Dziurka w puszce na filtr powietrza
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Dziurka w puszce na filtr powietrza
Witam.
Kupiłem mk4 agr z założonym stożkiem, i odrazu doszedłem do wniosku że zamontuje normalną puszke z normalnym wkładem.
Puszke zamówiłem, doszła, ale zadziwiła mnie jedna rzecz - w górnej części puchy, zaraz przy rurze którą powietrze "idzie dalej" z filtra do silnika zauważyłem małą dziurkę (przy założonej puszce, dziurka znajduje się mniejwięcej od dołu), wyglądającą na seryjną, o krztałcie takim, jakby miał tam być jakiś mały wężyk. Zdejmując stożek nie widziałem żadnej wolnej rurki, więc zasklepiłem (wklejonym kawałkiem nita) te dziurke, bo przez nią szło by do silnika lewe powietrze. Czy mozę mi ktoś pomóc? do czego służy ten otwór? postaram się jutro wrzucić fotke
Pozdrawiam
Jakub
Kupiłem mk4 agr z założonym stożkiem, i odrazu doszedłem do wniosku że zamontuje normalną puszke z normalnym wkładem.
Puszke zamówiłem, doszła, ale zadziwiła mnie jedna rzecz - w górnej części puchy, zaraz przy rurze którą powietrze "idzie dalej" z filtra do silnika zauważyłem małą dziurkę (przy założonej puszce, dziurka znajduje się mniejwięcej od dołu), wyglądającą na seryjną, o krztałcie takim, jakby miał tam być jakiś mały wężyk. Zdejmując stożek nie widziałem żadnej wolnej rurki, więc zasklepiłem (wklejonym kawałkiem nita) te dziurke, bo przez nią szło by do silnika lewe powietrze. Czy mozę mi ktoś pomóc? do czego służy ten otwór? postaram się jutro wrzucić fotke
Pozdrawiam
Jakub
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
scols11, jeśli kolega ma silnik AGR to elektrozawór N75 nie ma połączenia z puchą filtra powietrza bo jest sterowany ciśnieniem a nie podciśnieniem i kolega Shmatan kupił nie tę obudowę filtra powietrza co trzeba bo kupił ją z silnika ALH, AHF, ASV w którym to silniku jeden z wężyków z N75 idzie właśnie do tej puszki,
najlepiej jak Shmatan tę dziurkę zaślepi w sposób trwały raz na zawsze.
najlepiej jak Shmatan tę dziurkę zaślepi w sposób trwały raz na zawsze.
scols11 co do jednego masz rację : każda pucha filtra powietrza, obojętnie czy silnik AGR czy ALH,AHF i ASV ma wejście na wężyk podciśnienia (tu dałem dupy z zaślepieniem tego otworu w moim wcześniejszym poście) ale jest różnica taka, że w AGR wchodzi tam nie węzyk z N75 tylko wężyk z N18 (elektrozaworu sterującego uchylaniem zaworu EGR) i widać to załączonym rysuneczku :
a tu w realu :
a tu w realu :
Ostatnio zmieniony pn sie 10, 2009 08:43 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.
Wiem ze puszka była z TDI - nie wiem niestety którego, bo myślałem że są identyczne (no i wychodzi ze są)
A więc wężyk który ma być podłączony do puszki uchyla egr? czyli - jeżeli dobrze rozumuje - jazda bez niego powoduje ciągłe zamknięcie zaworu? będę dziś szukał wolnego "gniazda" w N18
Napisze potem jak wyniki szukania
EDIT: znalezione - za zbiorniczkiem z płynem hamulcowym znalazłem wolny wężyk, który był połączony trójnikiem z dwoma zaworami - tym z górnego prawego rokgu zdjęcia kolegi Sztomel, oraz tym na lewo od niego.
Podłączyłem - zobaczymy czy coś się zmieni
Dzięki wszystkim za pomoc
A więc wężyk który ma być podłączony do puszki uchyla egr? czyli - jeżeli dobrze rozumuje - jazda bez niego powoduje ciągłe zamknięcie zaworu? będę dziś szukał wolnego "gniazda" w N18
Napisze potem jak wyniki szukania
EDIT: znalezione - za zbiorniczkiem z płynem hamulcowym znalazłem wolny wężyk, który był połączony trójnikiem z dwoma zaworami - tym z górnego prawego rokgu zdjęcia kolegi Sztomel, oraz tym na lewo od niego.
Podłączyłem - zobaczymy czy coś się zmieni
Dzięki wszystkim za pomoc
Ostatnio zmieniony pn sie 10, 2009 08:57 przez Shmatan, łącznie zmieniany 1 raz.
wężyk idący z elektrozaworu N18 do puchy filtra powietrza nie uchyla zaworu EGR tylko go zamyka a raczej niweluje podciśnienie N18, które zawór EGR otwiera, jeśli króciec z elektrozaworu N18 idący do filtra nie będzie miał wogóle założonego wężyka to i tak będzie działał sprawnie, tyle że istnieje ryzyko zassania przez niego jakiegoś farfocla z komory silnika.Shmatan pisze:A więc wężyk który ma być podłączony do puszki uchyla egr? czyli - jeżeli dobrze rozumuje - jazda bez niego powoduje ciągłe zamknięcie zaworu?
Przy okazji zobacz dokad ida wszyskie wezyki od N75 a w szczegolnosci ten co na schemacie co zaloczylem idzie do "prowadnicy powietrza z filtra" az sam jestm ciekaw tego polaczenia , czyzby schemat sie mylil co do polaczenia N75???Shmatan pisze:Napisze potem jak wyniki szukania
,,Kto się pyta jest głupcem przez chwilę, ten który się nie pyta jest głupcem przez całe życie."
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 154 gości