Pytanie o odpowietrznik odmy. Duży opis.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
paku69
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: ndz sty 27, 2008 02:03
Lokalizacja: Trzebinia
Kontakt:

Pytanie o odpowietrznik odmy. Duży opis.

Post autor: paku69 » pt sie 07, 2009 13:30

Joł :D
Mam pytanie. W swoim silniku 2E mam przewód odpowietrzania odmy złożony z plastikowej rurki, oraz z gumowej. Oba przewody są połączone tak jak się należy. Natomiast pewnego dnia ów plastikowa rurka pękła mi zaraz przy wejściu do silnika. W miejscu gdzie jest zabezpieczone zawleczką. Nijak się to nie dało naprawić więc postanowiłem to trochę ztuningować ;-) Do rzeczy. Uciąłem parę cm tej rurki od strony silnika, miałem w zapasie odpowietrznik odmy ale cały gumowy, (kupiony od użytkownika forum ;) )
Takie coś.
http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=698701772

A oryginalnie mam:
http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=698738860

I teraz tak. Uciąłem końcówkę tego gumowego przewodu i założyłem na plastyk zaciskając obejmą. I nałożyłem na to wejście gdzie wchodzi ten plastyk do silnika. I dokręciłęm to obejmą. Od tego czasu samochód jest ma chwilowego muła, i dopiero po chwili ciągnie jak się nalezy. Dodam iż ten plastyk wchodzi do swojego gniazda i jest zabezpieczony oringiem przed przeciekami, oraz zawleczką żeby nie wypadł.
I moje pytanie. Może być takie rozwiązanie jakie zrobiłem czy muszę kupić org. odpowietrznik ?

Ps. Zrozumieliście coś z tego opisu? :D
Jeżeli trzeba zrobie foto.
Ostatnio zmieniony pt sie 07, 2009 13:30 przez paku69, łącznie zmieniany 1 raz.


Jest MK III GTI 2e :)
Jest MK IV Highline AJM :)

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt sie 07, 2009 13:59

zrobiłes błąd że ciąłeś, bo wąż z pierwszej aukcji jest do Twojego silnika tylko od Passata. Ta dolną szeroką końcówkę co odciąłeś trzeba było nałożyć na wyjście z bloku (i opaska) nie tak jak oryginalnie do środka na zawleczkę. Poza tym ma to być szczelne drożne i innego problemu z tym nie ma. Jeśli zarówno drożność jak i szczelność są zachowane to przyczyna niedomagań silnika jest inna.

[ Dodano: Pią Sie 07, 2009 2:01 pm ]
oryginalna odma czyli plastykowa rurka plus gumowa u góry są bardzo drogie, w sumie jakieś 160 zeta i nie występują w podróbach. Więc taniej o połowę jest założyć tą całą gumową odmę od Passata - sam taką mam bo plastyk potarzskał.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
paku69
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: ndz sty 27, 2008 02:03
Lokalizacja: Trzebinia
Kontakt:

Post autor: paku69 » pt sie 07, 2009 14:41

Mam parę ale.
Ciąć musiałem bo ten przewód był w połowie podziurawiony.
Dzwoniłem do gościa z aukcji i pytałem o ten plastyk to potwierdził że jest to do silnika 2E.
Za całość zaśpiewał mi 185 zł z przesyłką.
Gumową odmę kupiłem tylko po to żeby dociąć te górne węże do wchodzą do odmy, i do węża od filtra powietrza. Poprzedni był dziurawy. Gdy wymieniłem na szczelne auto posiadało kopa takiego jak się należy, bez żadnego muła. A dodam że wtedy był jeszcze ten plastykowy przewód. Gdy on mi pękł, i wymieniłem tak jak opisałem to wcześniej auto powróciło do swoich nawyków chwilowego muła. Kupić komplet plastyk+guma, czy cały gumowy przewód ?


Jest MK III GTI 2e :)
Jest MK IV Highline AJM :)

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt sie 07, 2009 22:57

paku69 pisze:czy cały gumowy przewód ?
napisałem wyżej. Cały gumowy przewód jest odpowiedni do tego silnika, jest to taki jak pokazałeś na pierwszej fotce i pochodzi z silnika 2E z Passata.
Przewód w Mk3 miałeś oryginalny pastykowo - gumowy i popękał. Nowy kosztuje dużo jak sam napisałeś, a całogumowy chyba 8 dych więc stówa zostaje w kieszeni.
Niema znaczenia dla pracy silnika który z tych dwóch rodzajów węży założysz. Ma być szczelne, jeśli jest to przyczyna niedomagań silnika jest zupełnie inna.
a tu masz chyba coś taniej plastykowe http://allegro.pl/item698738860_przewod ... ikowa.html


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
paku69
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 184
Rejestracja: ndz sty 27, 2008 02:03
Lokalizacja: Trzebinia
Kontakt:

Post autor: paku69 » sob sie 08, 2009 00:12

Tak wiem wiem już o co Ci kaman :)
Nastomiat cena 185 zeta to jest cena za przewód plastykowy+przewód gumowy co idzie do przewodu filtra powietrza i tego czarnego pudełeczka zwanego odmą :)
Temat do zamknięcia.
Dzięki :*


Jest MK III GTI 2e :)
Jest MK IV Highline AJM :)

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob sie 08, 2009 08:29

zamykam czerwieniąc się


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 593 gości