mkIV - świeci lampa kontrolna spalin "CHECK" - jak
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
mkIV - świeci lampa kontrolna spalin "CHECK" - jak
Witam mam IV-kę . Od wczoraj po krótkim odcinku jazdy w warunkach ostro zimowych (2-ka, 3-ka) stanąłem w troche głebszym śniegu zboku jezdni. Potem normalnie odpaliłem auto i od tego czasu świeci mi sie nieustannie na prawym zegarze (pokazującym prędkośc) pomarańczowa kontrolka wg. ksiązki serwisowej - LAMPKA SYGNALIZACJI (OSTRZEGAWCZA) SPALIN.
Wygląd komtrolki na załączniku !!!!!!
O co chodzi czy ktos sie styknął z taką sytuacja (lub podobną). Czy ten czujnik spalin znajduje sie gdzies od spodu auta (może gdzies w okolicach katalizatora). MOoże gdzies go jakis lód pokrył czy co. Co to moze oznaczać ?
CZy to może byc związane ze śniegiem - niska temperatura itd. Moze ktos pomoże w interpretacji tej sygnalizacji błedu !!!!! Do tej pory nie miałem jakis żadnych problemów z silnikiem.
Wygląd komtrolki na załączniku !!!!!!
O co chodzi czy ktos sie styknął z taką sytuacja (lub podobną). Czy ten czujnik spalin znajduje sie gdzies od spodu auta (może gdzies w okolicach katalizatora). MOoże gdzies go jakis lód pokrył czy co. Co to moze oznaczać ?
CZy to może byc związane ze śniegiem - niska temperatura itd. Moze ktos pomoże w interpretacji tej sygnalizacji błedu !!!!! Do tej pory nie miałem jakis żadnych problemów z silnikiem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Mój Golf IV 1.4 16V - 2001r
Re: mkIV - świeci lampa kontrolna spalin "CHECK" -
WYDAJE SIĘ ZE TO KWESTIA PALIWA I NORM (CHYBA ZOSTAŁY PRZEKROCZONE) BEZ KOMPA SIĘ NIE OBEJDZIE - PODJEDŹ TO CI TO WYKASUJĄKris99 pisze:Witam mam IV-kę . Od wczoraj po krótkim odcinku jazdy w warunkach ostro zimowych (2-ka, 3-ka) stanąłem w troche głebszym śniegu zboku jezdni. Potem normalnie odpaliłem auto i od tego czasu świeci mi sie nieustannie na prawym zegarze (pokazującym prędkośc) pomarańczowa kontrolka wg. ksiązki serwisowej - LAMPKA SYGNALIZACJI (OSTRZEGAWCZA) SPALIN.
Wygląd komtrolki na załączniku !!!!!!
O co chodzi czy ktos sie styknął z taką sytuacja (lub podobną). Czy ten czujnik spalin znajduje sie gdzies od spodu auta (może gdzies w okolicach katalizatora). MOoże gdzies go jakis lód pokrył czy co. Co to moze oznaczać ?
CZy to może byc związane ze śniegiem - niska temperatura itd. Moze ktos pomoże w interpretacji tej sygnalizacji błedu !!!!! Do tej pory nie miałem jakis żadnych problemów z silnikiem.
PS. TANKOWAŁEŚ OSTATNIO INNE PALIWO NIŻ ZAZWYCZAJ?????
Napewno nie paliwo !!!!
Paliwo raczej nie, leje u nas na ORLENIE (nowa stacja) - najlepszej naszej stacji w miescie. I w zasadzie wyjeździłem juz prawie cały bak na tym paliwie. Właśnie mam jeszcze z 10 litrów (wczesniej lałem na fula 52 litry). Wczoraj faktycznie było slisko jak cholera i jeździło sie po miescie z prędkościa 20-40km. I o dziwo zajeachałem na chodnik gdzie było śniegu tak troche tylko pod podwozie ale mogłem delikatnie na niego najechać (puch). Moze to sonda lambda została nagle ochłodzona - i krzywo pokazuje. Sam nie wiem. co do paliwa to napewno nie było trefne - silnik pracuje optymalnie. To musi być inna przyczyna !!!!
Mój Golf IV 1.4 16V - 2001r
Jasne - pewnie zrobie diagnostyke komputerowa. W końcu przy obecnej elektronice zwykły Pan "Marian" nic tu nie zobaczy na oko.
[ Dodano: Czw Gru 22, 2005 12:57 ]
Witam- byłem na stacji diagnostycznej. Podłączyli mi do kompa zrobili diagnostykę całego układu i wyszło ze ta jakis przyadkowy bład związany jak mówił gość z ASO z nagłą zamiana temp sondy lambda. Sonda i tak pracowała bez zarzutu ale błąd został wychwycony i kontrolke mogli mi tylko oni zgasić.
Coś mi diagnosta jeszcze mówił o wyłączniku światła stopu. niby wszystko ok i działa ale on moze miec coś wspólnego z tym błedem. Na wydruku z komputera jest napis ...słaby sygnał z wyłącznka świateł stopu..... Ale sprawdziliśmy i wszytsko gra.
Nie wiem o co chodzi.
[ Dodano: Czw Gru 22, 2005 12:57 ]
Witam- byłem na stacji diagnostycznej. Podłączyli mi do kompa zrobili diagnostykę całego układu i wyszło ze ta jakis przyadkowy bład związany jak mówił gość z ASO z nagłą zamiana temp sondy lambda. Sonda i tak pracowała bez zarzutu ale błąd został wychwycony i kontrolke mogli mi tylko oni zgasić.
Coś mi diagnosta jeszcze mówił o wyłączniku światła stopu. niby wszystko ok i działa ale on moze miec coś wspólnego z tym błedem. Na wydruku z komputera jest napis ...słaby sygnał z wyłącznka świateł stopu..... Ale sprawdziliśmy i wszytsko gra.
Nie wiem o co chodzi.
Mój Golf IV 1.4 16V - 2001r
Ma bo z wyłącznika światła stop idzie sygnał do komputera. Jak się do niego dostaniesz - jest u góry pedału hamulca, to będzie wtyczka na cztery wyprowadzenia. Dwa od złącza zwierania stopów oraz dwa do komputera. I teraz jeśli te od komputera nie dają sygnału lub jest słaby to komputer uzna to jako usterkę CHECK bo światła stopu są dla niego bardzo ważne.Kris99 pisze:Coś mi diagnosta jeszcze mówił o wyłączniku światła stopu. niby wszystko ok i działa ale on moze miec coś wspólnego z tym błedem.
Najczęściej objawia się to brakiem stopów. Wyłącznk zawsze możesz podstawić.
Kontynuacja
Witam po raz kolejny
Ponawiam temat może ktos z elektronikó golfa zlokalizuje usterke i poda jej przyczyny.
Otóz dosłownie po 2 m-cach od wykasownaia błedu Check, ponownie zapaliła sie kontrolka. Było to w ostatnie siarczystse mrozy. Nad ranem poszedłem do ayta i odpaliłem i ponownie zapaliłą sie owa kontrolka. Co do jazdy to najczęsciej jeżze w tygodniu na krótkich 7km odcinkach drogi do pracy. Nie wiem czy to moze miec wpływ np. na nagrzanie sondy lambda ale w końcu jakis chyba ma wpływ na jej ochłodzenie i błedy. Po raz kolejny pojechałem do stacj kontroli . Podłączyli komputewr, zrobili test. I tak tym razem nie wyskoczył żadne bład prócz błedu sondy lambda (tzn nie było nic zwiazanego z sygnałem wyłacznika stopu - ponoc czasem check jest z tym powiązany). Test ponadto wykazał ze sonda labda działa prawidłowo (dostałęm wydruk). Temperatura pracy itd wszytsko ok, awiec ponownie wystapił chwilowy bład który zarejestrował komputer. Mechanik powiedział że takie sytuacjie moga sie wydarzyć w wyniku nagłego ochłodzenia sondy przy dużych mrozach. Zalecił zalanie benzyny 98 dla wzbogacenia mieszanki. Cyz cos to pomorze czy spotkaliscie sie z tym problemem u kogoś. Tydzień przede mną był inny kieroca golfa i tez miał taka sytacje- ja mam ja po raz drugi czy to sie kurna nieskońćzy ? Co zrobic aby ta usterka została w końcu usunięta !!!!!!
Ponawiam temat może ktos z elektronikó golfa zlokalizuje usterke i poda jej przyczyny.
Otóz dosłownie po 2 m-cach od wykasownaia błedu Check, ponownie zapaliła sie kontrolka. Było to w ostatnie siarczystse mrozy. Nad ranem poszedłem do ayta i odpaliłem i ponownie zapaliłą sie owa kontrolka. Co do jazdy to najczęsciej jeżze w tygodniu na krótkich 7km odcinkach drogi do pracy. Nie wiem czy to moze miec wpływ np. na nagrzanie sondy lambda ale w końcu jakis chyba ma wpływ na jej ochłodzenie i błedy. Po raz kolejny pojechałem do stacj kontroli . Podłączyli komputewr, zrobili test. I tak tym razem nie wyskoczył żadne bład prócz błedu sondy lambda (tzn nie było nic zwiazanego z sygnałem wyłacznika stopu - ponoc czasem check jest z tym powiązany). Test ponadto wykazał ze sonda labda działa prawidłowo (dostałęm wydruk). Temperatura pracy itd wszytsko ok, awiec ponownie wystapił chwilowy bład który zarejestrował komputer. Mechanik powiedział że takie sytuacjie moga sie wydarzyć w wyniku nagłego ochłodzenia sondy przy dużych mrozach. Zalecił zalanie benzyny 98 dla wzbogacenia mieszanki. Cyz cos to pomorze czy spotkaliscie sie z tym problemem u kogoś. Tydzień przede mną był inny kieroca golfa i tez miał taka sytacje- ja mam ja po raz drugi czy to sie kurna nieskońćzy ? Co zrobic aby ta usterka została w końcu usunięta !!!!!!
Mój Golf IV 1.4 16V - 2001r
Witam.
Stary nie przejmuje sie kontrolka mnie sie swieci z czestotliwoscia co najmniej raz na miesiac, ona oznacza bardzo bardzo wiele, albo cewka poszla, albo cos nie tak z ktoryms z czujnikow, albo bledne dane, tysiace rzeczy bez podlaczenia do vaga nic nie bedziesz wiedzial zreszta po podlaczeniu tez madrezjszy mozesz nie byc, mi wskazywal zle spalanie sprawdz to czy tamto, potem znow sprawdz to i od nowa.
Jesli silnik pracuje prawidlowo to moze byc blad w odczycie ktoregos z czujnikow jaq mialem walniety czujnik w kolektorze dolotowym.
Podrawiam i zycze aby zolte swiatełko od dzis nie stalo sie na twej tablicy zegarów czestym gosciem.
Wojo
Stary nie przejmuje sie kontrolka mnie sie swieci z czestotliwoscia co najmniej raz na miesiac, ona oznacza bardzo bardzo wiele, albo cewka poszla, albo cos nie tak z ktoryms z czujnikow, albo bledne dane, tysiace rzeczy bez podlaczenia do vaga nic nie bedziesz wiedzial zreszta po podlaczeniu tez madrezjszy mozesz nie byc, mi wskazywal zle spalanie sprawdz to czy tamto, potem znow sprawdz to i od nowa.
Jesli silnik pracuje prawidlowo to moze byc blad w odczycie ktoregos z czujnikow jaq mialem walniety czujnik w kolektorze dolotowym.
Podrawiam i zycze aby zolte swiatełko od dzis nie stalo sie na twej tablicy zegarów czestym gosciem.
Wojo
W mk4 to standard, specman masz 100% racje nie przejmujcie sie tym u mnie też często świeci potem gaśnie idiotyzmem jest jeżdzić na komputer i płacic.
to jest tylko kontrolka informacyjna wystarczy ze w paliwie będzie trochę wody i już pokaże błąd, ale to zgaśnie a można też samemu skasować, bez kompa .
to jest tylko kontrolka informacyjna wystarczy ze w paliwie będzie trochę wody i już pokaże błąd, ale to zgaśnie a można też samemu skasować, bez kompa .
czek (sonda lambda) jest od spalin i usterek silnikowych np wada świecy , spalona cewka itp., wtedy mruga, coś nie tak z paliwem świeci, kasujem poprzez zdięcia klemy minusowej z aku., najlepiej przekrecić kluczyk do zapalenia kontrolek, zaświecić światła żeby był większy pobór energi i ściągamy kleme - na 5 minut.
I to wszystko.
Napewno po tym odrazu sonda nie zgaśnie ale po którymś zapaleniu napewno.
Pozdrawiam.
I to wszystko.
Napewno po tym odrazu sonda nie zgaśnie ale po którymś zapaleniu napewno.
Pozdrawiam.
Jak nie chcesz jezdzic na VAGA kup sobie interefjs własny na allegro koszt od 40-150.
A co do Sony Lambda jak masz takie problemy to kup sobie osłone przednia pod silnik w tym wypadku to bedzie ta mniejsza zawsze to cos da....mniej wody chlapie na silnik i sonde min koszt osłony do 1.4 16v 60zł z wysyłka allegro. (+ boczki lewy i prawy jak nie masz orginalnych chyba ok. 30 zl /szt:) badz cały komplet za 120zł ok
A co do Sony Lambda jak masz takie problemy to kup sobie osłone przednia pod silnik w tym wypadku to bedzie ta mniejsza zawsze to cos da....mniej wody chlapie na silnik i sonde min koszt osłony do 1.4 16v 60zł z wysyłka allegro. (+ boczki lewy i prawy jak nie masz orginalnych chyba ok. 30 zl /szt:) badz cały komplet za 120zł ok
CZołęm wszytskim widze ze pojawiło sie pare porad w kierunku Checka. Ja oczywiscie znowu mam zapalona po zgaszeniu w servisie. Oczywiscie nie płaciłem ostatnio (niby gwarancja). Ale g..o to dąło znowu sie pali.
Do REJ-a - słuchaj mówisz ze że kontrolka może sama zgasnąć?. Wydawało mi sie że jej świecenie jest po prostu związane z zapisaniem jakiegos potencjalnego błedu w komputerze i zgaszenie jest możlwie tylko i wyłacznie poprzez VAG-a.
Do "dolpasz" - ja tezm iałem test na serwisie poprzednim razem i faktycznie wykaząło 2 błedy. Jeden to był bład sondy lambda (jakis chwilowy bo potem wykazło poprtawna jej prace) a drugi to "niezrozumiały sygnał wyłącznika stopu. NIe robiłem nic tylko gos wykasował bład checka. Teraz znowu sie zapaliło i znowu gosc zrobił test i błedu wyłącnzika stopu juz nie było tylko bład lambda mimo że znowu jej praca jest prawidłowa.
Do REJ-a 2 - próbowałem troche inaczej podejsc do skasowania Checka. Po porstu zdjąłem obie klemy z aku. Trzymałem przez 3 minuty. Nic to nie dało. Może za krótko. Aha i nie robiłem nic ze światłami (co to daje że sa włączone?, równie dobrze można dac ogrzewanie szyby, radio itd). Robiłęs to i zadziałało u Ciebie ? moze znasz kogos z IV-ką któremu taki manewr sie powiódł. Aha i jeszcze jedno syrene alarmu mam z własnym zasilaniem ale to chyba nie ma wpływu na podtrzymanie pradu w układzie. Juz krew mnie zalewa z tym checkiem. 3 raz sie zapalił. REJ-u wg. ciebie moze on sam zgasnac po jakimś czasie czy nie?
luk99 - możesz podac strone Allegro gdzie mozna przyjrzeć sie "własnemu interfejsowi" do IV-ki
Do REJ-a - słuchaj mówisz ze że kontrolka może sama zgasnąć?. Wydawało mi sie że jej świecenie jest po prostu związane z zapisaniem jakiegos potencjalnego błedu w komputerze i zgaszenie jest możlwie tylko i wyłacznie poprzez VAG-a.
Do "dolpasz" - ja tezm iałem test na serwisie poprzednim razem i faktycznie wykaząło 2 błedy. Jeden to był bład sondy lambda (jakis chwilowy bo potem wykazło poprtawna jej prace) a drugi to "niezrozumiały sygnał wyłącznika stopu. NIe robiłem nic tylko gos wykasował bład checka. Teraz znowu sie zapaliło i znowu gosc zrobił test i błedu wyłącnzika stopu juz nie było tylko bład lambda mimo że znowu jej praca jest prawidłowa.
Do REJ-a 2 - próbowałem troche inaczej podejsc do skasowania Checka. Po porstu zdjąłem obie klemy z aku. Trzymałem przez 3 minuty. Nic to nie dało. Może za krótko. Aha i nie robiłem nic ze światłami (co to daje że sa włączone?, równie dobrze można dac ogrzewanie szyby, radio itd). Robiłęs to i zadziałało u Ciebie ? moze znasz kogos z IV-ką któremu taki manewr sie powiódł. Aha i jeszcze jedno syrene alarmu mam z własnym zasilaniem ale to chyba nie ma wpływu na podtrzymanie pradu w układzie. Juz krew mnie zalewa z tym checkiem. 3 raz sie zapalił. REJ-u wg. ciebie moze on sam zgasnac po jakimś czasie czy nie?
luk99 - możesz podac strone Allegro gdzie mozna przyjrzeć sie "własnemu interfejsowi" do IV-ki
Mój Golf IV 1.4 16V - 2001r
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 232 gości