Turbo ze zmienną geometrią (VNT) - inside...

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
micky
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 865
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:17
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: micky » pt lip 24, 2009 12:03

SMUTNYINDYK pisze:Panowie! Czy w silniku 1.9 TDI ALH można bezkarnie zamienić turbo VNT na takie od wersji silnika ze stałą geometrią łopatek bez żadnych przeróbek. Tu dodam że pojazdem jeździ żona i błyskawicznie zamula turbinę VNT w swoim ALH. Nie zależy mi na osiągach-wystarczyły by takie jak w BERLINGO 2.0 HDI 90KM gdzie też jest turbo o stałej geometrii i daje się nawet w miarę wyprzedzać-nie tak jak w 1.9 TDI ALH, ale zawsze....
Ja bym wywalil katalizator. U mnie po czyszczeniu i wywaleniu katalizatora turbo ma sie nareszcie bardzo dobrze, bez znaczenia na styl jazdy.



kusztyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:00
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: kusztyk » pt lip 24, 2009 12:08

No ale czy przeglad bez kata przejdzie autko?



soobolek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 12:49
Lokalizacja: Białystok

Post autor: soobolek » pt lip 24, 2009 13:13

Witam!
Mam problem który wystąpił u mnie po demontażu i ponowanym montażu turbiny w silniku AFN. Otóż z przewodu olejowego (ten który dostarcza olej do samrowania) wydobywa się troszkę oleju. Jest on dokręcony bardzo mocno i boję się że jeżeli spróbuję dokręcic go jeszcze mocniej to zerwę gwint... Wyciek jest spod górnej nakrętki (z tego ktróćca niżej nic nie cieknie). Tam jest tylko taki stożek i nie szła żadna uszczelka. Czy ktoś może mi powiedzieć z jaką siłą powinien być dokręcony ten przewód ? Czy też może cos inaczej zrobiłem nie tak...


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=103541

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » pt lip 24, 2009 13:24

soobolek pisze:Witam!
Mam problem który wystąpił u mnie po demontażu i ponowanym montażu turbiny w silniku AFN. Otóż z przewodu olejowego (ten który dostarcza olej do samrowania) wydobywa się troszkę oleju. Jest on dokręcony bardzo mocno i boję się że jeżeli spróbuję dokręcic go jeszcze mocniej to zerwę gwint... Wyciek jest spod górnej nakrętki (z tego ktróćca niżej nic nie cieknie). Tam jest tylko taki stożek i nie szła żadna uszczelka. Czy ktoś może mi powiedzieć z jaką siłą powinien być dokręcony ten przewód ? Czy też może cos inaczej zrobiłem nie tak...
To czesty numer w afn i podobnych, jedyny ratunek to wymiana linii zasilajacej, wyciek ten jest na tyle maly ze niczemu nie szkodzi dlatego jesli chcesz wymienic to tylko ze wzgl. estetycznych.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

kusztyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:00
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: kusztyk » pt lip 24, 2009 16:39

Ja mam pytanko. Ja tam wymianialem turbinkę bo moja padła i teraz mam notlafty jak jade szybko na 5 biegu to czasem się to zrobi ze turba nie ma muszę zgasic i zapalić jeszcze raz. Dodam ze moje nowe turbo przed zalozeniem przeczyscilem itp. I dodam ze na starym turbo nie było czegoś takiego wogole. Co to może być? Ten zaworek turbo tez dalem stary z mojego starego.



soobolek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 12:49
Lokalizacja: Białystok

Post autor: soobolek » pt lip 24, 2009 20:36

Dario84 pisze:
soobolek pisze:Witam!
Mam problem który wystąpił u mnie po demontażu i ponowanym montażu turbiny w silniku AFN. Otóż z przewodu olejowego (ten który dostarcza olej do samrowania) wydobywa się troszkę oleju. Jest on dokręcony bardzo mocno i boję się że jeżeli spróbuję dokręcic go jeszcze mocniej to zerwę gwint... Wyciek jest spod górnej nakrętki (z tego ktróćca niżej nic nie cieknie). Tam jest tylko taki stożek i nie szła żadna uszczelka. Czy ktoś może mi powiedzieć z jaką siłą powinien być dokręcony ten przewód ? Czy też może cos inaczej zrobiłem nie tak...
To czesty numer w afn i podobnych, jedyny ratunek to wymiana linii zasilajacej, wyciek ten jest na tyle maly ze niczemu nie szkodzi dlatego jesli chcesz wymienic to tylko ze wzgl. estetycznych.
To co w takim razie jest nie tak skoro tylko wymiana całej lini pomoże ? Stożej się trochę znieszkaształcił, cos się stało z króćcem?, gwint nakrętki przewodu olejowego stracił geometrię ? Wydaję mi się że nawet delikatne rozszczelnienie układu pod ciśnieniem to kiepska sprawa z którą trzeba coś zrobić...


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=103541

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » pt lip 24, 2009 23:04

soobolek pisze:To co w takim razie jest nie tak skoro tylko wymiana całej lini pomoże ? Stożej się trochę znieszkaształcił, cos się stało z króćcem?, gwint nakrętki przewodu olejowego stracił geometrię ? Wydaję mi się że nawet delikatne rozszczelnienie układu pod ciśnieniem to kiepska sprawa z którą trzeba coś zrobić...
Jak bys sie przyjrzal przewodowi a wlasciwie koncowce ktora wchodzi do turbinki to zobaczysz ze ten stozek nie jest jednolitym elementem razem z linia, tam wlasnie nastepuje wyciek.

Stozek jest tak jakby zaprasowany na linii olejowej.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

raczyk2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: pt cze 05, 2009 22:20
Lokalizacja: augustow

Post autor: raczyk2 » pt lip 24, 2009 23:49

Firma duża i ponoć sprawdzona ale ja nie polecam MotoMaximus Ruda Śląska Katowicka 31 pozaginało wirniki.
Kusztyk co masz na mysli pisząc "nowe turbo"?? regenerowałeś? czy jak?
Ostatnio zmieniony pt lip 24, 2009 23:54 przez raczyk2, łącznie zmieniany 1 raz.



kusztyk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: ndz wrz 18, 2005 20:00
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: kusztyk » sob lip 25, 2009 01:32

No nowe czyli kupiłem używkę. Rozebrałem ja wyczyściłem itp. A Jak jade na 5 szybko to mi się notlauft zrobił i nie wiem czemu.



soobolek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 12:49
Lokalizacja: Białystok

Post autor: soobolek » sob lip 25, 2009 20:55

Dario84 pisze:
soobolek pisze:To co w takim razie jest nie tak skoro tylko wymiana całej lini pomoże ? Stożej się trochę znieszkaształcił, cos się stało z króćcem?, gwint nakrętki przewodu olejowego stracił geometrię ? Wydaję mi się że nawet delikatne rozszczelnienie układu pod ciśnieniem to kiepska sprawa z którą trzeba coś zrobić...
Jak bys sie przyjrzal przewodowi a wlasciwie koncowce ktora wchodzi do turbinki to zobaczysz ze ten stozek nie jest jednolitym elementem razem z linia, tam wlasnie nastepuje wyciek.

Stozek jest tak jakby zaprasowany na linii olejowej.
Jak to stożek nie jest jednolitym elementem razem z linią ? Skoro ładnie to się rozebrało to dlaczego teraz nie można tego złożyć tak żeby nie ciekło? Ludzie wykręcają masę i tych przewodów i nikt się nie skarży że u niego też cieknie.
pozdr


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=103541

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » pn lip 27, 2009 07:58

Tak jak pisalem ze spotkalem sie juz nie raz z tym, musisz wymienic linie zasilajaca.


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

xmen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: czw cze 25, 2009 22:27
Lokalizacja: kujawy i pomorze

Post autor: xmen » pn lip 27, 2009 08:51

u mnie po ostatnim czyszczeniu turba też mam to samo niestety. Dokręciłem na maksa, ale dalej się poci. No i tak sie zastanawiam jak tam na tym "ala" stożku może się wydobywać olej? Twierdzicie, że wymiana całego przewodu może tylko pomóc? Nie idzie tego jakoś uszczelnić? Przewód to chyba ze 150 zł kosztuje.



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » czw sie 13, 2009 22:20

Koledzy dzisiaj z ciekawosci odłączyłem sobie wezyk od gruszki turbiny na pracującym silniku, chciałem sprawdzic w jakim zakresie chodzi siłownik. I musze wam powiedziec ze sie zdziwiłem, bo cięgno przemieszcza sie max jakies 0,5 cm, a do tego jak załoze węzyk to sztanga zaciaga sie bardzo powoli, po zrzuceniu węzyka opada szybko. Jak ruszam ręką to czuc wyraźny opór, tak jak by po tym 0,5 cm był juz koniec zakresu. mam tez tak ze jak odpalam auto to motor raz jest mocniejszy raz słabszy, tak jakby sztanga ustawiała sie w róznych połozeniach. Cos mi sie zdaje ze bez czyszczenia sie nie obędzie.



arwam

Post autor: arwam » pt sie 14, 2009 00:01

szatanek pisze:Cos mi sie zdaje ze bez czyszczenia sie nie obędzie.
Dobrze Ci się wydaje



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 152 gości