Wymiana pierścieni na tłokach

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Kavior
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 525
Rejestracja: wt sie 08, 2006 20:11

Wymiana pierścieni na tłokach

Post autor: Kavior » pn sie 10, 2009 01:22

Witam
Przymierzam się do wymiany pierscieni w moim golfiku IV z motorem 2.0 Wada fabryczna, odwrotnie załozone pierscienie na trzecim cylindrze i pali litr oleju na 1tyśkm. Sprawa dość znana w tych silnikach. Pytanie do Was-czy niezbędne jest honowanie cylindrów przy wymianie pierscieni? Przebieg auta 194tyś. Mogę kupić honownicę taką na wiertarkę a potem odsprzedać ją kumplowi więc stratny bardzo nie będe. Czytam od dłuższego czasu na ten temat i ludzie piszą że bez honowania nowe pierscienie się nie dotra i kupa z takiej wymiany ale tez niektórzy twierdza że po honowaniu zwieksza sie średnica cylindra i nominalne pierscienie będą za małe. Jak to w końcu jest? Chcę zrobić to dobrze bo autko ma mi posłużyc jeszcze kilka lat. Ktos z Was używał takiej honownicy na wiertarke? Na profesjonalne honowanie mnie nie stac od razu napisze, silnika nie będe wyciagał na pewno :jezor:
Ostatnio zmieniony pn sie 10, 2009 01:24 przez Kavior, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Mieniu_69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 08:32
Lokalizacja: NY
Kontakt:

Post autor: Mieniu_69 » pn sie 10, 2009 06:28

Po honowaniu zwiekszy sie srednica cylindra i bedziesz musial kupic nadwymiar tłokow i pierscieni. Jest mozliwosc honowania na aucie (bez wyciagania silnika) ale o sprzecie na wiertarke nie slyszalem.
Kavior pisze:Czytam od dłuższego czasu na ten temat i ludzie piszą że bez honowania nowe pierscienie się nie dotra i kupa z takiej wymiany
powinno hulać bez honowania,
Ostatnio zmieniony pn sie 10, 2009 06:28 przez Mieniu_69, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Kavior
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 525
Rejestracja: wt sie 08, 2006 20:11

Post autor: Kavior » pn sie 10, 2009 09:00

Taką honownice miałem na myśli:
http://moto.allegro.pl/search.php?strin ... &country=1



Awatar użytkownika
Mieniu_69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 08:32
Lokalizacja: NY
Kontakt:

Post autor: Mieniu_69 » pn sie 10, 2009 14:15

Kavior, rob jak uwazasz ale ja za to bym sie nie bral, pierscienie to pryszcz, ale szlif cylindrow to nie tak "hop siup"

[ Dodano: 10 Sie 2009 14:18 ]
na moim miejscu, zazucilbym nowe pierscienie, bez szlifu no chyba ze faktycznie ma takie ranty ze trza dac nowe tloki. Dopoki nie rozbierzesz silnika to nie bedziesz wiedzial na czym stoisz.



kowal00
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: czw cze 11, 2009 12:57
Lokalizacja: Irlandia

Post autor: kowal00 » pn sie 10, 2009 15:33

Ja wlasnie jestem po wymianie samych piersieni bez honowania, wprawdzie silnik 1.4 ale to bez znaczenia raczej.Zrobilem juz 1000km. i jak na razie jest wszystko tak jak powinno.
pozdr.



Awatar użytkownika
Kavior
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 525
Rejestracja: wt sie 08, 2006 20:11

Post autor: Kavior » pn sie 10, 2009 15:49

Chyba rzeczywiście jak rozbierzemy z moim mechanikiem silnik to wtedy sie zadecyduje czy honowanie jest niezbędne. Mam nadzieje uniknąć wymiany tłoków itp bo na takie koszta zdecydowanie nie jestem przygotowany ](*,) W planach mam tylko zmiane uszczelki pod głowicą, pierscieni na tłokach i uszczelniacz wałka rozrządu. Coś dodatkowo wyskoczy to będzie ból z finansami :grrr:



Awatar użytkownika
dziabi3
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 905
Rejestracja: pt maja 16, 2008 15:34
Lokalizacja: xxxxxxxx

Post autor: dziabi3 » pn sie 10, 2009 16:05

kolego kupa ludzi zakłada nowe pierścionki bez dotykania cylindra honownicą i latają dalej gdybyś założył nowe tłoki bez honowania to byś miał klops bo możliwe ze by ci się zatarł silnik

honowanie to robienie rys na cylindrze jaki i doprowadzanie cylindra do nad wymiaru czyli regeneracja, w rysach po honowaniu trzyma eis olej potrzebny tłokowi do smarowania a pierścień go zbiera , wiec jesli zostawisz tłoki stare dotarte już do cylindra i założysz nowe pierścienie będzie ok

wydaje mi się ze po 200tyś km nie powinno być katastrofalnego progu na cylindrze


był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0

Awatar użytkownika
Kavior
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 525
Rejestracja: wt sie 08, 2006 20:11

Post autor: Kavior » pn sie 10, 2009 16:27

Mam nadzieje ze taki przebieg dla takiego silnika to nic :bigok: jeszcze jedno pytanie-auto smiga na półsyntetyku castrol. Czy po wymianie pierścieni zalać go pełnym syntetykiem czy pozostać przy starej lepkości oleju?



Awatar użytkownika
dziabi3
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 905
Rejestracja: pt maja 16, 2008 15:34
Lokalizacja: xxxxxxxx

Post autor: dziabi3 » pn sie 10, 2009 16:55

kolego zalej tym samym olejem ,tylko morze skupcie nad wymianą uszczelniaczy na zaworach tak aby nie robić roboty 2 razy jak okaże się ze jeszcze olej bierze ale jak ci kaski szkoda to tylko pierścionki zmień

a głowice będziesz planował ? a tylko kasy na uszczelkę nie żałuj


był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0

Awatar użytkownika
KrystO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: pt gru 26, 2008 13:08
Lokalizacja: LCH

Post autor: KrystO » pn sie 10, 2009 17:13

dziabi3 pisze:honowanie to robienie rys na cylindrze jaki i doprowadzanie cylindra do nad wymiaru czyli regeneracja, w rysach po honowaniu trzyma eis olej potrzebny tłokowi do smarowania a pierścień go zbiera , wiec jesli zostawisz tłoki stare dotarte już do cylindra i założysz nowe pierścienie będzie ok
Dokładnie tak jest!
Jeśli nie masz progu to robisz wymianę pierścionków bez honowania ,
przy tej operacji należy tylko delikatnie zmatowić (narobić rys)papierem ściernym(ok.120)gładź cylindra.



Awatar użytkownika
Kavior
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 525
Rejestracja: wt sie 08, 2006 20:11

Post autor: Kavior » wt sie 11, 2009 07:02

Uszczelniacze zmieniałem kilka miesiecy temu z nadzieja ze to one są przyczyną spalania oleju więc nie ma sensu ich ruszać. Głowice oczywiscie splanuje a na uszczelce z pewnościa oszczędzać nie mam zamiaru :bigok: Nie raz czytałem o matowieniu cylindra papierem sciernym i chyba faktycznie tak zrobimy.



Awatar użytkownika
dziabi3
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 905
Rejestracja: pt maja 16, 2008 15:34
Lokalizacja: xxxxxxxx

Post autor: dziabi3 » wt sie 11, 2009 17:15

tylko te ryski na cylindrach to na x zrób aby na ścianach były x widać


był golf3 ABD 1,4 60km
był golf3 AFT 1,6 101km
było punto gt 1,4 136km
jest ford focus 2.0 131km
jest BMW 330Ci 231Km
ale na pewno będzie kiedyś jeszcze VW bo VW to jak dobry sex którego nigdy za wiele :-0

Gregory11
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pt cze 12, 2009 21:21
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: Gregory11 » wt sie 11, 2009 20:47

Kavior pisze:Przymierzam się do wymiany pierscieni w moim golfiku IV z motorem 2.0 Wada fabryczna, odwrotnie załozone pierscienie na trzecim cylindrze i pali litr oleju na 1tyśkm.
Mam ten sam problem-czy porównując świece na wszystkich cylindrach widać zaolejenie na trzecim?
Uszczelniacze zmieniałem kilka miesiecy temu z nadzieja ze to one są przyczyną spalania oleju
Tydzień temu wymieniłem uszczelniacze z tą samą nadzieją,dolałem 0.5 l oleju zapisałem kilometry i czekam kiedy będę musiał dolać.
Napisz jaki będzie koszt całej operacji i jakie efekty wymiany pierścieni bo chyba mnie też to czeka-pozdrowienia i POWODZENIA!!!!!
Ostatnio zmieniony wt sie 11, 2009 21:02 przez Gregory11, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Kavior
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 525
Rejestracja: wt sie 08, 2006 20:11

Post autor: Kavior » śr sie 12, 2009 06:56

Gregory11 pisze:Mam ten sam problem-czy porównując świece na wszystkich cylindrach widać zaolejenie na trzecim?
Do świec nie zaglądałem, zmieniłem zaraz po kupnie.
Gregory11 pisze:Tydzień temu wymieniłem uszczelniacze z tą samą nadzieją,dolałem 0.5 l oleju zapisałem kilometry i czekam kiedy będę musiał dolać.
Napisz jaki będzie koszt całej operacji i jakie efekty wymiany pierścieni bo chyba mnie też to czeka-pozdrowienia i POWODZENIA!!!!!
U mnie wymiana uszczelniaczy kompletnie nic nie pomogła :crazy: Trzymam kciuki by Tobie się udało ale szanse są znikome. Moje przy przebiegu 190tyś wyglądały całkiem dobrze.
Myślałem przez chwile by sprzedać auto ale naprawdę mi szkoda. Założyłem dobry gaz, auto w stanie bardzo dobrym, oryginalny lakier, wyposażenie bogate a silnik elastyczny i super sie jeżdzi. O kosztach napiszę Ci w przyszłym tygodniu bo auto w poniedziałek idzie na warsztat.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 367 gości