Słabe osiągi Vento 1.8 AAM

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

zibi1979
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt gru 13, 2005 13:52
Lokalizacja: Sorbin

Słabe osiągi Vento 1.8 AAM

Post autor: zibi1979 » pn sty 30, 2006 22:06

Witam
Mam Vento motor 1,8 AAM 55KW 94r. Może ktoś mi pomoże jeślima taki motor. Mam pytanie co do tego silnika. A mianowicie myślę że coś z moim silnikiem jest nie tak. Uważam że jest za słaby. Jak sie rozpedzi to nawet to 160 pojdzie, ale musi sie pożądnie rozpedzieć. Ale jesli chodzi o przyspieszanie to uważam że jest za słaby. Jadąc w trasie tak np 80-100km/h i przyjdzie mi wyprzedzic samochodzik ja mu gaz a on przyspiesza ale jak "zółw".(nawet jak zredukuje do 4 to jest trochę lepiej ale i tak nie idzie jak potrzeba) . Niech będzie jakaś górka to kaplica trzeba zjeżdzać bo z tylu juź siedzą na 'tylku". Tak jak powiedziałem wcześniej samochów przyspiesza ale bardzo wolno. Czy to jest normalne dla tego motoru. Prosze napiszcie mi czy to jest normalne Jakie Wy macie osiągi dla tego motora. Mój brat miał passata 1,8 tylko chyba 66KW to chodził jak burza, przy 130 ja mu w gaz a on przyspiesza i prędkość 170 bezproblemowo..
Chciałem jeszcze dodać że vento jest z gazem, ale to nie ma dużego znaczenia bo na benzynie chodzi odrobinę lepiej 5-10%, ale i tak do bani.
Ostatnio zmieniony śr lis 14, 2007 23:33 przez zibi1979, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn sty 30, 2006 22:25

Zakładam że domyślasz się ile znaczy 75 km w tak ciężkim aucie.
Może tak musi być.
Ale ponieważ masz wątpliwości to zacząłbym od zainteresowania się instalka gazową.
Po pierwsze: masz pewnie II- generację instalacji i zwężka trochę osłabia i tak słaby silnik. Tak już musi być w II-ej geneacji instalacji.
Po drugie, i tego sam doświadczyłem w trójce GTI żonki: gazownicy często kombinuja przy dolocie. Zakładają zwężki przed filtrem, albo zdejmują rurę idącą od kolektora wydechowego do filtra a dopływ powietrza do filtra blokują w pozycji na ciepłe powietrze. Wtedy silnik po zagrzaniu bierze ciepłe powietrze z komory silnika i jest słaby. A można tą pseudomodyfikację poznać po tym że lepiej chodzi jak jest nie całkiem ciepły. Zacznij od obejrzenia układu dolotowego, ale jeśli tam nic nie jest "zmodyfikowane" to już trzeba by bardziej kompleksową diagnostykę silnika zrobić.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Christopherek
Forum Killer
Forum Killer
Posty: 812
Rejestracja: czw gru 01, 2005 18:27
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Audi a4 b6 cabrio
Silnik: Bfb
Kontakt:

Post autor: Christopherek » pn sty 30, 2006 22:42

Witam ja mama MK3 z tym silnikiem i wprawdzie poprzednio jeździłem mocniejszym autem, ale na mojego golfika nie narzekam.W sumie nie wiem ile pojedzie na maxa, gdyż mam gwintowane zawieszenie i nasze drogi nie pozwolą mi się aż tak rozpędzić bo wyfrunę w górę ale mojej pannie udało się bezproblemowo nim bujnąć pod 100licą do 160 i mówiła że spokojnie 180 by poszedł.Ja nie próbuję, bo póki co pogoda nie pozwala.Ale z tego co piszesz to ja bym postawił na regulację gazowni.Ja sie cieszę bo nie mam tego problemu i nigdy nie zatruję mojego cacka gazem.Pozdro


Są-Vw Passat b6 variant 2.0 cbbb i Audi a4 b6 cabrio 1.8t bfb
Były-Vw golf mk3 1.8 aam, Vw golf mk4 1.9 arl, Vw golf mk3 2.0 ady, Vw polo 6n 1.6 ajv,Vw golf mk3 1.8 adz cabrio,Audi a4 b5 avant 1.9 avg, VwNew Beetle 1.8Tawv, Vw New Beetle 1.8T awu,Vw Passat b5fl variant 1.9avf

Awatar użytkownika
kadet
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 428
Rejestracja: pt mar 25, 2005 19:11
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: kadet » pn sty 30, 2006 22:54

na benzynce moj fruwal do 185kmh. Na gazie fakt troche gorzej sie zbiera ale zdazylem sie juz do tego przyzwyczaic. Niestety tak jak juz kiedys pisalem AAM sa zbyt slabe do Vento ale ponoc jak mowia niektorzy idealne do zagazowania co tez uczynilem. A z kopem to na 5 przy 80 u mnie tez mocno srednio :) na 4 jeszcze w miare



Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Atomic10 » pn sty 30, 2006 23:28

Ja tez mam AAM ale na automacie po prostej na LPG cisne równe 170 na benzynie nie sprawdzałem co do osięgów to nie bede sie wypowiadał bo to automat. Ma inne przełożenia no i traci w porównaniem z manualem. Nie nazekam jeździ mi sie dobrze z rozpedzaniem od 80 - 100 nie ma zbytnio problemów. To Jest AAM silnik przeznaczony na wiele tysiecy kilometrów bez remontu. Na sprintera to on sie nie nadaje.

Pozdrawiam

PS moj Onkel ma Audi 80 z motorem 1.8/75PS i to jeszcze na gaźniku i musze powiedziec ze fajnie mu sie to zbiera. Za to pije jak smok 91 oktanową



Awatar użytkownika
GTomek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: wt cze 14, 2005 21:54
Lokalizacja: Stolica
Kontakt:

Post autor: GTomek » pn sty 30, 2006 23:40

ja mam kombolota i tak samo wołowato rusza a i wyprzedzanie nie należy do luksusu
troche to dla mnie dziwne że faszysty wcisneły do takiego auta motorek o mocy 75 KM
ale już zdążyłem sie do niego przyzwyczaić i nie moge na niego narzekać jak narazie spisuje sie super max co udało mi sie wycisnąć z niego to 195 km\h po baaaaardzo długim rozpędzie


[url=http://www.userbars.com/][img]http://www.userbars.com/galerie/images/files/3/7/vw.gif[/img][/url]

Awatar użytkownika
michas28
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 446
Rejestracja: śr sty 19, 2005 19:06
Lokalizacja: Bialystok
Kontakt:

Post autor: michas28 » pn sty 30, 2006 23:50

a moze masz poprostu katalizator tak zapchany ze on juz jechac niechce poprostu sie dusi spalinami


Gdy jesteś smutny to pomyśl że kiedyś byłeś najszybszym plemnikiem

zibi1979
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: wt gru 13, 2005 13:52
Lokalizacja: Sorbin

Post autor: zibi1979 » wt sty 31, 2006 00:01

Trzeba będzie przejżeć tą instalację gazową jak radzicie.
A jesli chodzi o ten katalizator to jak go sprawdzic czy jest zabity, czy to wyjdzie na przegladzie spalin i czy da się jakoś przepchac czy trzeba wymienić



Awatar użytkownika
boberro
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: wt gru 20, 2005 20:30
Lokalizacja: WROCŁAW/BRZEG
Kontakt:

Post autor: boberro » wt sty 31, 2006 00:18

Ja jestem zadowolony wysoki " w miarę " moment obrotowy przy niskich obrotach a do rozpędzania na 5 biegu to lepiej wrzucić 4 bo 5 bieg w tym aucie to nadbieg i prędkości max nie osiągniemy, apropos to biegi mają długie przełożenia użytkuję też alfę romeo 145 1.4 TS 16v - ma krótszą piątke niż w golfiku aam 4 bieg.


"KTO PŁACI MAŁO TEN MA NA BIAŁO"

lukspeed80
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pt sty 06, 2006 13:55
Lokalizacja: rzeszów
Kontakt:

Post autor: lukspeed80 » pn lut 13, 2006 18:40

Witam

Ja również mam Venciaka o takich parametrach czyli silnik 1.8 AAM(93 XII),zbierał się nawet ładnie ale nestety pare dni temu zmieniłem pasek rozrządu i kicha nie wiem co jest stracił całe przyspieszenie jest mulasty tak jak by sie dusił jak mu dodam gazu:-(pedał do spodu jest tylko duży huk a przyspieszenia niema:-(nie wiem w czym tkwi problem zapłon po paru dniach był regulowany ale niewiele tro dało przy puszczeniu z gazy na biegu obroty spadaja i zaczyna strzelac z rury tak jak w sportowych samochodach(przed wymiana pasak rozrządu takiego czegoś nie było),jesli macie jakis pomysł co z tym fantem zrobić lub jak wyeliminować takie cuś to było by git.(Wymiana paska była w serwisie,ale goście niezabrdzo wiedzą co jest grane:-().

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
kadet
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 428
Rejestracja: pt mar 25, 2005 19:11
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: kadet » pn lut 13, 2006 21:12

hmm moze "zaplon" ci zle ustawili



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » pn lut 13, 2006 21:53

mam mk3 ten sam motorek zagazowany instalka tomasetto bingo-m powiem tak.. lubi się zadusić wymieniałem cały wydech oprócz kata tłumol powiedział mi że kat juz tez ma wiele do zyczenia wstzymałem sie z wycięciem ale sam przyznał że motorek sam chodzi super i jednak by go wyciął poprawiło by mu troszkę dynamiki w trsie jechałem nim 160 na pół gazu takrze myslę zeby poszedł 180 a nawet więcej poejrzewał bym raczej instalkę tzn regulację !



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn lut 13, 2006 22:50

lukspeed80 pisze:zmieniłem pasek rozrządu i kicha
zdejmij obudowę paska i sprawdzaj czy pasek dobrze ustawiony


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
GRIsha
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 313
Rejestracja: pn maja 09, 2005 09:48
Lokalizacja: IłaVWa
Kontakt:

Post autor: GRIsha » wt lut 14, 2006 11:09

Lookspeed80 - jeżeli po wymianie rozrządu zauważalnie mu się pogorszyło to wróć do mechanika, niech poprawi robotę. Co do zbierania tego silnika to chyba wszystko zostało powiedziane - do sprintera mu daleko ale dobrze ustawiony potrafi zebrać. Mimo, że Vento cięższe, to reagować powinien odpowiednio na dociśnięcie, mimo gazu. Pozostaje ci Zibi wizyta u gazowników, jak pisał Paweł

pozdro :pub:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 220 gości