[FAQ, mk3] Instalacja Car-Audio
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
[FAQ, mk3] Instalacja Car-Audio
Witam!
Może zacznę od tego jaki sprzęt i jak zrobione jest na dzień dzisiejszy
a więc
Jednostka sterująca to Alpine CDA-9855r
głośniki na przodzie
Helix E 136
subwoofer
Re Audio SRX 12 D4
Wzmacniacze:
1. μ-Dimension Jr. 4-300 napędza w mostku przednie głośniki
2. μ-Dimension EL D61 który napędza sub
Zabudowa
Zabudowę wykonałem na sposób podobny do poprzedniej, tylko z innych materiałów i staranniej
Do zabudowy potrzebowałem
MDF 14 mm - płyta wierzchnia
MDF 10 mm - płyta na której umocowane są wzmacniacze
OSB 25 mm
Spinki (jak kto chce tytryki)
klej (ja użyłem coś podobnego do budaprenu) ok 1 l.
wiadomo wkręty itd.
Koc obiciowy 3 metry bieżące (trochę mi zostało),
poprowadziłem nowy przewód zasilający 35 mm2, stary został jako masa, zasilanie jak i masę rozdziela mi rozdzielacz firmy alfatec, ze względu że kupiłem grubszy przewód zmieniłem także oprawkę bezpiecznika z bezpiecznikiem 80A też tej samej firmy. Przewody głośnikowe na przód i sygnałowe zostały te co były, zmieniłem tylko kabel głośnikowy do subwoofera na DLS-a.
Dużo czasu zajęło mi wkładanie wszystkich przewodów w oplot co daję zabezpieczenie przed przetarciem a także estetykę.
Myślę że opisu już wystarczy, teraz pokaże po kolei fotki z prac :
Na tej płycie będą umocowane wzmacniacze, płyta nie jest na cały bagażnik, gdyż podłoga w mk3 nie jest płaska .
Pierwsza przymiarka
Druga przymiarka z płytą już na wierzchu
Tu już w miarę oklejona
i następna
Już kable i wzmacniacze są: )
Bezpiecznik główny
a tak wygląda po zakończeniu
POPRZEDNIA ZABUDOWA
Jednostka sterująca to Radio Pioneer DEH-P3600MP,
Wzmacniacze:
jeden JBL GTO 2000 który napędza subwoofer
drugi JBL GTO 4000 który napędza przód
Głośniki:
przód HELIX DARK BLUE 62.1
na tyle w półce mam głośniki Pioneer TS-A2011
w kufrze gości Skrzynia Basowa JBL GTO 1260BR
Instalacja
Po pierwsze to zdemontowałem stare głośniki w drzwiach oraz kable które dosłownie puszczone były byle jak.
tak wyglądały drzwi po zdjęciu tapicerki
wziąłem się do oczyszczenia drzwi z tej gąbki , oraz oczyściłem i odtłuściłem drzwi benzyną ekstrakcyjną
tak to wyglądało
następnym krokiem było oklejenie matami APP wewnętrznej części drzwi
następnie przymierzyłem się do przykręcenia dystansu z MDF, ja już miałem zaimpregnowany i polakierowany by nie pochłaniały wilgoci
trzeba kilkakrotnie przypasować boczek, by po robocie nie wyszło że boczek nie pasuje i dystans nie wchodzi, bo został źle przymocowany.
w tapicerce trzeba wyciąć i poszerzyć otwór na dystans, wycinamy tą część na której fabrycznie przykręcony jest głośnik, należy uważać również by nie wyciąć zaczepów od maskownic, gdyż maskownica nie będzie się miała na czym trzymać
Od środka tapicerkę wykleiłem gąbką, taką jaką kładzie się pod panele podłogowe.
następnie jak już dystans był na swoim miejscu, wziąłem się do obklejenia całych drzwi matami
maty jakie użyłem to maty bitumiczne miękkie firmy APP o wymiarach 50x25
zużyłem ich 15 sztuk, ale najlepiej kupić 20, bo trochę musiałem oszczędzać.
w tym celu zaopatrzyłem się w suszarkę by nagrzać maty, by się dobrze odkształcały i pozwalały na idealne dopasowanie do drzwi, w przeciwnym razie, jak nie będziemy podgrzewać, to mata będzie pękać i nie przyklei się dobrze.
tak to wyglądało po zakończeniu
wszystkie szpary oraz łączenia mat, uszczelniłem pastą ,
przewody już filcem miałem obite, jeszcze tylko "drut" którymi się drzwi otwiera obkleiłem na luźno filcem by nie obijały się
Obecnie Kable sygnałowe kupiłem nowe : Klotz LaGrange
Następnym etapem prac było przeprowadzenie kabli do głośników,
w celu przeprowadzenia przewodów odkręcamy tą gumę
w plastiku szukamy wolne miejsce i przewiercamy otwór na przewód, trzeba jednocześnie uważać by nie uszkodzić zapinek oraz hydrauliki zamka centralnego czyli tego okrągłego przewodu, robimy tak w białym jak i w czarnym plastiku który po przykręceniu stanowi całość
i wychodzi to tak
następnie przykręciłem głośnik (należy pamiętać by dać podkładki sprężynowe pod wkręt) i założyłem tapicerkę,
tak wyglądają śliczne trójkąty które robił mi Kubus20
jak już drzwi zostały zakończone, wziąłem się do przeprowadzenia kabla zasilającego do wzmacniaczy
kabel grubości 25 mm 2 , okazyjnie kupiony od kolegi z forum "Skubip"( jeszcze raz wielkie dzięki dla ciebie i za gratisowe tytryki i oczka)
do kabiny przewód przeprowadziłem przez wiązki kabli, oczywiście zaraz za akumulatorem dałem bezpiecznik, przewód w oplot.
przewód puściłem lewym progiem wraz z przewodem do głośnika lewego, kable sygnałowe poszły prawym progiem, o dziwo nic nie zakłóca, ale prawidłowo kable głośnikowe prowadzi się zdala od zasilającego, szedłem krokiem by przewody do głośników były tej samej długości.
masę wziąłem z kabiny
następnie zająłem się bagażnikiem, miałem wzmacniacze umiejscawiać po lewej i po prawej stronie wykonując boczki na wzmacniacze, ale zrezygnowałem z tego pomysłu, zrobiłem drugą podłogę (podłoga jest wyjmowana , jakby trzeba było dostać się do do koła zapasowego, nie zajmuje to więcej niż 2-5 minut)
po pierwsze trzeba mieć sklejkę moja 3-4 mm grubości, wyciąłem pożądany rozmiar, odrysowany od wykładziny fabrycznej która leży w bagażniku,
pod spodem dobiłem łaty odpowiedniej grubości, ok 6 cm, także jak położyłem płytę to opiera się na tych beleczkach,
tu podczas prac;]
tu pierwsza przymiarka
wzmacniacze przykręcone są do paneli podłogowych (to miałem pod ręką), parę kilo ważą, także paneli nie przykręcałem, wzmacniacze sobie leżą, nic się nie przemieszcza.
konektory obowiązkowo
i tu już na czysto, jest trochę nie dociągnięć, ale efekt zadawalający
ze względu że wyrzuciłem głośniki z tylnej półki, musiałem zakupić nową półeczkę,
tu już półeczka na swoim miejscu
I to by było wszystko, wszystkie prace wykonałem sam ( no nie licząc trójkątów ), jestem zadowolony ze swojej pracy, prawdopodobnie jeszcze coś będę dłubał, zmieniał bo nigdy nie jest idealnie.
Mam nadzieje że mój opis w jakimś stopniu pomoże tym co dopiero zaczynają swoją zabawę z Car Audio w swoim MK3.
Pozdravwiam
Może zacznę od tego jaki sprzęt i jak zrobione jest na dzień dzisiejszy
a więc
Jednostka sterująca to Alpine CDA-9855r
głośniki na przodzie
Helix E 136
subwoofer
Re Audio SRX 12 D4
Wzmacniacze:
1. μ-Dimension Jr. 4-300 napędza w mostku przednie głośniki
2. μ-Dimension EL D61 który napędza sub
Zabudowa
Zabudowę wykonałem na sposób podobny do poprzedniej, tylko z innych materiałów i staranniej
Do zabudowy potrzebowałem
MDF 14 mm - płyta wierzchnia
MDF 10 mm - płyta na której umocowane są wzmacniacze
OSB 25 mm
Spinki (jak kto chce tytryki)
klej (ja użyłem coś podobnego do budaprenu) ok 1 l.
wiadomo wkręty itd.
Koc obiciowy 3 metry bieżące (trochę mi zostało),
poprowadziłem nowy przewód zasilający 35 mm2, stary został jako masa, zasilanie jak i masę rozdziela mi rozdzielacz firmy alfatec, ze względu że kupiłem grubszy przewód zmieniłem także oprawkę bezpiecznika z bezpiecznikiem 80A też tej samej firmy. Przewody głośnikowe na przód i sygnałowe zostały te co były, zmieniłem tylko kabel głośnikowy do subwoofera na DLS-a.
Dużo czasu zajęło mi wkładanie wszystkich przewodów w oplot co daję zabezpieczenie przed przetarciem a także estetykę.
Myślę że opisu już wystarczy, teraz pokaże po kolei fotki z prac :
Na tej płycie będą umocowane wzmacniacze, płyta nie jest na cały bagażnik, gdyż podłoga w mk3 nie jest płaska .
Pierwsza przymiarka
Druga przymiarka z płytą już na wierzchu
Tu już w miarę oklejona
i następna
Już kable i wzmacniacze są: )
Bezpiecznik główny
a tak wygląda po zakończeniu
POPRZEDNIA ZABUDOWA
Jednostka sterująca to Radio Pioneer DEH-P3600MP,
Wzmacniacze:
jeden JBL GTO 2000 który napędza subwoofer
drugi JBL GTO 4000 który napędza przód
Głośniki:
przód HELIX DARK BLUE 62.1
na tyle w półce mam głośniki Pioneer TS-A2011
w kufrze gości Skrzynia Basowa JBL GTO 1260BR
Instalacja
Po pierwsze to zdemontowałem stare głośniki w drzwiach oraz kable które dosłownie puszczone były byle jak.
tak wyglądały drzwi po zdjęciu tapicerki
wziąłem się do oczyszczenia drzwi z tej gąbki , oraz oczyściłem i odtłuściłem drzwi benzyną ekstrakcyjną
tak to wyglądało
następnym krokiem było oklejenie matami APP wewnętrznej części drzwi
następnie przymierzyłem się do przykręcenia dystansu z MDF, ja już miałem zaimpregnowany i polakierowany by nie pochłaniały wilgoci
trzeba kilkakrotnie przypasować boczek, by po robocie nie wyszło że boczek nie pasuje i dystans nie wchodzi, bo został źle przymocowany.
w tapicerce trzeba wyciąć i poszerzyć otwór na dystans, wycinamy tą część na której fabrycznie przykręcony jest głośnik, należy uważać również by nie wyciąć zaczepów od maskownic, gdyż maskownica nie będzie się miała na czym trzymać
Od środka tapicerkę wykleiłem gąbką, taką jaką kładzie się pod panele podłogowe.
następnie jak już dystans był na swoim miejscu, wziąłem się do obklejenia całych drzwi matami
maty jakie użyłem to maty bitumiczne miękkie firmy APP o wymiarach 50x25
zużyłem ich 15 sztuk, ale najlepiej kupić 20, bo trochę musiałem oszczędzać.
w tym celu zaopatrzyłem się w suszarkę by nagrzać maty, by się dobrze odkształcały i pozwalały na idealne dopasowanie do drzwi, w przeciwnym razie, jak nie będziemy podgrzewać, to mata będzie pękać i nie przyklei się dobrze.
tak to wyglądało po zakończeniu
wszystkie szpary oraz łączenia mat, uszczelniłem pastą ,
przewody już filcem miałem obite, jeszcze tylko "drut" którymi się drzwi otwiera obkleiłem na luźno filcem by nie obijały się
Obecnie Kable sygnałowe kupiłem nowe : Klotz LaGrange
Następnym etapem prac było przeprowadzenie kabli do głośników,
w celu przeprowadzenia przewodów odkręcamy tą gumę
w plastiku szukamy wolne miejsce i przewiercamy otwór na przewód, trzeba jednocześnie uważać by nie uszkodzić zapinek oraz hydrauliki zamka centralnego czyli tego okrągłego przewodu, robimy tak w białym jak i w czarnym plastiku który po przykręceniu stanowi całość
i wychodzi to tak
następnie przykręciłem głośnik (należy pamiętać by dać podkładki sprężynowe pod wkręt) i założyłem tapicerkę,
tak wyglądają śliczne trójkąty które robił mi Kubus20
jak już drzwi zostały zakończone, wziąłem się do przeprowadzenia kabla zasilającego do wzmacniaczy
kabel grubości 25 mm 2 , okazyjnie kupiony od kolegi z forum "Skubip"( jeszcze raz wielkie dzięki dla ciebie i za gratisowe tytryki i oczka)
do kabiny przewód przeprowadziłem przez wiązki kabli, oczywiście zaraz za akumulatorem dałem bezpiecznik, przewód w oplot.
przewód puściłem lewym progiem wraz z przewodem do głośnika lewego, kable sygnałowe poszły prawym progiem, o dziwo nic nie zakłóca, ale prawidłowo kable głośnikowe prowadzi się zdala od zasilającego, szedłem krokiem by przewody do głośników były tej samej długości.
masę wziąłem z kabiny
następnie zająłem się bagażnikiem, miałem wzmacniacze umiejscawiać po lewej i po prawej stronie wykonując boczki na wzmacniacze, ale zrezygnowałem z tego pomysłu, zrobiłem drugą podłogę (podłoga jest wyjmowana , jakby trzeba było dostać się do do koła zapasowego, nie zajmuje to więcej niż 2-5 minut)
po pierwsze trzeba mieć sklejkę moja 3-4 mm grubości, wyciąłem pożądany rozmiar, odrysowany od wykładziny fabrycznej która leży w bagażniku,
pod spodem dobiłem łaty odpowiedniej grubości, ok 6 cm, także jak położyłem płytę to opiera się na tych beleczkach,
tu podczas prac;]
tu pierwsza przymiarka
wzmacniacze przykręcone są do paneli podłogowych (to miałem pod ręką), parę kilo ważą, także paneli nie przykręcałem, wzmacniacze sobie leżą, nic się nie przemieszcza.
konektory obowiązkowo
i tu już na czysto, jest trochę nie dociągnięć, ale efekt zadawalający
ze względu że wyrzuciłem głośniki z tylnej półki, musiałem zakupić nową półeczkę,
tu już półeczka na swoim miejscu
I to by było wszystko, wszystkie prace wykonałem sam ( no nie licząc trójkątów ), jestem zadowolony ze swojej pracy, prawdopodobnie jeszcze coś będę dłubał, zmieniał bo nigdy nie jest idealnie.
Mam nadzieje że mój opis w jakimś stopniu pomoże tym co dopiero zaczynają swoją zabawę z Car Audio w swoim MK3.
Pozdravwiam
Ostatnio zmieniony pn maja 16, 2011 21:22 przez A r t u r, łącznie zmieniany 13 razy.
wyjęcie tego wszystkiego nie zajmuje dużo czasu (odpukać przez 3 lata nie musiałem wciągać zapasu),
duber,
taka jak twoja , bo to twoja zabudowa mnie zainspirowała, kiedyś mi nawet fotki twojego montażu przesyłałeś, ogólnie wygląda to lepiej bo i kable pochowane a i więcej bagażu wrzucę, jest więcej miejsca, na początku chciałem robić wzmacniacze na boczkach, ale na szczęście zmieniłem plany.
Pozdravwiam
duber,
taka jak twoja , bo to twoja zabudowa mnie zainspirowała, kiedyś mi nawet fotki twojego montażu przesyłałeś, ogólnie wygląda to lepiej bo i kable pochowane a i więcej bagażu wrzucę, jest więcej miejsca, na początku chciałem robić wzmacniacze na boczkach, ale na szczęście zmieniłem plany.
Pozdravwiam
- Adrian1989
- Łysy z Brazzers
- Posty: 7799
- Rejestracja: wt mar 25, 2008 16:22
- Lokalizacja: Słupsko/Wieluń EWI
- Kontakt:
Zgadzam się, zabieram się za montaż u siebie i skorzystam z tego opisu , przynajmniej w części.Adrian1989 pisze:dory opis,napenwo sie przyda przy pracach nad audio szacun ladny efekt koncowy
arturek320
powiedz gdzie wcisnąłeś zwrotnice? Też mam syki w trójkątach i zastanawiałem się czy zwrotnice pakować w drzwi . Nie wiem czy dobrze zauważyłem, na zdjęciu to do drzwi idą dwa przewody , czyli zwrotnice na zewnątrz ?
powiedz ile zapłaciłeś za trójkąty?
tak dokładnie, zwrotnice mam na zewnątrz konkretnie pod deską, z prawej strony rozebrałem plastiki pod schowkiem i tam znalazłem miejsce, a z lewej zwrotnice mam niedaleko bezpieczników, ogólnie lepiej dać do drzwi, tylko trzeba je dobrze zamocować by nic nie latało, w ten sposób jest krótszy przewód od głośnika do zwrotnicy, wq mnie lepiej.lck78 pisze:powiedz gdzie wcisnąłeś zwrotnice?... czyli zwrotnice na zewnątrz ?
poszło na pw.powiedz ile zapłaciłeś za trójkąty?
no to spoko, słyszałem gdzieś, że zawiasy w mk3 ciężko słabo znoszą dodatkowy ciężar ale jak mówisz, że jest dobrze to nie będę zwracał na wagę większej uwagi
a czym przykręcałeś dystans? śrubami, wkrętami a jak wkrętami to pamiętasz jakiej długości? w weekend przymierzam się ja do montażu u siebie przodu
a czym przykręcałeś dystans? śrubami, wkrętami a jak wkrętami to pamiętasz jakiej długości? w weekend przymierzam się ja do montażu u siebie przodu
rot, cienko widze twoj montaz skoro wyskakujesz z takimi blachymi problemami.wez pret gwintowany 8-10mm i tnij na dlugość,bedzie jak ulal.a jesli niemasz preta gwintowanego 10mm to wez dystans co masz i dodaj 1cm wiecej i taka srube wez.nakredke daj do srodka drzwi.
[ Dodano: Czw Sie 06, 2009 21:24 ]
tylko sie niepytaj czy pret 10mm wejdzie.
[ Dodano: Czw Sie 06, 2009 21:24 ]
tylko sie niepytaj czy pret 10mm wejdzie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości