Pompa wtryskowa - czy to prawda ?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

domel86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: śr mar 04, 2009 16:52
Lokalizacja: Kielce

Post autor: domel86 » pn sie 03, 2009 22:48

Obrazek - gdzie na tej focie jest wężyk o którym mowa ?



xmen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: czw cze 25, 2009 22:27
Lokalizacja: kujawy i pomorze

Post autor: xmen » pn sie 03, 2009 22:54

nr 5, czyli N75 ( z białą główką). Po lewej stronie wchodzą dwa wężyki, po prawej jeden (patrząc jak na fotce). Ty musisz ściągnąć ten dolny po lewej (o ile mnie pamięć nie myli ale raczej nie). Ten wężyk idzie do gruchy do turbo. Jako jedyny schodzi za silnik w dół, więc łatwo go namierzyć.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pn sie 03, 2009 23:54

xmen pisze:musisz ściągnąć ten dolny po lewej (o ile mnie pamięć nie myli ale raczej nie).
nie myli Cię pamięć, to właśnie ten lewy dolny - tylko ostrożnie z jego ściąganiem z plastikowego króćca z N75 bo łatwo ten króciec ułamać.


Obrazek

domel86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: śr mar 04, 2009 16:52
Lokalizacja: Kielce

Post autor: domel86 » wt sie 04, 2009 12:00

Jeszcze jedno, być może głupie pytanie. Mój Seat Leon z silnikiem ASV 110KM 1.9TDI ma to turbo ze zmienną geometrią. Za darmo mogę dostać turbinkę z "uszkodzonym" zaworem westgate tylko od Seata Toledo z silnikiem 1.9TDI 130KM. Czy taka turbinka podejdzie do mojego samochodu, bez wymiany żadnych innych części ? U mnie jest turbo z VNT, a w Toledo zwykłe z zaworem upustowym... Wystarczy wymiana i korekta softu ? Czy coś więcej ?
Ostatnio zmieniony wt sie 04, 2009 15:02 przez domel86, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt sie 04, 2009 16:43

domel86 pisze:mogę dostać turbinkę z "uszkodzonym" zaworem westgate tylko od Seata Toledo z silnikiem 1.9TDI 130KM
w silniku o mocy 130 KM w tym Toledo również jest turbina ze zmienną geometrią, mocniejsza od Twojej i te turbiny montowali już forumowicze do silników AHF i ASV z drobnymi zmianami - przejrzyj dział "Projekty" tam znajdziesz opisy, wielokrotnie też w temacie przekładek turbin wypowiadał się kolega jaro4444.
Jeśli ktoś Ci powiedział, że w turbo z tego Toledo jest uszkodzony zawór upustowy to pewnie myślał o gruszcze podciśnienia sterującej sztangą od zmiennej geometrii więc wystarczy tylko wymienić tę gruchę i będzie git - ale musisz to sprawdzić i potwierdzić.


Obrazek

xmen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: czw cze 25, 2009 22:27
Lokalizacja: kujawy i pomorze

Post autor: xmen » wt sie 04, 2009 18:22

dziwne, nie widziałem toledo z motorem 130 km. Były 110 i później 150 ARL. W 3 generacji też chyba nie było 130 KM.
ps. do ahf i asv bez rzeźby podchodzi jedynie turbina ze 130 konnego asz. Ale jeśli już ładować większe turbo to aż się prosi podjechać do tunera i moda zrobić, bo tak będzie dmuchać i tak jak ta stara.
BTW- na twoim miejscu sprawdziłbym o co kaman z twoim turbo.
Po co ładować kasę, skoro twoje może być jeszcze całkiem zdrowe. Daj te logi ...
ps. za darmo w razie czego ja jestem chętny na te turbo od 130 konnego motoru :hmm: Nawet mogę uiścić drobną opłatę
Ostatnio zmieniony wt sie 04, 2009 18:38 przez xmen, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt sie 04, 2009 18:49

xmen pisze:dziwne, nie widziałem toledo z motorem 130 km
http://www.auto-swiat.pl/wydania,Sporto ... 707,1.html


Obrazek

xmen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: czw cze 25, 2009 22:27
Lokalizacja: kujawy i pomorze

Post autor: xmen » wt sie 04, 2009 19:01

widzisz, widać mało widziałem :D Faktycznie między 2003-2005 wsadzali asz`y. Ale jest ich mało. Pewnie dlatego na końcu tekstu jest napisane " Wersja Signo ze 130-konnym TDI jest obecnie niedostępna, a z topowym 150-konnym kosztuje 101 990 zł. "
ale biję się w piersi



domel86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: śr mar 04, 2009 16:52
Lokalizacja: Kielce

Post autor: domel86 » wt sie 04, 2009 20:57

czyli ta turbawka od tego Toledo 130KM jest od modelu silnika ASZ i pasowała by bez żadnych modyfikacji ? tylko korekta programu ? hmm... ile taka korekta kosztuje ?

a jak nie, to muszę znaleźć kogoś, kto pomoże mi posprawdzać wszystko u siebie i ewentualnie wymontować moje turbo (ja jestem całkiem zielony w tych sprawach - jedynie co, to elektronika u mnie - resztę zawsze rozkręcałem, a później można z tego zrobić dwie inne rzeczy ;-) ) i wtedy oddam do czyszczenia. dziś znalazłem wreszcie, dzięki chłopakom z tego forum, z gr. świętokrzyskiej warsztat, który zajmuje się regeneracją turbin. za czyszczenie powiedziano mi 200zł, więc nie jest źle.

ale wcześniej jeszcze logi, dopiero w czwartek będę mógł je zrobić ponownie, wtedy odbiorę lapka od znajomego - oczywiście wkleję do oceny.
Ostatnio zmieniony wt sie 04, 2009 21:02 przez domel86, łącznie zmieniany 1 raz.



xmen
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: czw cze 25, 2009 22:27
Lokalizacja: kujawy i pomorze

Post autor: xmen » wt sie 04, 2009 21:56

@domel86 - nie musisz robić żadnej korekty softu. Chodziło mi tylko o to, że jak już ktoś wkłada mocniejsze turbo, to nie po to żeby koników i momenta mieć tyle samo. . Tak czy siak dobry soft u dobrego tunera to cirka 1000 zł. Ale jeździć można bez żadnego modu.
A tak jak ci kolega zabba88 napisał, do turba z asz trzeba w zasadzie tylko przejściówkę.
Ale ty i tak sam tego robić raczej nie będziesz.
Zobaczymy po pierwsze logi



domel86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: śr mar 04, 2009 16:52
Lokalizacja: Kielce

Post autor: domel86 » wt sie 04, 2009 22:26

czyli większe turbo to niekoniecznie dodatkowe koszta, związane z wymianą innych rzeczy - no chyba, że dalsze mody... myślałem, że większe turbo bez korekty będzie mocniej dmuchać, przez co seryjne graty się szybciej będą zużywać.... no nic, najpierw logi, a później dalszy dylemat - albo moje turbo czyścić, albo je sprzedać w takim stanie, w jakim jest i wziąć to od Toledo



arwam

Post autor: arwam » śr sie 05, 2009 09:56

domel86,

wystarczy że wymienisz i nie musisz robić poprawek oprogramowania.
sprawdź tylko czy w tej którą chcesz założyć czy płynnie chodzi sztanga



domel86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 117
Rejestracja: śr mar 04, 2009 16:52
Lokalizacja: Kielce

Post autor: domel86 » śr sie 05, 2009 10:25

W tej, która chce założyć był problem z westgatem. Z tego co tutaj czytałem, wystarczy go psikać jakimś preparatem i próbować rozruszać... Ale najpierw logi, jutro postaram się je wrzucić ponownie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 144 gości