Znaczne ubytki płynu chłodniczego

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
seba198666
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 703
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 00:05
Lokalizacja: Kazimierza Wielka

Post autor: seba198666 » pt sie 14, 2009 20:49

zly tytul wpisales. plyn chlodniczy a nie od wspomagania

[ Dodano: 14 Sie 2009 20:51 ]
moze za krotko odpowietrzales i dopiero teraz sie uklad odpowietrzyl i juz go nie bedzie ubywac

[ Dodano: 14 Sie 2009 20:54 ]
korkiem nie. a zbiorniczek masz caly kolega mial pekniety i jak sie silnik rozgrzal to sie rozszczelnial i plyn uciekal


seba

Jajcek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 17:39

Post autor: Jajcek » pt sie 14, 2009 20:58

Kupie jutro 1 litr borygo i we wtorek mam trasę 350 km. Wtedy wyjdzie czy to wina źle odpowietrzonego układu. Jak auto stoi i silnik pracuje to zauważyłem że podnosi sie poziom płynu w zbiorniczku. Od minimum do maximum sie poziom podniósł w ciągu 5 min od uruchomienia zimnego silnika



Awatar użytkownika
seba198666
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 703
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 00:05
Lokalizacja: Kazimierza Wielka

Post autor: seba198666 » pt sie 14, 2009 21:00

jesli dalej bedzie ubywac to rozgrzej silnik to temp pracy nie wylaczaj go i wtedy patrz czy gdzies nie kapie. odrkec korek rozgrzej silnik i sprawdz czy nie leca babelki bo moze uszczelka po glowica powiedziala dosc


seba

Jajcek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 17:39

Post autor: Jajcek » pt sie 14, 2009 21:04

A bąbelki sa tylko jak jest walnięta uszczelka pod głowicą??? Muszę przyznać że jak wymieniłem ten termostat i odpowietrzalem układ to były bąbelki w zbiorniczku (efekt gotującej się wody) - błem pewien że to norma te bąbelki przy odpowietrzaniu. Co niesie za sobą jazda z uszkodzoną uszczelką pod głowicą oprócz ubywania płynu???
Ostatnio zmieniony pt sie 14, 2009 21:05 przez Jajcek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
seba198666
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 703
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 00:05
Lokalizacja: Kazimierza Wielka

Post autor: seba198666 » pt sie 14, 2009 21:04

to ze sie troche podnosi po nagrzaniu to normalne.u mnie jak gosc odpowietrzal to odpalil samochod ustawil nawiew maxymalnie na cieple powietrze i wlaczyl dmuchawe na max


seba

mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » pt sie 14, 2009 21:06

Jajcek, jak odpowietrzałeś? nagrzewnice też? :chytry:


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Jajcek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 17:39

Post autor: Jajcek » pt sie 14, 2009 21:07

To może ja źle odpowietrzyłem bo ogrzewanie było skręcone na zimne (ja to latem) a tylko miałem odkręcony korek od zbiorniczka



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » pt sie 14, 2009 21:09

sprawdź czy będzie jeszcze "uciekać" dolej do normalnego stanu i obserwuj.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
seba198666
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 703
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 00:05
Lokalizacja: Kazimierza Wielka

Post autor: seba198666 » pt sie 14, 2009 21:11

nie wiem jak wyglada zbiorniczek u ciebie ale u mnie w golfie3 z boku dochodzi wezyk przelewowy zobacz czy to nie plyn z tego wezyka powoduje te babelki. bo mozesz miec takie zludzenie


seba

Jajcek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 17:39

Post autor: Jajcek » pt sie 14, 2009 21:11

Obserwacja to teraz podstawa. możecie mi owiedzieć jaki efekt uzyskałem tym że silnik pracował na odkręconym korku płynu chłodniczego przy jednoczesnym skręceniu ogrzewania na zimne powietrze w kabinie kierowcy



Awatar użytkownika
seba198666
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 703
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 00:05
Lokalizacja: Kazimierza Wielka

Post autor: seba198666 » pt sie 14, 2009 21:13

jak masz wywalona uszczelke to bedzie ci przechodzxil plyn do oleju. to wez na cieple ustaw i nagrzej go moze nie odpowietrzyles nagrzewnicy odpowietrzyla sie i dlatego ubylo plynu


seba

Jajcek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 17:39

Post autor: Jajcek » pt sie 14, 2009 21:13

seba198666 pisze:nie wiem jak wyglada zbiorniczek u ciebie ale u mnie w golfie3 z boku dochodzi wezyk przelewowy zobacz czy to nie plyn z tego wezyka powoduje te babelki. bo mozesz miec takie zludzenie
odchodzi jakiś węzyk (ZBIORNICZEK IDENTYKO JAK W MK3)

[ Dodano: 14 Sie 2009 21:17 ]
seba198666 pisze:jak masz wywalona uszczelke to bedzie ci przechodzxil plyn do oleju. to wez na cieple ustaw i nagrzej go moze nie odpowietrzyles nagrzewnicy odpowietrzyla sie i dlatego ubylo plynu
Jakby płyn szedl do oleju pod podniósł by mi sie stan oleju a tak nie jest. Dokupię jutro borygo, odkręcę korek, nastawię ogrzewanie na max (włączyć wentylator na 3???) i włączę silnik na jakieś 5 min, na koniec zakręcę korek i wyłączę silnik. Zobaczę czy coś to da



mate64
Forum Master
Forum Master
Posty: 1547
Rejestracja: pt wrz 22, 2006 20:30
Lokalizacja: EU

Post autor: mate64 » pt sie 14, 2009 21:21

Wystarczy jak przesuniesz dźwigienkę ogrzewania na grzanie. Nadmuch do wnętrza nie ma znaczenia. Musisz go grzać dopóki nie włączy się wentylator chłodnicy.


Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.

Awatar użytkownika
seba198666
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 703
Rejestracja: ndz kwie 12, 2009 00:05
Lokalizacja: Kazimierza Wielka

Post autor: seba198666 » pt sie 14, 2009 21:26

zrob jak kolega pisze ma chodzic az wlaczy sie wentylator chlodnicy zeby sie termostat na maxa otworzyl


seba

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 69 gości