieterko » pn sie 17, 2009 18:01

Passat944 pisze:Pieterko, Jak Ci wali 2 bary to pewnie masz ponad 200 KM. Nie za mało te 50mm ?

Z ciekawości co to za turbo ?
:grin: oryginał z 1Z - te turbosprężarki uchodza za niezniszczalne :) nie maja zmiennej geometrii... bardzo ładnie ładuje no i jest ciąg :D
hmmm... ale z kad, takie zdziwienie??
myslalem, ze to wcale nie jest duzo :food: ...
od 2200Rpm do 4100Rpm ładuje dokładnie 2,083Bara, a zeby bylo ciekawiej >>> to program wymaga wlasnie 2,083bara, a turbo idealnie taka wartosc daje xD :D:D
sam bylem w szoku, jak mierzylismy moja fure...

nie hamowałem jej, ale mysle, ze jakies hmmm... 135konikow jest i ok 300niutkow ;)



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pn sie 17, 2009 18:03

Pieterko pisze:Turbo mi ładuje 2bary i ładnie gwizda:)


[ Dodano: Pon Sie 17, 2009 18:05 ]
Pieterko pisze:ładuje dokładnie 2,083Bara, a zeby bylo ciekawiej >>> to program wymaga wlasnie 2,083bara, a turbo idealnie taka wartosc daje xD :D:D
sam bylem w szoku, jak mierzylismy moja fure...
:rotfl: :rotfl: :rotfl:

to teraz bedziesz w szoku jak sprowadze cie na ziemie. to tylko 1 bar cześku. czemu? a poczytaj sobie co podaje komp

2 bary :rotfl:


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Pieterko
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: wt sie 28, 2007 10:51
Lokalizacja: DW

Post autor: Pieterko » pn sie 17, 2009 18:29

souler pisze:
Pieterko pisze:Turbo mi ładuje 2bary i ładnie gwizda:)


[ Dodano: Pon Sie 17, 2009 18:05 ]
Pieterko pisze:ładuje dokładnie 2,083Bara, a zeby bylo ciekawiej >>> to program wymaga wlasnie 2,083bara, a turbo idealnie taka wartosc daje xD :D:D
sam bylem w szoku, jak mierzylismy moja fure...
:rotfl: :rotfl: :rotfl:

to teraz bedziesz w szoku jak sprowadze cie na ziemie. to tylko 1 bar cześku. czemu? a poczytaj sobie co podaje komp

2 bary :rotfl:

to z kad na kompie ktory byl podpiety pod moj komp byly te wartosci, przeciez z nieba sie nie wziely...

sam widzialem, co innego jakby mi ktos powiedzial, ale widzialem ... nic juz nie rozumiem !!



grzegorzp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
Lokalizacja: warszawa - rembertów

Post autor: grzegorzp » pn sie 17, 2009 18:42

Pieterko na 2 barach względnego to by Ci turbina z jakieś 0,74s odleciała, te wartości o których mówisz to 2bary ale bezwzględne czyli "tylko" 1bar powyżej ciśnienia atmosferycznego.
i ogólnie się przyjęło, że kiedy mówi się o doładowaniu to mówi się o doładowaniu względnym,
czyli ten soft który Ty masz określa się , że "turbo pompuje 1,08bara"



ps. nie odbieraj tego jako atak, po prostu nie do końca JESZCZE orientujesz się w temacie
Ostatnio zmieniony pn sie 17, 2009 18:48 przez grzegorzp, łącznie zmieniany 4 razy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości