Wysoka temp oleju ---> problem?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Wysoka temp oleju ---> problem?
Witam. Dzisiaj jechałem autostradą w samo południe nie "gazując" ( tak max 120) i zauważyłem ze mfa pokazało mi 112C !!! Jak prędkość obniżyłem do 100 to temp tez spadła do ok 100C. Czy taka temp jest normalna (112C ) ? W mieście w korkach osiąga max 100 a tu dzisiaj taki bonus
p.s
olej mam mineralny Castrol Magnatec
p.s
olej mam mineralny Castrol Magnatec
ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
mysle ze nie ma sie czym przejmowac, mnie wlasnie przed chwila przy wjezdzie do garazu pokazywało 100 stopni, podczas jazdy przy temp zew powietrza okolo 20-23 stopnie mfa pokazało mi przy predkosci 90 km przez 15 km -95 stopni, np zeby miec 120 to ja musze niezle poszalec, srednio jkoło 100 stopni jest przy normalnej jezdzie , 110 -114 w miescie . Ale teraz zwracajac uwage na to jakie mamy temp to tez nalezy brac na to poprawke podczas gdy asfalt ma okolo 45 stopni , to silnik wolniej oddaje ciepło dołem, nawet omywany przez wiatr to ten wiatr tez nie jest zimny przeciez taki zeby szybko schłodzic
niemniej jednak wartobyłoby sie zainteresowac gdyby to sie powtorzyło koljny raz w nizszych temp zew , bo to znak, ze albo silnikowi jest za gorąco , albo cos mu sie przyciera a jak sie przyciera to znaczy ze mu sie za ciepło robi w pewnych miejsach . U mnie wskazówka od płynu wychyla sie na grubosc wskazówki poza srodkowo kreske w miescie, ale ja mam jakis zamiennik czujnik wiec po nim mozna sie wszystkiego spodziewac kontroluj ta temp , sprawdzaj czy masz płyn, czy wogol oprocz oleju jest cos co odbiera ciepło , dla pewnosci posprawdzaj czy silnik nie jest czyms osłoniety, wiem ze to mało prawdopodobne, ale znajomemu osłona pod silnikiem sie odczepiła i jakims cudem blokowala przepływ powietrza pod silnikiem i sie grzało strasznie, jak zwolnił albo sie zatrzymał , to osłona wracala na swoje miejsce nie pchana wiatrem i problm znikał
niemniej jednak wartobyłoby sie zainteresowac gdyby to sie powtorzyło koljny raz w nizszych temp zew , bo to znak, ze albo silnikowi jest za gorąco , albo cos mu sie przyciera a jak sie przyciera to znaczy ze mu sie za ciepło robi w pewnych miejsach . U mnie wskazówka od płynu wychyla sie na grubosc wskazówki poza srodkowo kreske w miescie, ale ja mam jakis zamiennik czujnik wiec po nim mozna sie wszystkiego spodziewac kontroluj ta temp , sprawdzaj czy masz płyn, czy wogol oprocz oleju jest cos co odbiera ciepło , dla pewnosci posprawdzaj czy silnik nie jest czyms osłoniety, wiem ze to mało prawdopodobne, ale znajomemu osłona pod silnikiem sie odczepiła i jakims cudem blokowala przepływ powietrza pod silnikiem i sie grzało strasznie, jak zwolnił albo sie zatrzymał , to osłona wracala na swoje miejsce nie pchana wiatrem i problm znikał
Ostatnio zmieniony ndz sie 02, 2009 23:46 przez guti, łącznie zmieniany 1 raz.
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
poprawkę na temp otoczenia ( 33C) i asfaltu (45) biorę oczywiście. Co do układu chłodzenia to jest ok, plyn nowy, chlodnica nowa, duża część rur także nowki. Wskazówkę od h2o mam na 2 kresce, jak ją przekroczy to mi się wentylator włacza. Co do tarcia to nie bardzo wiem co dokładnie posprawdzać ( jakieś 4 mies temu wymieniłem panewki )? Osłony pod silnikiem nie mam bo ją jakiś czas temu zdemontowałem.
Mam zamiar troszkę po Podhalu pośmigać i zobaczę jaka będzie temp w mniej upalne dni, poza tym wracam do domu w poniedzialek za tydz i na autostradzie sprawdzę raz jeszcze wskazania mfa.
Mam zamiar troszkę po Podhalu pośmigać i zobaczę jaka będzie temp w mniej upalne dni, poza tym wracam do domu w poniedzialek za tydz i na autostradzie sprawdzę raz jeszcze wskazania mfa.
ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek
ja nadal podpieram teorię że to normalna sprawa... skoro temperatura wody oscyluje w okolicy 90 kilku stopni, to wiadomo że olej ma większą pojemność cieplną i trudniej niż woda się nagrzewa a co za tym idzie trudniej się chłodzi...
żeby temu zaradzić niektóre auta mają chłodnicę oleju montowaną przed chłodnicą wody, a inne tak jak np BMW ma aluminiową miskę olejową. W bardziej wytężonych autach widać też żebrowania tych elementów żeby powiększyć powierzchnie oddawania ciepła...
żeby temu zaradzić niektóre auta mają chłodnicę oleju montowaną przed chłodnicą wody, a inne tak jak np BMW ma aluminiową miskę olejową. W bardziej wytężonych autach widać też żebrowania tych elementów żeby powiększyć powierzchnie oddawania ciepła...
pamiętam ze kupiłem panewki std bo szlifu walu nie bylo, mysle ze najprawdopodobniej przyczyniła sie wczoraj pogoda do tego
ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek
- Dedi_S
- Użytkownik
- Posty: 475
- Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Sprawdz jeszcze czy wentylator dmucha w dobrą stronę, bo u mnie jak kupiłem swój jakiś domorosły elektryk podlączył odwrotnie przy wymianie wiatraka i dmuchał "na zewnątrz" obiawiało się to skokiem temp. przy większej prędkości. W korkach było ok. Na szczęście szybko się zorientowałem (mam nie oryginalną kostkę).
A może termastat się zacioł i jest cały czas zamknięty?
A może termastat się zacioł i jest cały czas zamknięty?
Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 373 gości