WYMIANA ROZRZĄDU FOTOPORADA

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6872
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » śr sie 12, 2009 11:22

Adamm pisze:w jaki sposob stwierdzasz polozenia walka rozrzadu bez zdjetej pokrywy zaworow
w zupełności wystarczają mi znaki: skrzynia, koła, pompa, wał... i blokada wszystkiego.
Jeżeli nikt przede mną tego nie spier... to i ja nie mam możliwości...
Nie zamierzam się tu licytować na ilość wymienionych rozrządów - chodzi o fakt że po taki sposób jest po prostu mniej czasochłonny i "kosztogenny" a ewentualna (choć nie zawsze) korekta kąta to dodatkowe 10-20 min...
Ale każdy zmienia jak chce...


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » śr sie 12, 2009 11:24

Piasek, no comment

powodzenia w dalszych naprawach


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6872
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » śr sie 12, 2009 11:28

Adamm pisze:powodzenia w dalszych naprawach
A dziękuję bardzo i wzajemnie ;)


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

biegacz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 45
Rejestracja: czw lip 31, 2008 22:15
Lokalizacja: W-WA

Post autor: biegacz » śr sie 12, 2009 19:13

oj widze ze temat zrobil sie bardzo nerwowy a niepotrzebnie nie taki byl zamiar ,jak wspomniałem na początku rozrząd każdy ustawia jak mu sie podoba nawet metodą znaczenia markerami (sam jestem przykladem) i co ciekawe takie auta chodzą rzecz w tym jak DŁUGO.Zamiar mój był taki by pokazać gościa który w garażu przy pomocy NARZEDZI ODPOWIEDNICH pokazuje jak zrobić to tak jak piszą mądre książki,a te czasami dobrze poczytać.A która metoda lepsza -wybór należy do każdego. :smoke:



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6872
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » czw sie 13, 2009 08:41

biegacz pisze:i co ciekawe takie auta chodzą rzecz w tym jak DŁUGO
Mój własny jak na razie 323 tyś km - bez tych wszystkich ceregieli z rozbieraniem połowy silnika na części... Zatem nie wiem ile jeszcze setek tyś km przelecieć będzie musiał zanim udowodnię userom Adamm oraz damcio151 że można to również poprawnie i dobrze zrobić bez zbędnego "patroszenia" silnika...
Ale jak ktoś chce się bawić...
Ostatnio zmieniony czw sie 13, 2009 08:43 przez Piasek, łącznie zmieniany 1 raz.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

StarDam
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pn sie 03, 2009 22:30
Lokalizacja: st-ce

Post autor: StarDam » sob sie 15, 2009 20:22

witam wszystkich :grin: po czesci zgazam sie z userom Adamm oraz damcio151 ze najlepiej jest uzyc blokad jednak dla pewnosci co do kata wtr zawsze podlanczam pod kompa i ustawiam kat :smoke:



Awatar użytkownika
Mieniu_69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 08:32
Lokalizacja: NY
Kontakt:

Post autor: Mieniu_69 » sob sie 15, 2009 20:34

StarDam pisze:witam wszystkich po czesci zgazam sie z userom Adamm oraz damcio151 ze najlepiej jest uzyc blokad jednak dla pewnosci co do kata wtr zawsze podlanczam pod kompa i ustawiam kat
ja tez, a do mojego 1.6 wkladam zegar :chytry:

biegacz, jesli chcesz autem jeździc a nie na nie patrzec to daj do mechanika. Bez obrazy, pozdro :bigok:
Ostatnio zmieniony sob sie 15, 2009 20:35 przez Mieniu_69, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » sob sie 15, 2009 21:01

Piasek, nierobisz tego poprawnie bo nie robisz tego jak powinno sie to robic

robisz to po chlopsku a to ze wychodzi to Twoje szczescie

ciekaw jestem co zrobisz jak trafisz lekko przestawiony, bedziesz ten sam blad powielal


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

barbiq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: sob maja 12, 2007 18:48
Lokalizacja: bełchatów
Kontakt:

Post autor: barbiq » wt lis 03, 2009 20:15

koledzy, był gdzieś bardzo fajny fotoopis jak zmienić rozrząd, od tygodnia próbuję go namierzyć na forum ale nic z tego nie wychodzi :( może ktoś posiada do niego link?
byłbym wdzięczny...:)



dhaiver
....
Posty: 281
Rejestracja: wt paź 07, 2008 22:03

Post autor: dhaiver » pn lis 09, 2009 16:18

a może zrobiłby ktoś fotoporadę jak w mk4 tdi (najlepiej alh :chytry: ) wymienić rozrząd
Ostatnio zmieniony czw gru 24, 2009 11:32 przez dhaiver, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » pn lis 09, 2009 18:52

Koledzy Barbiq i Maniuta polecam sprawdzonych mechaników ... bo zabawa w garażu lub pod chmurką może się dla was tragicznie zakończyć :prayer:

Co do reszty tego co wyczytałem to widzę ,że WAR się szykuje ... ojjj chłopaki :pub: w dłoń i więcej luzu ... .
Ostatnio zmieniony pn lis 09, 2009 18:53 przez Haki, łącznie zmieniany 2 razy.


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
Misza1122
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt lut 02, 2010 12:49
Lokalizacja: Terespol
Kontakt:

WYMIANA ROZRZĄDU FOTOPORADA

Post autor: Misza1122 » pn lut 13, 2012 15:34

Panowie, przepraszam, ze o tak dużo temat odkopuję, ale pytanie, czy istnieje na chwilę obecną jakaś fotoporada do MK4 ALH i co na celu ma jednak to zdjęcie koła wałka rozrządu i pokrywy. Kwestia blokad jest zrozumiała, jak najbardziej, ale jeżeli auto chodzi to znaczy, że fazy rozrządu nie powinny być przestawione, a więc pozostaje tylko dopasowanie "na znaki"? Jak bardzo się mylę? Potrzebuję pomocy, gdyż zamierzam się za to zabrać. Porada typu: "Oddaj to fachowcowi" nie jest mile widziana, bo tak jak oni robią - na marker i oby przełożyć pasek - to i ja mogę bez problemu z moim kolegą.
Pozdrawiam:)



barbiq
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: sob maja 12, 2007 18:48
Lokalizacja: bełchatów
Kontakt:

WYMIANA ROZRZĄDU FOTOPORADA

Post autor: barbiq » pn lut 13, 2012 16:18

Wszystko odbywa się tak samo jak w fotoporadzie. Poluzowanie koła wałka umożliwi Ci poprawne ułożenie paska kiedy zablokowany jest sam wałek! Pokrywę zdejmujesz tylko w silnikach bez vacu umieszczonej bezpośrednio na wałku. Jeśli masz pompę podciśnienia na wałku to odkręcasz ją i w jej miejscu umieszczasz liniał (bez zdejmowania dekla :) )
Wraz ze zużyciem (delikatnym rozciągnięciem) paska zmienia się kąt, więc po każdej zmianie na nowy pasek powinieneś ustawić kąt na vagu. mi jeszcze nigdy nie przytrafiło się ustawienie idealnie rozrządu na samych blokadach, zawsze potrzebna była później korekcja, minimalna ale była (jak 0 to 0). Pewnie niektórzy stwierdzą, że źle coś robię ale tak to już jest ;)
Powodzenia :)



artur998877
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 20:54

WYMIANA ROZRZĄDU FOTOPORADA

Post autor: artur998877 » czw lut 16, 2012 22:09

Witam mam golfa 1 1,5 diesel znajmy podjął się wymiany pompy wtryskowej i poluzował napinacz zdjoł pasek zdemontował pompę ale nic sobie nie pozaznaczał i t moje pytanie jak tu dojsć z tym wszystkim do ładu z ustawieniem nowej pompy i całego silnika żeby nie było kolizji pozdrawiam (niestety
nie dokończył mi tego ponieważ naa drugi dzień trafił do szpitala i chciałbym ja jakoś to dokończyć )



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 177 gości