Turbina,pompa,FMIC,czyli modzenie 1V

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14228
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pn sie 03, 2009 21:49

Hmm,jeżeli przelot ma zmniejszyć laga i dodać mocy,to zrobię go jeszcze w tym tygodniu,bo w piątek jadę do Svidnika na Słowcję na zlot,a tam pewnikiem będzie hamownia,więc go shamuję,bo mnie ciekawość zżera ile ma kucyków :chytry:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » pn sie 03, 2009 21:54

Michaś_1977, żeby wywalić ten element żeliwny co jest ori za turbiną to.... polecam kupić rurę do VW T3 TD... ładnie wygięta rurka + flansza do turbo. Tylko trzeba odpowiednio przyciąć i pospawać :) Średnica takiego rozwiązania to 55mm po zewnętrznej... czyli w środku jakieś 50-51mm. Ja u siebie mam coś od jakiegoś jeepa.... średnica w środku to 60mm :P, ale tu już się problem pojawił z przykręceniem tego.... za mało miejsca w koło :)

[ Dodano: 03 Sie 2009 21:55 ]
Michaś_1977 pisze:a tam pewnikiem będzie hamownia,więc go shamuję,bo mnie ciekawość zżera ile ma kucyków :chytry:
sam jestem ciekaw ile KM masz teraz pod maską :)


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14228
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pn sie 03, 2009 23:37

marcinas1983 pisze:Michaś_1977, żeby wywalić ten element żeliwny co jest ori za turbiną to.... polecam kupić rurę do VW T3 TD... ładnie wygięta rurka + flansza do turbo. Tylko trzeba odpowiednio przyciąć i pospawać :) Średnica takiego rozwiązania to 55mm po zewnętrznej... czyli w środku jakieś 50-51mm. Ja u siebie mam coś od jakiegoś jeepa.... średnica w środku to 60mm :P , ale tu już się problem pojawił z przykręceniem tego.... za mało miejsca w koło :)
Ojojoj,aż tyle czasu to ja nie znajdę,bo muszę klientowi auto skończyć do piątku,a przy swoim,to najwyżej wieczorami :? ...ale info przyda się na przyszłość :hmm:
marcinas1983 pisze:jestem ciekaw ile KM masz teraz pod maską
Tego na razie nie wie nikt.Mogę jedynie napisać,że ostatnio trochę przy nim posiedziałem i bardzo pozytywnie mnie zaskoczył.
A co będzie jak w ostatnim tłumiku powypalam przegrody???
Nie będzie toto ryczało jak wściekłe?
Ostatnio zmieniony pn sie 03, 2009 23:39 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

arwam

Post autor: arwam » pn sie 03, 2009 23:43

Michaś_1977, żeby wywalić ten element żeliwny co jest ori za turbiną to.... polecam kupić rurę do VW T3 TD... ładnie wygięta rurka + flansza do turbo. Tylko trzeba odpowiednio przyciąć i pospawać :)
po co ciąć i spawać jak możesz z MK3 sobie kupić i powinno pasować?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14228
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pn sie 03, 2009 23:50

arwam pisze:po co ciąć i spawać jak możesz z MK3 sobie kupić i powinno pasować?
A co jest w MK3?
Większa średnica?
A jakby założyć cały wydech od MK3?Sprawdzi się to?Bo tak sobie myślę,że jak w MK3 jest większy motor,to wydech też musi być lepszy...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

arwam

Post autor: arwam » pn sie 03, 2009 23:52

Michaś_1977 pisze:A co będzie jak w ostatnim tłumiku powypalam przegrody???
Nie będzie toto ryczało jak wściekłe?
nie powinno być prawie różnicy na co dzień tylko w górnych obrotach z pedałem w podłodze
będzie za to lepiej słychać turbinę i pojawi się efekt dźwiękowy przypominający założzenie strumienicy ale tylko z gazem w spodzie..
zrozumiesz wtedy dlaczego ja zawsze tak długo zwlekam z gaszeniem silnika po jeździe
tylko jak będziesz wypalał przegrody to nie pozbaw tłumika całych bebechów a tylko przegrody które będą w takiej dziurkowanej rurze wewnątrz tłumika.

[ Dodano: 03 Sie 2009 23:55 ]
Michaś_1977 pisze: A co jest w MK3?
nie masz przewężenia tuż za turbo a tylko masz wstawioną plecionkę zamiast tego kielicha.
najbardziej podobna pod względem wygięć i chyba najmniej przeróbek powinno być w downpipe z passata B3 choć nie wiem czy nie jest to samo co w golfie MK3

[ Dodano: 03 Sie 2009 23:56 ]
A jakby założyć cały wydech od MK3?Sprawdzi się to?Bo tak sobie myślę,że jak w MK3 jest większy motor,to wydech też musi być lepszy...
będzie :butthead:

ja już przerabiałem tą opcję na pożyczonym wydechu i było gorzej niż na fabrycznym od JR-a



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14228
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » wt sie 04, 2009 10:31

Czyli na początek wypalić tylko te przegrody w końcowym?
A co ze środkowym?Jest na niego jakieś lekarstwo?Tylko jeden podstawowy warunek-nie może bardzo ryczeć!


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

arwam

Post autor: arwam » wt sie 04, 2009 11:01

Michaś_1977 pisze:A co ze środkowym?Jest na niego jakieś lekarstwo?
przez środkowy wystarczy tylko jakiś łomik przepuścić ale jeśli jest ori VW to powinien być przelotowy przynajmniej u mnie w obydwóch golfach tak było bo w zielonym teraz nie mam w ogóle żadnego tłumika i na trasie jest ciszej niż na fabrycznym układzie wydechowym.
na w miarę wolnych obrotach i pod umiarkowanym obciążeniu nie będzie praktycznie żadnej różnicy tak jak u mnie jest w białym; dopóki nie idziesz z pełnym ogniem i na obrotach rzędu pow 3500rpm nie był byś w stanie odróżnić tego przerobionego układu od seryjnego.
myślisz nad tym Ci o skrzyni CHB pisałem?
Ostatnio zmieniony wt sie 04, 2009 11:03 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » śr sie 05, 2009 12:13

Co do głośności to potwierdzam - nie ma tragedii mi odpadł końcowy tłumik przerdzewiała rura tuż za belką, zoriętowałem się jak zaczęło mi tłuc coś z tyłu - tłumik do bagażnika i w droge :) Jak się otwiera wg to sie robi głośniej a ta k to prawie żadnej różnicy



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » pt sie 07, 2009 18:39

Dzisiaj zamontowałem prowizoryczny wskaźnik boost'a :) K14 pompuje mi 0.8bara.... poczytałem o tym zaworze upustowym i wkręciłem na maxa śrubkę w nim... doładowanie tylko trochę wzrosło... może skoczyło na 0.9 bara.... trochę mniej dymi :) ale i tak mam zamiar go zaślepić :) . Z tego co zrozumiałem to muszę wykręcić tą śrubę i wsadzić coś metalowego i ponownie zakręcić?? :)


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
Dziku VR6
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 3113
Rejestracja: śr lis 05, 2008 11:18
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: Dziku VR6 » sob sie 08, 2009 21:08

marcinas1983 pisze:Z tego co zrozumiałem to muszę wykręcić tą śrubę i wsadzić coś metalowego i ponownie zakręcić?? :)
Dokladnie.
A jesli chcesz wieksze cisnienie to podkręć turbinke zeby wiecej dmuchala


Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » sob sie 08, 2009 21:41

Dzikuvip, już nieaktualne..... dzisiaj pokręciłem i..... 1.2-1.4 bara dmuchnęło.... :P ale.... z 1.4 bara chwilowo spadło do 1.2.... tak jakby paliwka brakowało w pewnym momencie :P , ale za to już nie dymił tak jak wcześniej na standardowym booscie + boost pin obrócony + spiłowana podkładka :)


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

ronuch
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 577
Rejestracja: sob gru 30, 2006 16:52
Lokalizacja: jastrzębie zdrój

Post autor: ronuch » sob sie 15, 2009 10:53

i jak michaś shamowaleś golfa?? jestem ciekaw ile ci wyszlo!!!


kupie kierownice 3-ramienna do passata 3bg czarna skóra i galke zmiany biegow do skrzyni 6

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14228
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » sob sie 15, 2009 11:34

ronuch pisze:i jak michaś shamowaleś golfa?? jestem ciekaw ile ci wyszlo!!!
No właśnie,że nie,bo na zlocie nie było hamowni,ale przy najbliższej wizycie w Rzeszowie,trzeba będzie dziada hamować.
Pisałem o tym tutaj :dol:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość