Wzmocnione przewody hamulcowe VW Bora
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Wzmocnione przewody hamulcowe VW Bora
Chciałbym wymienić standardowe przewody na wzmocnione w oplocie. Omp, Goodridge takie 2 firmy jakoś obiły mi się o uszy. Czy jest jakaś różnica namacalna pomiędzy standardem a tymi wzmacnianymi? Gdzie kupić za rozsądne pieniądze. Kto Omp czy Goodridge lepsze robi?
BORA 1.9 TDI PD 130 @ 175 PS, 309 @ 388 Nm
- krzys-jeruzal
- Użytkownik
- Posty: 462
- Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
- Lokalizacja: Jeruzal
- Kontakt:
Jak nie chcesz w rajdach startować,to zrób tak jak kolega pisze i będziesz zadowolony.krzys-jeruzal pisze:Według nie jak chcesz poprawić heble to zakładaj 312mm na dobrym klocku i z dobrym płynem
Brat do paska założył 312tki i różnica w hamowaniu znaczna.
Ale jak chcesz,to kup.Tylko zmiana samych przewodów niczego nie wniesie.
AFN 165,5@380,8
http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php? ... sc&start=0
zaloguj się i poczytaj, wiekszego tematu nie znajdziesz.
pozdro.
zaloguj się i poczytaj, wiekszego tematu nie znajdziesz.
pozdro.
viewtopic.php?t=130814" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.a3-club.net/forum/showthread ... -S3/page26" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.a3-club.net/forum/showthread ... -S3/page26" onclick="window.open(this.href);return false;
- krzys-jeruzal
- Użytkownik
- Posty: 462
- Rejestracja: śr lis 14, 2007 16:20
- Lokalizacja: Jeruzal
- Kontakt:
Zaciski 288 i 312 są takie same. Inne są tylko jarzma i tarcze bo klocki to też to samokrzys-jeruzal pisze:Zaciski i jazma od hamulcy 312mm w mocnych wersjach były te hamulce 2,8
Oczywiście wypadałoby zmienić klocki na nowe ale jako część jest taka sama dla 288 i 312.
Czyli do zmiany generalnie potrzeba tylko jarzm, nowych tarcz i klocków.
-
- Mały gagatek
- Posty: 129
- Rejestracja: sob wrz 06, 2008 09:51
- Lokalizacja: Wrocław/Bielsko-Biała
klocki są takie same na tarcze 288 i na 312
aż mi sie kurcze wierzyć nie chce... bo to by znaczyło że hamuje sie taką samą powierzchnią...
ile mniej wiecej kosztują same jarzma?
aż mi sie kurcze wierzyć nie chce... bo to by znaczyło że hamuje sie taką samą powierzchnią...
ile mniej wiecej kosztują same jarzma?
Był 4-dzwiowy wygodny ARL+....
Jest 2-dzwiowy NIEwygodny BKD+++
wystarczy sie przejechać żeby zrozumieć ten wybór... :satan:
Jest 2-dzwiowy NIEwygodny BKD+++
wystarczy sie przejechać żeby zrozumieć ten wybór... :satan:
Tak dokładnie, są takie same.Maciek19 pisze:klocki są takie same na tarcze 288 i na 312
Co do jarzm to powiem Ci ciężko znaleźć same jarzma na przód, z reguły ludzie sprzedają komplety. Generalnie kto się zna i wie co to jest to ceni sobie takie coś dość mocno, choć ja na allegro widziałem już jarzma po 100zł za 2 więc trzeba szukać
Ja śmigam na klockach dokładnie z tej aukcji więc sam zobacz:
http://www.allegro.pl/item651276400_klo ... cupra.html
Ostatnio zmieniony ndz sie 09, 2009 17:35 przez Passat944, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mały gagatek
- Posty: 129
- Rejestracja: sob wrz 06, 2008 09:51
- Lokalizacja: Wrocław/Bielsko-Biała
nie no bez jaj... to jak tarcza była by jeszcze z 5 cm wieksza a klocek taki sam to też lepiej by hamowało? przecież to dokładnie liczy sie powierzchnia która dotyka tarczy...
Przecież jak bedzie duża tarcza a mały klocek to tej powierzchni o którą jest wieksza tarcza to wogóle nie bedzie dotykał-używał.
Przecież jak bedzie duża tarcza a mały klocek to tej powierzchni o którą jest wieksza tarcza to wogóle nie bedzie dotykał-używał.
Był 4-dzwiowy wygodny ARL+....
Jest 2-dzwiowy NIEwygodny BKD+++
wystarczy sie przejechać żeby zrozumieć ten wybór... :satan:
Jest 2-dzwiowy NIEwygodny BKD+++
wystarczy sie przejechać żeby zrozumieć ten wybór... :satan:
Maciek19, Ja bym zmieniał na Twoim miejscu bez zastanawiania. Ja wymieniałem z fabrycznych 280mm na 288mm i różnica kolosalna w hamowaniu. Niby głupie 8mm a tyle zdziałało. 312mm nie wkładałem bo mam zimówki 15'' a potrzeba min 16 cali a taka zimówka kosztuje sporo na mój rozmiar.
Kolega ma u siebie zestaw 312mm i w porównaniu do mojego 288mm obecnego też duża różnica na plus dla big brake
Niby dziwi, że klocki te same ale różnica w hamowaniu jest duża. Dla porównania klocki pod tarcze 256mm i 280mm z golfów MK3 są też takie same a ludzie zmieniają heble na 280mm i chwalą sobie.
Kolega ma u siebie zestaw 312mm i w porównaniu do mojego 288mm obecnego też duża różnica na plus dla big brake
Niby dziwi, że klocki te same ale różnica w hamowaniu jest duża. Dla porównania klocki pod tarcze 256mm i 280mm z golfów MK3 są też takie same a ludzie zmieniają heble na 280mm i chwalą sobie.
Maciek19, w większych tarczach, większa powierzchnia jest po to, by efektywniej odprowadzać ciepło, powierzchnia tarcia jest mało ważna, natomiast siła hamowania która jest przekazywana przez tłoczki to już inna sprawa(to pociąga za sobą wielkość klocka i zacisku), jednak zaciski które są wielo-tłoczkowe kosztują już kupę kasiory, przewody w stalowym oplocie możesz nie tylko kupić w gotowych zestawach ale w firmach które trudnią się dorabianiem przewodów różnej maści, taki przewód jest bardziej odporny na uszkodzenia i przy dobrym płynie "opóźnia" mięknięcie pedału hamulca przy serii hamowań, na swap na 312mm też trochę trzeba wydać a tarcze potem tanie nie są, ja zostaje przy dobrym zestawie 288mm i dobrej oponie która się klei do drogi
[ Dodano: 11 Sie 2009 16:56 ]
oczywiście nie neguję 312mm, wręcz przeciwnie różnica będzie kolosalna tylko pamiętaj że na to nie wejdzie ci już koło dojazdowe, a minimalny rozmiar felgi to 16''
[ Dodano: 11 Sie 2009 16:56 ]
oczywiście nie neguję 312mm, wręcz przeciwnie różnica będzie kolosalna tylko pamiętaj że na to nie wejdzie ci już koło dojazdowe, a minimalny rozmiar felgi to 16''
[url=http://img694.imageshack.us/i/37923698.jpg/][img]http://img694.imageshack.us/img694/1319/37923698.jpg[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 41 gości