pompa sb 10mm regulacja

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

arwam

Post autor: arwam » sob sie 15, 2009 10:05

andrew.zbyrko pisze:
przy braku ciśnienia wewnątrz pompy nie będzie działał przestawiacz kąta wtrysku i wtedy też nie będzie mocy u góry
a jak będzie za małe nie wejdzie na wysokie obroty, nawet na średnie jak cisnienie będzie o dużo za małe
dokładnie ja już też to przerabiałem :wink:



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » sob sie 15, 2009 10:09

W skrajnym przypadku można pompę potraktować modem łukiego mając jakiś zbywający zaworek i obserwować zmiany.Jak się poprawi choć trochę,to pompa łopatkowa do regeneracji.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » sob sie 15, 2009 12:34

Jeśli nie ma dymu, to nie jest wina ciśnienia w pompie, to jest albo źle ustawiona dźwignia gazu (chodzi mi o tą do której masz przyczepioną linkę), musisz ją cofnąć na wieloklinie, albo odkręćić śróbę ustalającą położenie "na pełnym ogniu", to 1
2) Za grube podkładki pod tłokorozdzielaczem - trzeba wykonać pomiary
3) Pierścień na tłokorozdzielaczu jest za długi i nie pasuje do dzwigni gazu wewnątrz pompy - trzeba porównać dziwgnie czy są takie same.

[ Dodano: 15 Sie 2009 12:36 ]
Acha no i jak często mi się zdarza ostatnio pisać - warto sprawdzić elektrozawór czy się otwiera do końca, wyczyścić.



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » sob sie 15, 2009 13:01

własnie powrócilem do fali na której samochód pali najlepiej, nie kopci jak na innych( kopciły ale nie jechaly) no i sie zbiera jak td a nie jak diesel, ale nadal brak różnicy pomiedzy podłaczonym lda a odpietym wezykiem.
ciegno mam tak ustawione ze bolec wysuwa sie do połowy i wtedy mam ustwione ograniczenie przesuwania dzwigni gazu.

mechanizm dzwigni mam z 1.9td bo w sb był krótszy. a teraz jest taki jak w tej pompie 10mm czyli długosc jego ok.

no i samochód ciagnie dalej maks 3500.
t0mal pisze: Acha no i jak często mi się zdarza ostatnio pisać - warto sprawdzić elektrozawór czy się otwiera do końca, wyczyścić.
myślisz ze to moze byc przyczyna?
na dniach bede mial manometr wiec bede mierzył cisnienia w pompie.
aha a ten zawór łukiego moze sie sam przestawic bo u mnie nie ma na nim plomby(zółtej farby)

na tłokorozdzielaczu od 1.9 td było super


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » sob sie 15, 2009 13:13

JABcok20 pisze:nadal brak różnicy pomiedzy podłaczonym lda a odpietym wezykiem.
Może ciśnienie turbo jest małe i pin za mało jest wciskany,albo pomodzone ustawienia tego słoneczka w LDA i sprężyna jest za bardzo napięta.
JABcok20 pisze:aha a ten zawór łukiego moze sie sam przestawic bo u mnie nie ma na nim plomby(zółtej farby)
Jeżeli nie był modzony zbyt wiele razy ,to nie przestawi się sam od siebie,bo jest mocno dopasowany.Po kilku modach może się przestawić...

[ Dodano: 15 Sie 2009 13:14 ]
JABcok20 pisze:na tłokorozdzielaczu od 1.9 td było super
W sumie to i tutaj może być pies pogrzebany...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » sob sie 15, 2009 13:18

Z tym elektrozaworem to tak bywa, ale jak mówisz że kopcił to elektrozawór odpada, obstawiam ciśnienie, w sumie jak miałeś rozbebeszoną pompe to mogłeś zajżeć do wstępnej pompy paliwa, czasami łopatki się w niej zapiekają.

Może być tak (odpukać) że głowiczka jest już wyrobiona, bo jak założysz niższą fale to tłoczek pracuje w nieco innym, mniej wyparacowanym miejscu i stąd poprawa.
Ostatnio zmieniony sob sie 15, 2009 13:23 przez t0mal, łącznie zmieniany 2 razy.



arwam

Post autor: arwam » sob sie 15, 2009 14:39

t0mal pisze:2) Za grube podkładki pod tłokorozdzielaczem - trzeba wykonać pomiary
z tym się zgadzam.
t0mal pisze:3) Pierścień na tłokorozdzielaczu jest za długi i nie pasuje do dzwigni gazu wewnątrz pompy - trzeba porównać dziwgnie czy są takie same.
w tym wypadku w ogóle by z obrotów nie zszedł.

[ Dodano: 15 Sie 2009 14:42 ]
t0mal pisze:Może być tak (odpukać) że głowiczka jest już wyrobiona, bo jak założysz niższą fale to tłoczek pracuje w nieco innym, mniej wyparacowanym miejscu i stąd poprawa.
tu bym raczej podejrzewał głowiczkę



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » sob sie 15, 2009 17:24

arwam, chyba się nie zrozumieliśmy,
arwam pisze:w tym wypadku w ogóle by z obrotów nie zszedł
Nie zszedłby, jak by luźno siedział na tłokorozdzielaczu i nie był szczelny, mi chodziło o to że jego wymiar, że jest nieodpowiedni, tak że nie pozwala on osiągać wyższych obrotów, ale po zastaniowiemiu się doszedłem do wniosku, że to nie ma nic do rzeczy, bo przecież kopci, więc paliwo jest.
arwam pisze:Może być tak (odpukać) że głowiczka jest już wyrobiona, bo jak założysz niższą fale to tłoczek pracuje w nieco innym, mniej wyparacowanym miejscu i stąd poprawa.
Uściślę, nie chodziło mi o falę

Z tych podkładek też się wycofuję, bo jeśli da się ustawić taką dawkę, że jest dym, a na jałowym nie wkręca się na obroty to to też nie to.

[ Dodano: 15 Sie 2009 17:33 ]
To co jeszcze można sprawdzić to wałek regulatora odśrodkowego, czy się nie zacina w pozycji wysuniętej (ale to mało prawdopodobne)
Ostatnio zmieniony sob sie 15, 2009 17:25 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Post autor: arwam » sob sie 15, 2009 20:06

Nie zszedłby, jak by luźno siedział na tłokorozdzielaczu i nie był szczelny, mi chodziło o to że jego wymiar, że jest nieodpowiedni, tak że nie pozwala on osiągać wyższych obrotów, ale po zastaniowiemiu się doszedłem do wniosku, że to nie ma nic do rzeczy, bo przecież kopci, więc paliwo jest
jego długość pierścienia ma zasadnicze znaczenie dla dawki bo przesuwając pierścień wzdłuż tłoczka regulujemy dawkę czyli im bliżej głowiczki tym większa dawka



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » sob sie 15, 2009 20:14

witam. dzisiaj po zrobieniu ok 200km ( wycieczka do zoo:P )
zauważyłem ze nie ma prawie zadnej różnicy miedzy zdjetym a załozonym wezykiem na lda.(oprócz troche wiekszego kopcenia). postanowiłem zdjac ciegno i przesunac je aby mocniej zaciagało i wczesniej.
No i samochod dostał kopa tzn. biorac pod uwage ze nie mam w tej chwili icka ,cisnienie ustawione jest na ok 0,9 bara, pin obrócony 0,75/1 , ciagnie do 3800. hm nadal go odcina nawet po zdjeciu obudowy filtra ( filtr wymienie w poniedziałek:)

samochód jakby sie dławi na wolnych, słabo czuc moment załaczenia turbo( moze pompuje mu zbyt wysokie cisnienie od dołu bo turbo ma zrypany zawór wastegate) , lda wyregulowałem aby załaczało sie jak najpóźniej bo zbyt wczesnie kopcił.


przy około 2000 potrrafi napompowac 0,6 bara wiec to chyba troszke za szybko i nsa trasie nie da sie jechac ekonomicznie

[ Dodano: Sob Sie 15, 2009 20:18 ]
z tego co zauwazyłem mufa regulatora w pompie 10mm jest krótsza( ta koncówka na bolcu jest ciensza) moze to jest powodem ze ogranicza mu obroty Obrazek
Ostatnio zmieniony sob sie 15, 2009 20:22 przez JABcok20, łącznie zmieniany 3 razy.


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

arwam

Post autor: arwam » sob sie 15, 2009 20:20

JABcok20 pisze:z tego co zauwazyłem mufa regulatora w pompie 10mm jest krótsza( ta koncówka na bolcu jest ciensza) moze to jest powodem ze ogranicza mu obroty
możesz zrobić foto bo nie bardzo wiem o co Ci chodzi?



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » sob sie 15, 2009 20:23

zdjecie odswiezone z wyszczególnieniem o co biega...


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

arwam

Post autor: arwam » sob sie 15, 2009 20:27

JABcok20, to nie powino być różnicy ewentualnie powinno dać się skorygować srubą regulacji wydatku pompy.
Przypadkiem nie przełożyłeś GOVERNORA ( zespołu sprężyn ) i regulatora z pompy od FIATA?



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » sob sie 15, 2009 20:33

gova tzn cała góre mam od sb, ciegno tzn sprezynki mam od 1.9td(jest dłuzsze ciegno i podłozyłem dwie podkladki), pompa jest od 1.9td( bez tego metalowego wezyka co idzie do fali tylko zwykla przykrywka)
no i tłokorozdzielacz z głowiczka wiadomo.

regulator został od sb


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 135 gości