bioester cena 3,03 zł/l na bliska 1,9tdi alh+program
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Marioprestiz
- Mały gagatek
- Posty: 129
- Rejestracja: czw mar 27, 2008 13:42
- Lokalizacja: Lublin
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
NA tvn turbo bylo o tym jakiś gość przejechał na tym w jakim nowym volvo 40 km po czym chyba poszedł wtryskiwacz cos tam jeszcze i silnik był na śmietnik
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Bo nowe Volvo ma czulszy silniczek.. to raz a dwa ogólnie wszelkie TDI-PD , TDCI i cała banda silniczków na pompo-wtryskach i common railach nie lubi taniego paliwa o czym powinniśmy wszyscy już dawno wiedzieć.grandi pisze:NA tvn turbo bylo o tym jakiś gość przejechał na tym w jakim nowym volvo 40 km po czym chyba poszedł wtryskiwacz cos tam jeszcze i silnik był na śmietnik
Gdyby kolega miał starszy silniczek na zwykłej pompie- mógłby śmiało śmigać na tym paliwku.
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
To TVN Turbo to taki telewizyjny odpowiednik Faktu i Superexpresu... Same niestworzone historie opowiadane językiem rodem z Auto-Świata (gdzie uświadamiają kierowców o fakcie istnienia świec zapłonowych w silniku)grandi pisze:NA tvn turbo bylo o tym
Ja zrobiłem kilkanascie tyś km na czystym BIO z tłoczni i kpl nic się nie działo z silnikiem. Owszem, był nieznacznie słabszy, śmierdziało jak w McDonaldsie ale jeździł bez problemów... Do Peugeota (HDI 16V) 2-3x zalałem odpowiednik tego BIO z Bliskiej i też bez żadnych ceregieli to przepalił... Żadnych niepokojących dźwięków z silnika (czy komunikatów z kompa) że mu się coś nie podoba...
I te wszystkie historie o padających (zacierających się) wtryskach... Weźcie to na palce i rozetrzyjcie... Klasyczną ON jest trudno szmatą z ręki usunąć... Tego to już w ogóle...
Także poza delikatnie mniejszą mocą, specyficznym smrodkiem i (uciążliwością zimą, jak ktoś na tym śmiga) nie ma żadnych przeciw wskazań ku temu aby na tym śmigać...
A arabsko-orlenowsko-lotosowskie lobby nafciarzy zawsze będzie wszystkim udowadniać ze tylko oni robią dobre paliwa... Reszta zepsuje Wam silnik... Ostatnio Orlen z tonu spuścił bo sam to sprzedaje zatem ucichli nieco...
https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128
Pozostaje jeszcze problem dużej zawartości kwasów karboksylowych.
Dla ciekawości powiem że czysty ester metylowy ( na stacjach sprzedawany jako Biopaliwo lub paliwo B100) rozpuszcza plastik z którego są wykonane długopisy. Ciekawe jak zachowają się uszczelnienia układu paliwowego po dłuższej eksploatacji wykonane notabene z materiałów olejoodpornych. Myśle że w przypadku gdy w silniku są zastosowane zamienniki mogą wystąpić problemy. W wolnej chwili zobaczę jak zachowa się guma olejoodporna
Dla ciekawości powiem że czysty ester metylowy ( na stacjach sprzedawany jako Biopaliwo lub paliwo B100) rozpuszcza plastik z którego są wykonane długopisy. Ciekawe jak zachowają się uszczelnienia układu paliwowego po dłuższej eksploatacji wykonane notabene z materiałów olejoodpornych. Myśle że w przypadku gdy w silniku są zastosowane zamienniki mogą wystąpić problemy. W wolnej chwili zobaczę jak zachowa się guma olejoodporna
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: wt kwie 07, 2009 17:59
- Lokalizacja: kuj-pom
- Kontakt:
Ja mieszam to z normalnym ON. Kumpel który studiował jakieś paliwoznawstwo czy coś powiedział mi że jak na czystym bio się jeździ mogą rozpuszczać się przewody paliwowe, należy zamontować z chlorokauczuku, jak się miesza powinno być ok. Osobiście nie zauważyłem spadku mocy, poza tym, jaką mamy pewność co lejemy, lejąc na stacji ON?
automat110
- DieselPower
- Ma gadane
- Posty: 183
- Rejestracja: pn lip 20, 2009 11:11
- Lokalizacja: Trójmisto
Jeździć można bo niby ori uszczelniacze przystosowane są do zasilania FAME, tylko jak koledzy piszą jak jakieś zamienniki są w silniku to może być różnie (na drodze paliwowej oczywiście). Tylko jak po paru (dziesięciu) tysiącach km zakoksuje wam wtryski to już wasza sprawa
Bio smarność rzeczywiście ma lepszą niż odsiarczony ON (nawiasem mówiąc związki siarkowe w paliwie mają świetne własności smarne). Do tego obecność biokomponentów do 5% nie musi być podawana do wiadomości (bio się dodaje żeby właśnie smarność "suchego" bo odsiarczonego ON poprawić). Spadku mocy nie czuć pewnie ale wyższe spalanie powinno być widoczne
Bio smarność rzeczywiście ma lepszą niż odsiarczony ON (nawiasem mówiąc związki siarkowe w paliwie mają świetne własności smarne). Do tego obecność biokomponentów do 5% nie musi być podawana do wiadomości (bio się dodaje żeby właśnie smarność "suchego" bo odsiarczonego ON poprawić). Spadku mocy nie czuć pewnie ale wyższe spalanie powinno być widoczne
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 143 gości