Jakie paliwo?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Tomek_Golf_V
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 00:41
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Jakie paliwo?

Post autor: Tomek_Golf_V » pn sie 10, 2009 16:44

Witam, jakie paliwo lać do 2.0TDI 170ps podciągnięte na 200ps?



roro
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pn wrz 10, 2007 14:08
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki, Dobre

Post autor: roro » pn sie 10, 2009 17:50

ropę (czyt. olej napędowy) :/
Ostatnio zmieniony wt sie 11, 2009 09:17 przez roro, łącznie zmieniany 5 razy.



Awatar użytkownika
pezet
JVC KLIKA
JVC KLIKA
Posty: 834
Rejestracja: pn paź 13, 2008 10:58
Lokalizacja: Jelcz-laskowice
Kontakt:

Post autor: pezet » pn sie 10, 2009 17:51

Polecam VERVE :bajer:


MURZYN_GT : viewtopic.php?t=193334
SPRZEDAM TROCHĘ MANELI DO MK3 + PRIV

Tomek_Golf_V
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 00:41
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Tomek_Golf_V » pn sie 10, 2009 17:52

Do roro:
no na prawde inteligentna odpowiedź. Myślałem, że gaz. <brawo>. Chodzi o stacje raczej, które mają dobre paliwo a które omijać. I czy lać np zwykłego diesla czy coś ala v-power. Widać nie wszyscy rozumieją pytanie;]
Ostatnio zmieniony pn sie 10, 2009 17:53 przez Tomek_Golf_V, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
pezet
JVC KLIKA
JVC KLIKA
Posty: 834
Rejestracja: pn paź 13, 2008 10:58
Lokalizacja: Jelcz-laskowice
Kontakt:

Post autor: pezet » pn sie 10, 2009 17:58

Wlewaj verve, czuc roznice i malo dymi, czyli ORLEN. Jak masz taka furę to stac Cie na +/- 15 gr na litrze, pozdrawiam


MURZYN_GT : viewtopic.php?t=193334
SPRZEDAM TROCHĘ MANELI DO MK3 + PRIV

Awatar użytkownika
Matijas
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2452
Rejestracja: pt sty 26, 2007 00:27
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Matijas » pn sie 10, 2009 18:00

Tomek_Golf_V pisze:jakie paliwo lać do 2.0TDI 170ps
Odpowiedz byla bardzo dobrze sformulowana jesli chodzi o zadanae pytanie, a to raczej w nim tkwi problem;) :bigok: tak gwoli scislosci;)

Imho nie trzeba lac v-powera a ni nic podobnego, wystarczy zwykly ON ze sprawdzonej stacji, nie chrzszczony :bigok:


[b]Mój MK1 Cabi 16V :)[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3846406#3846406
[b]Mój były Leon TS ARL:([/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=246436
[b]Mój były MK3 AFN:( 160km&330NM[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=84714

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10566
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pn sie 10, 2009 18:10

Matijas pisze:
Imho nie trzeba lac v-powera a ni nic podobnego, wystarczy zwykly ON ze sprawdzonej stacji, nie chrzszczony :bigok:
dokładnie, żeby nie było chrzczone i nie było w nim wody, ja czasem jeżdżę na czyściutkim OPale i nie ma różnicy pomiędzy nim a paliwem z Orlenu czy Lotosu, oczywiście o ile jest z pewnego i konkretnego źródła

już widzę to larum okrzyków "jak to - przecież opał jest do d...." , kilkanaście lat jeździłem dieslami na Opale i nigdy z tego tytułu nie miałem problemów



Tomek_Golf_V
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: ndz lis 19, 2006 00:41
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Tomek_Golf_V » pn sie 10, 2009 18:23

Yhm, a co myslicie o Lukoil? bo słyszałem dużo pozytywnych opinii na ich temat. Ja ogólnie tankowałem wcześniej na Statoil ale jakiś czas temu kontrolka silnika mi się zapaliła. Nie sądziłem że to wina paliwa ale zmieniłem stacje na Shell i kontrolka zgasła. Lałem cały czas v-power a kilka dni temu zalałem diesel extra i kontrolka znowu mi się zapaliła... wyczytałem na forum że często komputer głupieje przy zmianie paliwa
Ostatnio zmieniony pn sie 10, 2009 18:26 przez Tomek_Golf_V, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » pn sie 10, 2009 18:42

jedyne w tym momencie paliwo z poza Polski a dokładniej z Niemiec to V Power GTL na Shelu, róźnica jest taka, że moje PD głośniej klekotało po tym wynalazku więc wróciłem do normalnego ON z Shella. Prawda jest taka, że wszystko jest z tego samego źródła. Każda sieć stacji, czy to Shell, BP, Orlen posiada własne dodatki do swojego paliwa ale jak na razie oprócz GTL'a cała reszta pochodzi z PL. GTL - gas to liquid jest bez koloru i ponoć wyjątkowo czysty. " Liczba cetanowa paliwa GTL to 75-80 – znacznie więcej niż typowego oleju napędowego, gdzie wynosi 48-56." Wnioskuje, że bardziej kaloryczne. To wyczytałem na niezależnym forum BMW Maxbimmer.
Tomek_Golf_V, mam dobre zdanie o Shellu, tankuje tam od 4 lat wszystkie auta które posiadałem i nie ma przebojów. O Lukoilu nie słyszałem dobrych opinii. We Wrocku miało miejsce zdarzenie, że gość w nowej BMW 530 D-iesel zalał u nich i po przejechaniu 20 km auto stanęło. Wrócił na stacje i w obecności miśków pobrał próbkę, sprawa trafiła do sądu i poszło i czystość i jakość ON. Sprawa opisywana była we wrocławskiej prasie oraz chyba na forum regionalnym DW. Ja praktykuje Shell i jest ok :bigok:
Ostatnio zmieniony pn sie 10, 2009 18:47 przez PELE, łącznie zmieniany 2 razy.



arwam

Post autor: arwam » pn sie 10, 2009 21:13

pelton1985 pisze:Ja praktykuje Shell i jest ok
Ja do tej pory tankowałem się tylko i wyłącznie na BP ale ostatnio mnie spotkała wredna niespodzianka bo na tychmiast po zatankowaniu paliwa silnik osłabł i paliwo znikało w oczach raz też tankowałem na WATKEM w Leżajsku i polecam bo jakość paliwa praktycznie nie odbiega od BP ULTIMATE a cena znacząco się różniła na korzyść Leżajskiej stacji

[ Dodano: 10 Sie 2009 21:15 ]
zapomniałem dodać że ta niespodzianka przykra była tylko jedno razowa i później po ponownym zatankowaniu po około tygodniu wszystko wróciło do normy praktycznie natychmiast po zatankowaniu tak że wina paliwa była bezsprzeczna



Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » pn sie 10, 2009 22:22

arwam, takie akcje są u nas w kraju możliwe ;)
ale pochwale znowu moją stację SHELL na osiedlu, zawsze ta sama jakość, co mnie cieszy bo wiem, że nie robią na mnie jakiś mega "watów"



arwam

Post autor: arwam » pn sie 10, 2009 22:31

arwam, takie akcje są u nas w kraju możliwe ;)
do tej pory nigdy nie było żadnej niespodzianki paliwo zawsze było pierwsza klasa i teraz też jest ale niesmak pozostaje :(

[ Dodano: 10 Sie 2009 22:34 ]
mettenos pisze:już widzę to larum okrzyków "jak to - przecież opał jest do d...." , kilkanaście lat jeździłem dieslami na Opale i nigdy z tego tytułu nie miałem problemów
jeśli czerwony to czemu nie?( tylko nie biały bo barwy pozbywają się za pomocą kwasu siarkowego.)

do opału można tylko dolewać troszkę oleju takiego jak do dwusuwów najlepiej jakiego TT lub 2T.
choć niektórzy mówią że jeżdżą bez żadnych dodatków i nic się nie dzieje ( przynajmniej nie odrazu)



Awatar użytkownika
PELE
VW Baron
VW Baron
Posty: 3140
Rejestracja: pn wrz 29, 2008 17:29
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: PELE » pn sie 10, 2009 22:54

arwam, temat dotyczy mk V 2.0 TDI, do Twojego Krążownika opał jak najbardziej ale u kolegi Tomek_Golf_V, to chyba nie podejdzie opał :bajer:



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 154 gości