stukanie w silniku

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

maki.pioterk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: wt maja 05, 2009 17:54
Lokalizacja: radom
Kontakt:

stukanie w silniku

Post autor: maki.pioterk » śr sie 12, 2009 19:08

witam, posiadam golfa mk3 tdi , 90km, silnik 1zprzebieg ok 200tys km. Dziś odebrałem samochód od mechanika gdzie zostawiłem go na wymianę popychaczy, oleju, filtru oleju. Zdecydowałem się na wymianę popychaczy ponieważ wszystko na to wskazywało , na zimnym silniku stuki tak bardziej nasilone w okolicy od strony rozrządu, lecz na rozgrzanym silniku były niesłyszalne. Mechanik zdjął górną pokrywę nie wyjmując wałka tego od popychaczy i stwierdził że popychacze są ok przyczyną będą luzy na tłoku. W dodatku dowiedziałem się że wymiana go może wcale nie przynieść rezultatu gdyż cylinder może mieć owal. Czy jest to możliwe ze już on tak się wyrobił? kompresja w silniku jest chyba dobra , przyspieszenie całkiem niezłe, od wymiany do wymiany oleju czyli ok 10tysiecy km zużywa mi niecały litr oleju . czy to jest to możliwe ze przyczyna jest zużyty tłok czy raczej te popychacze? wymiana tłoku to ok 1tys zł , co wy o tym myślicie ? może on chce mnie nabić w butelkę :( proszę o rady, jak sprawdzić w czym leży przyczyna?



Awatar użytkownika
scols11
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 18:03
Lokalizacja: Jaslo

Post autor: scols11 » śr sie 12, 2009 19:25

maki.pioterk pisze:ą luzy na tłoku. W dodatku dowiedziałem się że wymiana go może wcale nie przynieść rezultatu gdyż cylinder może mieć owal
No to chlopie trafiles na mechanika :green_fuck: Wymien popychacze i uszczelnienia i i bedzie cisza oczywiscie jak na Disla przystalo :bigok:


P.S Aha i zmien mechanika jak najszybciej :grin:


,,Kto się pyta jest głupcem przez chwilę, ten który się nie pyta jest głupcem przez całe życie."

maki.pioterk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: wt maja 05, 2009 17:54
Lokalizacja: radom
Kontakt:

stukanie w silniku

Post autor: maki.pioterk » śr sie 12, 2009 19:39

trochę się boję wymieniać te popychacze bo to może być według niego 400zł wyrzucone w błoto a z kasą trochę nie ciekawie. Myślisz ze to te popychacze a nie tłok?



Awatar użytkownika
scols11
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 18:03
Lokalizacja: Jaslo

Post autor: scols11 » śr sie 12, 2009 20:14

Z tego co wiem to metal rozciaga sie przy wyrzszych temperaturach to dlaczego tlok (wedlug mechanika) daje o sobie znak na zimnym silniku a na cieplym ustepuje??-zapytaj mechanika zapewne odp bedzie bardzo ciekawa :grin:

Te stuki czy mozna ich okreslic jako takie glosne cykanie???


,,Kto się pyta jest głupcem przez chwilę, ten który się nie pyta jest głupcem przez całe życie."

maki.pioterk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: wt maja 05, 2009 17:54
Lokalizacja: radom
Kontakt:

stukanie w silniku

Post autor: maki.pioterk » śr sie 12, 2009 20:30

słychać takie tychtychtych i to obrotach jałowych gdy jest juz tak ok 1,5tys obr to to tykanie ustepuje nawet na zimnym silniku na ciepłym gdy jest dosc mocno rozgrzany to wogole nie słychac. a Czym by sie objawiał tak zuzyty tłok , on coś wspominał ze luz moze wynosic ok 7setek ze nie jest za duzy ale nie rozumiem co jest grane :(

[ Dodano: 12 Sie 2009 20:37 ]
moim zdaniem luz miedzy tłokiem a cylindrem objawiał by się nadmiernym zużyciem oleju w silniku chyba ze 1 litr na 10tys km przy częstej jeździe w granicach 130km/h i małymi nie szczelnosciami przy filtrze oleju oraz na tej górnej pokrywie. poza tym jak wyciągam miernik od oleju to chyba powinna para dmuchać lub coś takiego a tam nic się nie dzieje. Chodź może i ma rację :( a może na próbę wlać do silnika taki preparat do popychaczy czy coś takiego widziałem na allegro ?



Awatar użytkownika
scols11
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 18:03
Lokalizacja: Jaslo

Post autor: scols11 » śr sie 12, 2009 21:04

Wiec 100% hydropopychacze :bigok: Wymieniaj i bedzie dobrze!!


Ten mechanik to jakis naprawde zdolny nawet potrwfi okreslic mniej-wiec luz 7 stetek :bigok:. Ale mnie rozbawiles :grin: Pozdrow tego magika.

Disel jesli pali do litry oleju na 10 000 to nie jest powod do zmartwien , przeczytaj FAQ Disel.


,,Kto się pyta jest głupcem przez chwilę, ten który się nie pyta jest głupcem przez całe życie."

maki.pioterk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: wt maja 05, 2009 17:54
Lokalizacja: radom
Kontakt:

stukanie w silniku

Post autor: maki.pioterk » śr sie 12, 2009 21:20

obyś miał rację :) a to możliwe bo teraz jest lato i silnik wolno stygnie wiec to tykanie słychać nawet po załączeniu silnika gdy jest lekko ciepły .Jutro jadę poszukać nowych "znachorów" hehehe

[ Dodano: 13 Sie 2009 04:14 ]
dziś rano go odpałam , i te stuki są bardziej wyczuwalne pod spodem silnika jak jest zamkneita klapa :( a czym by się ujawniał luz na tłoku ? tak żeby wykluczyć tą ewentualność?:(

[ Dodano: 13 Sie 2009 04:25 ]
a czy da radę sprawdzić te popychacze bez wyciągania tego wałka ? tak jak zrobil to tamten mechanik?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 72 gości