Jak szybko powinien się zagrzać MK3??
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Jak szybko powinien się zagrzać MK3??
Witka, mam taki problem jak czytam wasze posty.
Dopiero teraz to zauwarzylem, do szkoły jeżdze okolo 10 km, i pod koniec jazdy temperatura wzrasta ledwo ponad minimum, a jade okolo 15 minut przy obrotach okolo 3000, prosty odcinek drogi.
Czy może to być spowodowane że przy takiej szybkości autko się odrazu ochładza zimnym powietrzem czy poprostu mam zepsuty ten termostat.
Jeśli tak czy mogłby mi ktos dokladnie opisać gdzie on sie znajduje, jak go wymienić i na jaki.
Najlepiej jakies obrazki ponieważ techniczne nazwy w stylu "miedzy jakimiś kolektorami, pompami itp" do mnie nie przemawiają
Dopiero teraz to zauwarzylem, do szkoły jeżdze okolo 10 km, i pod koniec jazdy temperatura wzrasta ledwo ponad minimum, a jade okolo 15 minut przy obrotach okolo 3000, prosty odcinek drogi.
Czy może to być spowodowane że przy takiej szybkości autko się odrazu ochładza zimnym powietrzem czy poprostu mam zepsuty ten termostat.
Jeśli tak czy mogłby mi ktos dokladnie opisać gdzie on sie znajduje, jak go wymienić i na jaki.
Najlepiej jakies obrazki ponieważ techniczne nazwy w stylu "miedzy jakimiś kolektorami, pompami itp" do mnie nie przemawiają
Golf III 1.8 '93
[img]http://nokia-free.com/1.jpg[/img]
[img]http://nokia-free.com/1.jpg[/img]
Wszystko zależy od temperatury otoczenia.
Jadąc do pracy (około 2km) przy temperaturze -10*C pod koniec jazdy silnik jest nagrzany do około 60* (tak jest w moim)
Jak zobaczysz, że wskaźnik troszkę drgnął to otwórz machę i sprawdź czy masz otwarty duży obieg chłodzenia tzn.
Po lewej stronie chłodnicy wchodzą takie dwa grube gumowe węże. Ten górny będzie ciepły (to normalne), a ten dolny powinien być zimny. Jeżeli będzie ciepły to znaczy, że masz cały czas otwarty duży obieg, (co wskazuje na uszkodzenie termostatu).
Gdzie on się znajduje to Ci nie powiem, bo nie miałem jeszcze okazji go wymieniać.
Niech wypowiedzą się inni koledzy.
Jadąc do pracy (około 2km) przy temperaturze -10*C pod koniec jazdy silnik jest nagrzany do około 60* (tak jest w moim)
Jak zobaczysz, że wskaźnik troszkę drgnął to otwórz machę i sprawdź czy masz otwarty duży obieg chłodzenia tzn.
Po lewej stronie chłodnicy wchodzą takie dwa grube gumowe węże. Ten górny będzie ciepły (to normalne), a ten dolny powinien być zimny. Jeżeli będzie ciepły to znaczy, że masz cały czas otwarty duży obieg, (co wskazuje na uszkodzenie termostatu).
Gdzie on się znajduje to Ci nie powiem, bo nie miałem jeszcze okazji go wymieniać.
Niech wypowiedzą się inni koledzy.
- Wojtes3mkIII
- Ma gadane
- Posty: 164
- Rejestracja: śr paź 26, 2005 23:35
- Lokalizacja: Lubuskie
- Kontakt:
...obojętnie jaka temperatura jest na dworze, do ~5km powinien się rozgrzać... Jam masz dobry termostat to nie puszcza dużego obiegu za wczas i ciecz grzeje się od silnika... Dlatego zasłanianie chodnicy nic nie daje bo ciecz i tak jej nie opływa... Ja Ci po 10km dopiero się wskazówka podnosi to przydał by się nowy termostacik(Wahler!)...
Pozdr .
Pozdr .
:bylo: :bajer:
- Misiek_B
- Gadatliwa bestia
- Posty: 956
- Rejestracja: sob sie 27, 2005 14:47
- Lokalizacja: Nisko
- Kontakt:
Witam ja mam ten sam problem tez mam 10 km do szkoły wskaznik temeratury ledwo drgnie.Juz kupiłem termostat ( firmy topran).Ale moze by ktos napisał jak wyglada wymiana termostatu w silniku 1.8l Pozdro( juz widze ze KILER zapodał post wczesniej link do instrukcji wymiany )
[b][size=150][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=106888]Mój czerwony Golfik[/url][/size][/b]
Zapraszam vw maniaków z podkarpacia równiez na forum - http://www.vag-podkarpacie.pl
Zapraszam vw maniaków z podkarpacia równiez na forum - http://www.vag-podkarpacie.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 363 gości