silnik 1.8 90KM
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- daaroo
- Forum Master
- Posty: 1784
- Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
- Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
- Kontakt:
zajac pisze:ja mam swojego RP-ka od wrzesnia 2005 nastukalem 14 tys km i zadnych problemow poza peknieta uszczelka wtrysku (ale tylko w ASO maja i koszta koszta koszta) oleju troche łyka i (300 tys km z remontem)czasem trzeba dolac ale to ok 0,5 max 1l co 2 miesiace czyli co jakies 3tys km
nawet na servisie mowia ze jak vw to tylko z RP(z tych lat oczywscie)
ta uszczelke to maja w prawie kazdym motoryzacyjnym
-
- Mały gagatek
- Posty: 91
- Rejestracja: sob sty 14, 2006 17:29
- Lokalizacja: Dębica
właśnie wymieniłem w moim vento silnik abs 1.8 na taki sam używany bow moim
na mrozie szedł płyn do oleju - jezdziłem tak dwa lata wymiany uszczelek nie
pomagały - wydaje mi się, że trwałość tych silników zależy od fabryki w której
zostały zrobione - poprzedni silnik był z meksyku - ten który założyłem też
jest z meksyku zobaczymy jak się będzie sprawował narazie chodzi ładnie
i ma szeroki pasek alternatora
na mrozie szedł płyn do oleju - jezdziłem tak dwa lata wymiany uszczelek nie
pomagały - wydaje mi się, że trwałość tych silników zależy od fabryki w której
zostały zrobione - poprzedni silnik był z meksyku - ten który założyłem też
jest z meksyku zobaczymy jak się będzie sprawował narazie chodzi ładnie
i ma szeroki pasek alternatora
Dobry wątek. :):)
A co do silnika to ja już mam w swoim przejechane 400 tys km. Jak go kupiłem miał 180 tys km. Dodam, że nie robiłem z silnikiem nic, nawet nie wymienialem uszczelki pod głowicą Jedynym elementem który musiałem wymienić był krokowiec, który się zatarł. :D:D
Także RP górą
A co do silnika to ja już mam w swoim przejechane 400 tys km. Jak go kupiłem miał 180 tys km. Dodam, że nie robiłem z silnikiem nic, nawet nie wymienialem uszczelki pod głowicą Jedynym elementem który musiałem wymienić był krokowiec, który się zatarł. :D:D
Także RP górą
GOLF 1.8 RP 90r. full wypass.
witam, przejechane 12 ooo km bez dolewania oleju, alternator niestety valeo chętnie zmieniłbym go na bosha (zdecydowanie łatwiejsza obsługa) ale niewiem czy pasuje, niestety brak wspomagania - troche dokuczliwy przy manewrach na szerszych oponkach (a ceny kosmiczne), niewiem co to jest ten "krokowiec" i czym objawia sie jego awaria - gdzie można znaleźć jakieś info na jego temat? pozdro
OK. dolszlismy do wniosku, ze jestesmy zadowoleni z silniczkow RP, moj chodzi wspaniale , wlasciwie to jestem srednio zadowolony w tym aucie tylko ze skrzyni biegow.... czasami pojawiaja sie problemy z wrzucaniem jedynki,,,, a jak dzialaja wasze???? pozdrawiam
[ Dodano: Pon Sty 30, 2006 12:50 ]
...wasze skrzynie biegow.....
[ Dodano: Pon Sty 30, 2006 12:50 ]
...wasze skrzynie biegow.....
Masz rację, o ile silnikowi nie ma co zarzucić to skrzynie biegów z biegiem lat pracują coraz mniej precyzyjnie, niestety powstają luzy w kasecie zmiany biegów na wodzikach i zmiana biegów staje sie coraz mniej "płynna" , ale to wszystko mozna wymienić jesli tylko ktos ma ochotę, ja osobiście juz sie do tego przyzwyczaiłem i nie stwarza to dla mnie problemu - biegi wchodza bez problemu, a że juz nie tak lekko i płynnie jak w nowym aucie - trudno!OK. dolszlismy do wniosku, ze jestesmy zadowoleni z silniczkow RP, moj chodzi wspaniale , wlasciwie to jestem srednio zadowolony w tym aucie tylko ze skrzyni biegow.... czasami pojawiaja sie problemy z wrzucaniem jedynki,,,, a jak dzialaja wasze???? pozdrawiam
[ Dodano: Pon Sty 30, 2006 12:50 ]
...wasze skrzynie biegow.....
RP nie jest udziwniony. Jego konstrukcja jest prosta jak konstrukcja cepa i dlatego mało jest rzeczy które mogą się zepsuć.
Prostota konstrukcji powoduje łatwość napraw. Do tego dostępność części jest wyśmienita i można naprawdę tanio go naprawić.
Jest silnikiem nie wysilonym jak na Swoją pojemność i dlatego duże przeiegi nie są mu obce.
Ale jak na taką pojemność osiągi są takie Sobie w porówaniu z GTI ale jak na 90PS i w porównaniu z innymi 90PSowcami to jeden z lepszych. Osiągi ratuje trochę krótka skrzynia z wersji GT co jest okupione wyższym zużyciem paliwa i częstszym machaniem wajchą.
Ale za to jest bardzo elastyczny.
Ogólnie silnik jeden z lepszych.
Prostota konstrukcji powoduje łatwość napraw. Do tego dostępność części jest wyśmienita i można naprawdę tanio go naprawić.
Jest silnikiem nie wysilonym jak na Swoją pojemność i dlatego duże przeiegi nie są mu obce.
Ale jak na taką pojemność osiągi są takie Sobie w porówaniu z GTI ale jak na 90PS i w porównaniu z innymi 90PSowcami to jeden z lepszych. Osiągi ratuje trochę krótka skrzynia z wersji GT co jest okupione wyższym zużyciem paliwa i częstszym machaniem wajchą.
Ale za to jest bardzo elastyczny.
Ogólnie silnik jeden z lepszych.
czyli jednak do mk2 1.8RP dawali skrzynie o róznych przełożeniach?????????TheGwiazdor pisze: Osiągi ratuje trochę krótka skrzynia z wersji GT co jest okupione wyższym zużyciem paliwa i częstszym machaniem wajchą.
Po twojej wypowiedzi naszła mnie jedna myśl - moja skrzynia ma bardzo długą 5-tke , w sumie na 5-tym biegu poniżej 80km/h nie da sie jechać bo obroty są juz bardzo niskie, a sprawnie przyspieszać na 5-tym biegu mozna dopiero powyżej 100km/h. Na trasy jest to dobre wyjście, ale na tereny górzyste i krete drogi praktycznie piątki mało co sie używa.
Dla porównania możesz podać ile na twojej skrzyni osiaga Vmax na 3-biegu? Tak z ciekawości!
Sorry , że odbiegam może troche od głównego tematu!
-
- Ma gadane
- Posty: 160
- Rejestracja: ndz mar 20, 2005 19:58
- Lokalizacja: Lubaczów
ciesz sie ze masz krotka ja mam długa skrzynie 4T seryjnie założona i czasem brakuje mocy do tej skrzyni ale jak sie rozpędzi to szkoda zwalniac ale juz niedługo wstawi sie KR zamiast RP o bedzie spokoTheGwiazdor pisze:RP nie jest udziwniony. Jego konstrukcja jest prosta jak konstrukcja cepa i dlatego mało jest rzeczy które mogą się zepsuć.
Prostota konstrukcji powoduje łatwość napraw. Do tego dostępność części jest wyśmienita i można naprawdę tanio go naprawić.
Jest silnikiem nie wysilonym jak na Swoją pojemność i dlatego duże przeiegi nie są mu obce.
Ale jak na taką pojemność osiągi są takie Sobie w porówaniu z GTI ale jak na 90PS i w porównaniu z innymi 90PSowcami to jeden z lepszych. Osiągi ratuje trochę krótka skrzynia z wersji GT co jest okupione wyższym zużyciem paliwa i częstszym machaniem wajchą.
Ale za to jest bardzo elastyczny.
Ogólnie silnik jeden z lepszych.
Warto popytać BORYSA on tam się zna na tym dokładnie bo już pewnie nie jedną skrzynie widział i zna się na rzeczy. ja tylko z doskoku coś odkręcam rozkręcam.
A w MK2 wersji GT były montowane skrzynie z krótszymi przełożeniami. Nie wiem czy we wszystkich.
Co do wrażeń. Z piątego biegu spokojnie się zbiera z 60km/h Nie jest to rakieta ale widać różnice między 1.8 na zwykłej.
W zasadzie piąty bieg jest uniwersalny i to bardzo. Śmiało pociągnie z 40km?h i nic nie szarpie.
Prędkość max to już zależy od silnika. O ile na dłuższej skrzyni mógłby śmiało ciągnąć ponad 200 (brak mocy) to na skrzyni z GT 180 chyba że odetkany troszkę to max 190 pójdzie ale to sporadyczne przypadki. Mój należy do nielicznych chyba że na prostej dochodzi do 190 ale to sucha i zimna pogoda jak jest. Ale wydech jest inny założony i może dlatego. Ale przy tej prędkości mamy już ok 5400 na obrotku.
Teraz tylko sparawdzić jak oszukuje prędkościomierz. Przy 100km/h radar wskazuje 98,7km/h.
A w MK2 wersji GT były montowane skrzynie z krótszymi przełożeniami. Nie wiem czy we wszystkich.
Co do wrażeń. Z piątego biegu spokojnie się zbiera z 60km/h Nie jest to rakieta ale widać różnice między 1.8 na zwykłej.
W zasadzie piąty bieg jest uniwersalny i to bardzo. Śmiało pociągnie z 40km?h i nic nie szarpie.
Prędkość max to już zależy od silnika. O ile na dłuższej skrzyni mógłby śmiało ciągnąć ponad 200 (brak mocy) to na skrzyni z GT 180 chyba że odetkany troszkę to max 190 pójdzie ale to sporadyczne przypadki. Mój należy do nielicznych chyba że na prostej dochodzi do 190 ale to sucha i zimna pogoda jak jest. Ale wydech jest inny założony i może dlatego. Ale przy tej prędkości mamy już ok 5400 na obrotku.
Teraz tylko sparawdzić jak oszukuje prędkościomierz. Przy 100km/h radar wskazuje 98,7km/h.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 118 gości