Olej silnikowy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

domel86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: śr mar 04, 2009 16:52
Lokalizacja: Kielce

Olej silnikowy

Post autor: domel86 » śr sie 12, 2009 16:35

Witam,

mam Seata Leona, 1.9TDI 110KM bez pompowtrysków... od wymiany przejechałem ok. 3000km i zauważyłem ubytek ok. 0,5l w tym czasie. Dziś pojechałem kupić olej, który zalano mi w stacji olejowej... Okazało się, że jest to AGIP 7004 5W40 - olej stosowany do pompowtrysków... A ja ich nie mam... Co teraz ? Wymieniać olej, czy dolewać ? Jak z pracą silnika na takim oleju ? Czy źle dobrany może być przyczyną ubytków ?

Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
Byku21
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: śr cze 25, 2008 19:29
Lokalizacja: TSK 54HH
Kontakt:

Post autor: Byku21 » śr sie 12, 2009 16:44

A jaki masz styl jazdy kolego????Jak tam turbinka się sprawuje???Nie ma oleju w IC???


Sprzedam tłokorozdzielacz z falą z pompy 11mm

domel86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: śr mar 04, 2009 16:52
Lokalizacja: Kielce

Post autor: domel86 » śr sie 12, 2009 16:49

styl jazdy to raczej ( z naciskiem na "raczej" ) spokojny, chociaż czasami lubię sobie ostrzej depnąć... inną sprawą jest to, że mam turbo do czyszczenia - na dniach mają mi to zrobić...

chodzi mi jednak o to, czy taki olej będzie zdrowy dla mojego silnika skoro nie mam pompowtrysków, czy nie bardzo ?



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10601
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » śr sie 12, 2009 17:05

0,5 litra na 3000 km czyli około 160-170 ml na 1000 km - tragedii nie ma, spróbowałbym zalać go olejem o wymaganej specyfikacji czyli 505.00 być może spalanie się unormuje, a jaki masz realny przebieg?



domel86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: śr mar 04, 2009 16:52
Lokalizacja: Kielce

Post autor: domel86 » śr sie 12, 2009 17:09

Realny ? Nie mam pojęcia kolego - kupiłem samochód od handlarza niecałe dwa miesiące temu. Wyświetla się troszkę ponad 130.000km ale ile faktycznie przejechał, nie wiem. Jest to 2004r więc przebieg może rzeczywiście oscyluje w tych granicach... Wczoraj mi powiedziano w warsztacie, że AGIP nie jest rewelacyjnym olejem i najlepiej zalać jakimś Mobilem albo Shellem. Najwyżej będę robił niewielkie dolewki i przy następnej wymianie, koło listopada zmienię olej na jeden z wcześniej wymienionych.

PS. Czyli to, że nie mam pompowtrysków, a zalany jest olej przeznaczony do tego typu silników to nic złego ?



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » śr sie 12, 2009 17:11

olej do pd jest lepszy niz normalny. wina oleju, ze go ubywa. bardzo mozliwe, ze to tylko agip z nazwy, a rzeczywiscie leja kij wie co z beczki. ot warsztaty.
Ostatnio zmieniony śr sie 12, 2009 17:12 przez souler, łącznie zmieniany 1 raz.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10601
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » śr sie 12, 2009 17:12

domel86 pisze:
PS. Czyli to, że nie mam pompowtrysków, a zalany jest olej przeznaczony do tego typu silników to nic złego ?
Nie, gorzej gdyby było odwrotnie. Ale przy następnej wymianie zalej go olejem ze specyfikacją 505.00 - Motulem, Valvolinem albo Castrolem. Jak od handlarza to nie wierzę w te 130 kkm



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości