jazda na starym oleju

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Byku21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: śr cze 25, 2008 19:29
Lokalizacja: TSK 54HH
Kontakt:

jazda na starym oleju

Post autor: Byku21 » ndz sie 16, 2009 12:54

Witam...Mam pytanie odnośnie mojego znajomego...Ma AFN silnik w golfie i jeździ już 20000km na starym oleju i nie ma zamiaru go wymienić...Co się stanie z turbo i jak go przekonać,żeby wymienił olej,bo moje argumenty do niego nie przemawiają...


Sprzedam tłokorozdzielacz z falą z pompy 11mm

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10581
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » ndz sie 16, 2009 13:25

Olej silnikowy odpowiada za zmniejszenie tarcia w silniku, szczególnie bardzo obciążonych elementów, jak tłoki czy cylindry oraz odpowiada za smarowanie turbiny. To miejsca, które w szczególny sposób narażone są na wysokie temperatury! Podczas pracy jednostki olej odbiera część ciepła, chroniąc przed przegrzaniem. Zużyty olej a do takiego należy zaliczyć jego olej ma w znacznym stopniu osłabione właściwości smarne i termiczne albo nie ma ich już wcale, jak będzie dalej jeździł bez wymian to turbinę szlag trafi a silnik ulegnie zatarciu, ponadto filtr oleju pewnie ma już nieźle "zapchany" - tylko czekać jak stanie

[ Dodano: Nie 16 Sie, 2009 ]
a tak na marginesie to temat albo do działu "techniczne" albo do "forum ogólnego" - czy diesel czy benzyna - skutki nie wymieniania oleju są podobne
Ostatnio zmieniony ndz sie 16, 2009 13:26 przez doggie, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » ndz sie 16, 2009 13:29

Jak ktoś ma rozum wielkości ziarna piasku,to nie wiem jakie argumenty do niego dotrą.
Może postrasz go cenami remontu lub wymiany części...Mam takiego znajomego i wiem co znaczy uparty jak osioł
Pozdr.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
damian24
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: śr mar 29, 2006 21:22
Lokalizacja: Częstochowa/Białystok/Hildesheim
Kontakt:

Post autor: damian24 » ndz sie 16, 2009 13:33

jesli jeździ na syntetyku to jeszcze coś go smaruje. Niektórzy producenci przewidują wymiana co 20tys. Jesli nie zmieni to zarznie najpierw turbinę a później silnik. I będzie sie dziwił ze później oleju mu ubywa. Jesli wogole sprawdza ze go ma :helm: Ogólnie olej to bardzo ważna sprawa. Lepiej dbać i regularnie wymieniać i nie oszczędzać bo później sa problemy. Choć lepszy świeży tańszy niz droższy zużyty :P. Powiedz znajomemu żeby kupił sobie rower albo dwu suwa :bajer:. Choć rower tez trzeba czasem smarować :green_fuck:



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10581
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » ndz sie 16, 2009 13:37

damian24 pisze: Niektórzy producenci przewidują wymiana co 20tys.
a nawet 50.000 km w systemie Long Life lub co 2 lata



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » ndz sie 16, 2009 17:06

Jeśli ma minerała 15 na 40 mo myśle że już można odkręcić korek wlewu i podziwiać czarny szlam jaki się uzbierał, dodatkowo przy odpalonym silniku powinien "pęknie" fukać spalinami (chociaż to już jest zależne od stylu jazdy)

[ Dodano: 16 Sie 2009 17:10 ]
A co do padania to w pierwszej kolejności padnie EGR (opary starego oleju z odmy), póżniej katalizator, potem kierownice w turbo. Takie jest moje zdanie

[ Dodano: 16 Sie 2009 17:11 ]
A no ni nie wiem czy zawór ragulacji ciśnienia oleju zgodzie się na takie znieważanie.



Awatar użytkownika
Byku21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: śr cze 25, 2008 19:29
Lokalizacja: TSK 54HH
Kontakt:

Post autor: Byku21 » ndz sie 16, 2009 19:54

Jeździ na motulu półsyntetyku i oleju sporo dolewa,bo pół litra na 1500km


Sprzedam tłokorozdzielacz z falą z pompy 11mm

Awatar użytkownika
piter_s
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 984
Rejestracja: wt sty 31, 2006 17:23
Lokalizacja: okolice KROSNA

Post autor: piter_s » ndz sie 16, 2009 19:59

Byku21 pisze:Jeździ na motulu półsyntetyku i oleju sporo dolewa,bo pół litra na 1500km
no to w zasadzie olej ma świeży jak takie dolewki robi hehe.
rzeczywiście jak koleś uparty to niech robi co chce a ty to olej, kiedyś się przekona że uczy się na błedach.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » ndz sie 16, 2009 20:00

No to ciekawe czemu tak olej żre :P pewnie szlam z silnika można garściami wybierać.



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » ndz sie 16, 2009 21:28

Byku21 pisze:Jeździ na motulu półsyntetyku i oleju sporo dolewa,bo pół litra na 1500km
jezdzi jak ciotka, nie zmienia oleju, to potem silnik zlopie litrami. znam bardzo dobrego mechanika, ktory silnik rozklada i sklada z zamknietymi oczami, ale sluzbowym autem jezdzi gorzej niz powoli. efekt = bierze olej. drugie takie samo, ktore ostro dostaje po tylku i jest starsze nie ma takiego problemu, a kopa tez ma wiekszego. wniosek? auto musi miec swieza oliwe i filtry oraz regularnie dostawac po garach [ale z glowa] wtedy bedzie dlugo i szczesliwie jezdzilo.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

darkjustice
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 467
Rejestracja: sob kwie 26, 2008 20:13
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: darkjustice » ndz sie 16, 2009 21:40

Byku21, jeśli tak zależy Ci na silniku kolegi to wymień mu olej na własny koszt, proste :bajer:


...a ja palę gume na wstecznym ;]

Awatar użytkownika
Byku21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: śr cze 25, 2008 19:29
Lokalizacja: TSK 54HH
Kontakt:

Post autor: Byku21 » ndz sie 16, 2009 23:08

on jest z forum,ale nie będę pisał kto to i dlatego pytam...To choćby nawet teraz go wymienił to i tak będzie brał olej...


Sprzedam tłokorozdzielacz z falą z pompy 11mm

Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » ndz sie 16, 2009 23:19

souler pisze:auto musi miec swieza oliwe i filtry oraz regularnie dostawac po garach [ale z glowa] wtedy bedzie dlugo i szczesliwie jezdzilo.
dokładnie, na eksploatacji silnika sie nie oszczędza, i silnika też nie ma co oszczędzać [w granicach rozsądku] :bajer:


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Zablokowany

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 196 gości