Pytanie o skrzynie biegow (5) golf II 1.6D 55KM
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Pytanie o skrzynie biegow (5) golf II 1.6D 55KM
Mam kilka pytan odnosnie tej skrzyni, tak sie zawsze skladalo ze jak mialem jakies auto nigdy nie mialem problemow ze skrzynia biegow a teraz sie trafila chyba wadliwa. Objawy mam takie: wsteczny na wylaczonym silniku wchodzi idealnie, po odpaleniu auta zgrzyta za kazdym razem, a bywa tak ze tylko co pare wrzucen zgrzyta (nigdy czegos takiego nie widzialem). Wogole skrzynia chodzi jakos topornie podczas ruszania z I czuc wibracje. Mam wiec pytania.
1.czy te skrzynie sie naprawia (chodzi o to czy sie oplaca) i ile to moze kosztowac?
2.czy pasuje zamiennie jakas inna skrzynia od innego golfa?
3.czy znacie jakies sprawdzone miejsca w warszawie lub okolicach gdzie takie skrzynie mozna kupic - chociaz sie obawiam kupic uzywana od II bo to przeciez juz 20 letnie auta i skrzynie moga byc w podobnej kondycji co moja
z gory dzieki za info
1.czy te skrzynie sie naprawia (chodzi o to czy sie oplaca) i ile to moze kosztowac?
2.czy pasuje zamiennie jakas inna skrzynia od innego golfa?
3.czy znacie jakies sprawdzone miejsca w warszawie lub okolicach gdzie takie skrzynie mozna kupic - chociaz sie obawiam kupic uzywana od II bo to przeciez juz 20 letnie auta i skrzynie moga byc w podobnej kondycji co moja
z gory dzieki za info
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
yhym
no wiec jesli chodzi o mk2 to każda skrzynia podejdzie na mocowaniach do silnika, aczkolwiek te z gti mają większe flansze od przegubów wewnętrznych półosi. Ty masz w dieslu zapewne te mniejsze czyli 90mm. Czyli musisz szukać skrzyni typu 020 (czyli na wodziki) z flanszami 90mm (sprawdz lepiej bo moze jakims cudem masz 100mm) Co do przełożen to najlepiej sprawdź na doppel-wobber przełożenia swojej skrzyni i dobierz coś podobnego. Symbol twojej skrzyni jest wybity na splanowanym polu w najniższym miejscu na obudowie skrzyni, od spodu. To przeważnie trzy lub dwa znaki np 2Y albo ACD. Jeśli nie chcesz mieć niespodzianek co do prędkości osiąganych na poszczególnych biegach to szukaj skrzyni o przełożeniach podobnych do swojej. 1.6d do mocnych silników nie należy i jak mu założysz za długą skrzynię to nie bedzie w stanie przyspieszac na piątce i silnik będzie mocno obciążony. Piątka stanie się zbędna więc raczej szukaj skrzyni z diesla.
Koszt naprawy skrzyni to minimum paręset złotych ale prawdziwy remont idzie w ponad tysiąc i więcej więc kupno używki nie jest złą alternatywą.
Jak skrzynie bedziesz miał już kupioną to profilaktycznie dobrze wymienić simer na wałku sprzęgłowym żeby nie było niespodzianki że się na sprzęgło olej leje.
Kupic mozesz chociazby na allegro. Szukaj tez "golf na czesci" na allegro to moze jeszcze trafisz jezdzacego przed rozbiórką. pozdro
no wiec jesli chodzi o mk2 to każda skrzynia podejdzie na mocowaniach do silnika, aczkolwiek te z gti mają większe flansze od przegubów wewnętrznych półosi. Ty masz w dieslu zapewne te mniejsze czyli 90mm. Czyli musisz szukać skrzyni typu 020 (czyli na wodziki) z flanszami 90mm (sprawdz lepiej bo moze jakims cudem masz 100mm) Co do przełożen to najlepiej sprawdź na doppel-wobber przełożenia swojej skrzyni i dobierz coś podobnego. Symbol twojej skrzyni jest wybity na splanowanym polu w najniższym miejscu na obudowie skrzyni, od spodu. To przeważnie trzy lub dwa znaki np 2Y albo ACD. Jeśli nie chcesz mieć niespodzianek co do prędkości osiąganych na poszczególnych biegach to szukaj skrzyni o przełożeniach podobnych do swojej. 1.6d do mocnych silników nie należy i jak mu założysz za długą skrzynię to nie bedzie w stanie przyspieszac na piątce i silnik będzie mocno obciążony. Piątka stanie się zbędna więc raczej szukaj skrzyni z diesla.
Koszt naprawy skrzyni to minimum paręset złotych ale prawdziwy remont idzie w ponad tysiąc i więcej więc kupno używki nie jest złą alternatywą.
Jak skrzynie bedziesz miał już kupioną to profilaktycznie dobrze wymienić simer na wałku sprzęgłowym żeby nie było niespodzianki że się na sprzęgło olej leje.
Kupic mozesz chociazby na allegro. Szukaj tez "golf na czesci" na allegro to moze jeszcze trafisz jezdzacego przed rozbiórką. pozdro
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Objawem zgrzytania podczas wrzucabia wstecznego to kończące się sprzęggło lub podciągnij trochę linkę sprzegla sprawdz powinno znikąć lub wywal samoregulator jak masz
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Wiem że nie ma ale cuda wianki przez tyle lat mogly sie dziac
[ Dodano: 08 Sie 2009 21:54 ]
sas_gti
Głupoty piszesz eh, oznaczenie przykładowe skrzynia 4S to oznaczenie obudowy skkrzyni biegów a nie wiemy co jest w środku , każesz chłopakowi kupowac obojętnie jaką skrzynię biegów jak w benzynie zębatki są mniejsze bodajrze głownego wałka a w diselu większe ma to znaczenie bo auto przykladowo bedzie palic wiecej o o,5 litra i nie pojedzie szybciej niz 130 bo skrzynia jest krotsza przerabialem to u siebie kupilem skrzynie miala byc od diesla byla od benzyny ale byla taka sam i zapewnienia tak od diesla , wiez zrobiłem starą na tip top i smiga
[ Dodano: 08 Sie 2009 21:54 ]
sas_gti
Głupoty piszesz eh, oznaczenie przykładowe skrzynia 4S to oznaczenie obudowy skkrzyni biegów a nie wiemy co jest w środku , każesz chłopakowi kupowac obojętnie jaką skrzynię biegów jak w benzynie zębatki są mniejsze bodajrze głownego wałka a w diselu większe ma to znaczenie bo auto przykladowo bedzie palic wiecej o o,5 litra i nie pojedzie szybciej niz 130 bo skrzynia jest krotsza przerabialem to u siebie kupilem skrzynie miala byc od diesla byla od benzyny ale byla taka sam i zapewnienia tak od diesla , wiez zrobiłem starą na tip top i smiga
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
grandi, przecież napisał o doborze przełożeń, spokojnie prosze ma byc na forum w tę sobotnią noc
Ostatnio zmieniony sob sie 08, 2009 22:12 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Posprawdzalem troche przelozenia na doppel - wober i znalazlem to:
4S 020 5-Gang 08/83 - 07/92 3,455 1,944 1,286 0,909 0,745 3,941
4T 020 5-Gang 08/83 - 10/91 3,455 1,944 1,286 0,909 0,745 3,667
4Z 020 5-Gang 08/86 - 07/88 3,455 1,944 1,286 0,909 0,745 4,467
AOP 020 5-Gang 05/88 - 07/89 3,455 1,944 1,286 0,909 0,745 3,941
ATH 020 5-Gang 11/91 - 07/92 3,455 1,944 1,286 0,909 0,745 3,667
AXR 5-Gang 08/89 - 07/91 3,455 1,944 1,286 0,909 0,745 4,857
czyli mniej wiecej kazda z tych wymienionych pasowalaby by z grubsza?
4S 020 5-Gang 08/83 - 07/92 3,455 1,944 1,286 0,909 0,745 3,941
4T 020 5-Gang 08/83 - 10/91 3,455 1,944 1,286 0,909 0,745 3,667
4Z 020 5-Gang 08/86 - 07/88 3,455 1,944 1,286 0,909 0,745 4,467
AOP 020 5-Gang 05/88 - 07/89 3,455 1,944 1,286 0,909 0,745 3,941
ATH 020 5-Gang 11/91 - 07/92 3,455 1,944 1,286 0,909 0,745 3,667
AXR 5-Gang 08/89 - 07/91 3,455 1,944 1,286 0,909 0,745 4,857
czyli mniej wiecej kazda z tych wymienionych pasowalaby by z grubsza?
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Tak ale 4S 4T to oznaczenie obudowy skrzyni biegów a co jest na prawde diabeł wie , chcesz nr do dobrego skrzyniarza z pod Kielc? 4S jest krótszą skrzynią od 4T o jakies 10 km na 4T bedzie mniej palil
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 346 gości