Problem ze zgrzytaniem
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Problem ze zgrzytaniem
Mam problem kupiłem MK 2 GTI 1,8l Silnik PB 112km 1991r. Przy naciśnięciu Sprzęgła słysze coraz głośniejsze tarcie (zgrzytanie) jak by się coś tarło matalowego. Jest wymienione sprzęgło i dociśk ponoć też. Po puszeczeniu sprzęgła tarcie ucisza się i go nie słychać. Czy miał któś taki problem i jak go można rozwiązać?? Kumpel miał podobnie w MK 2 1,6 gaźnik WEBER 2B ale u niego był podobny dźwięk jak puścił sprzegło. Czy to może być coś nie tak ze skrzynią? Skrzynia jest 5-cio Biegowa.
Pozdrawiam Dami
Pozdrawiam Dami
Prawie na pewno. Z chwilą naciśnięcia pedełu sprzęgła łożysko zaczyna pracować -pojawia się zgrzytanie, jak puścisz pedał, łożysko już nie pracuje i jest cicho. Jeśli tam już coś zgrzyta to jest to już chyba koniec łożyska, wymień jak najszybciej.misiek10111 pisze:najprawdopodobnie łożysko oporowe siada już, te przy sprzęgle
łozysko jest zaznaczone czerwonym kwadratemDami850 pisze:Dziękuje wam bardzo jeszcze tylko takie pytanko czy łożysko dociskowe jest w skrzyni za kołmierzem tzn. (w skrzyni w środku trzeba ją dzielić) czy za sprzęgłem. I ile może kosztować takie łozysko? Jak by ktoś potrzebował porade w sprawie gozu to piszcie do mnie zakładam gaz LPG i CNG już 10 lat.
...
-
- Forum Master
- Posty: 1550
- Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
- Lokalizacja: Zielona Góra
Misiek10111 ale to nie z MKII 1.8 rysunek .Łożysko oporowe w 1.8 masz na końcu skrzyni nie w środku i ono jest w okolicy 5 biegu czyli skręcasz kołami na maxa w lewo i widać tam taką blaszkę 5na5 cm karbowaną pod którą masz łożysko wielkości małego orzecha.W MKII sprzęgło jest odwrotnego działania i wyciskane jest poprzez pręt metalowy wewnątrz wałka sprzęgłowego.Tak jest.
-
- Forum Master
- Posty: 1550
- Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
- Lokalizacja: Zielona Góra
Wawro uCiebie może tak być jak właśnie napisał misiek10111 jeżeli masz taką skrzynie jak na rysunku a niewiem jak ma MKI a MKII oprócz 1.3 mają skrzynie odwrotnego działania. Dami 850 Może masz blachę wyciskową uszkodzoną lub też może to łożysko oporowe choć ono chodzi w oleju w skrzyni więc ten dżwięk metalowy to niewiem skąd.
-
- Forum Master
- Posty: 1550
- Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
- Lokalizacja: Zielona Góra
Tomasz Żaguń Ja mam taką blaszkę jak skręce kołami to ja widze. Dzisiaj zamówiłem to łożysko tylko nie wiem czy gościu zamówił dobre. Koszt łożyska 25zł. Dzięki wam wszyskim to jedyne forum na jakim mi odpowiedzieli.
Wawro Ja tak jak ty miałem w MK II 1,6 5 biegowa skrzynia i tam właśnie poleciały łożyska. W mojej do wymiany były 3 koszt z robota mechanika wynosił 250zł. Jeździłem do końca aż padła i kupiłem od (td) za 400zł igiełke też piątke.
Wawro Ja tak jak ty miałem w MK II 1,6 5 biegowa skrzynia i tam właśnie poleciały łożyska. W mojej do wymiany były 3 koszt z robota mechanika wynosił 250zł. Jeździłem do końca aż padła i kupiłem od (td) za 400zł igiełke też piątke.
Biegi mi wchodzą bezproblemowo jak na razie. Poczekam aż kompletnie padnie i zainwestuję w działania. Może pasowałoby wtedy inną skrzynię kupić. A wygląda na to że obecna skrzynia jest z wersji benzynowej. Bardzo dobry kop, ale prędkość maksymalna jakaś taka ... niska (130km/h) .
I did it all for the nookie ... :D
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 530 gości