Wymiana Sprzęgła w 1.9TDI 1Z
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- DieselPower
- Ma gadane
- Posty: 183
- Rejestracja: pn lip 20, 2009 11:11
- Lokalizacja: Trójmisto
Wymiana Sprzęgła w 1.9TDI 1Z
Witam wszystkich użytkowników tej wspaniałej maszyny
Zbliża mi się wymiana sprzęgła bo trochę mi poszarpuje przy ruszaniu i słabiej 2 pierwsze biegi wchodzą ..
Tak więc szukam jakichś konkretnych informacji apropos tego jak zabrać się własnoręcznie do wymiany sprzęgła w 1Z ..
Wiecie na co uważać i czy to w ogóle ma sens może lepie zlecić robotę mechanikowi..
nie mam zbyt dużego doświadczenia w tej materii zatem zdaje się na waszą wiedzę..
dodaje że mam książkę Sam Naprawiam ... więc nie piszcie mi by przeczytał jaka to zrobić ...
książka to raz a robota dwa ..
.. szukałem tematu na forum lecz nie znalazłem nic konkretnego ...
Pozdro
Zbliża mi się wymiana sprzęgła bo trochę mi poszarpuje przy ruszaniu i słabiej 2 pierwsze biegi wchodzą ..
Tak więc szukam jakichś konkretnych informacji apropos tego jak zabrać się własnoręcznie do wymiany sprzęgła w 1Z ..
Wiecie na co uważać i czy to w ogóle ma sens może lepie zlecić robotę mechanikowi..
nie mam zbyt dużego doświadczenia w tej materii zatem zdaje się na waszą wiedzę..
dodaje że mam książkę Sam Naprawiam ... więc nie piszcie mi by przeczytał jaka to zrobić ...
książka to raz a robota dwa ..
.. szukałem tematu na forum lecz nie znalazłem nic konkretnego ...
Pozdro
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
DieselPower, zdejmujesz skrzynie odkrecasz docisk wymieniasz tarcze, docisk i lozysko, skladasz i po sprawie
jesli nie masz doswiadczenia to nie skap i daj zarobic mechanikowi, bedziesz mial pewnosc ze zrobione jak trzeba
jesli nie masz doswiadczenia to nie skap i daj zarobic mechanikowi, bedziesz mial pewnosc ze zrobione jak trzeba
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
- DieselPower
- Ma gadane
- Posty: 183
- Rejestracja: pn lip 20, 2009 11:11
- Lokalizacja: Trójmisto
Po odpowiedzi oczekiwałem trochę więcej no ale przynajmniej wesoło się zaczęło
co do odstawienia fury do mechanika , to zawsze jest taka opcja ,widzisz chciałbym zgłębić
tajniki osobowości mojego Diesel auta sam gdyż nigdy nie wiadomo kiedy będzie trzeba
wykorzystać swoje zdolności np. awaria na trasie itd .. jak to mówią strzeżonego pan bóg
..tdi ..co do decyzji to podejme ją po usłyszeniu troszkę bardziej wyrafinowanych odpowiedzi ..
co do odstawienia fury do mechanika , to zawsze jest taka opcja ,widzisz chciałbym zgłębić
tajniki osobowości mojego Diesel auta sam gdyż nigdy nie wiadomo kiedy będzie trzeba
wykorzystać swoje zdolności np. awaria na trasie itd .. jak to mówią strzeżonego pan bóg
..tdi ..co do decyzji to podejme ją po usłyszeniu troszkę bardziej wyrafinowanych odpowiedzi ..
Ostatnio zmieniony pn sie 03, 2009 17:56 przez DieselPower, łącznie zmieniany 1 raz.
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
no to jedziemy
wjezdzasz na kanal
okrecasz uchwyt linek 3 sruby klucz 13" i zdejmujesz linki z wybieraka
odkrecasz wysprzeglik od skrzyni 2 sruby klusz 13"
odlaczasz aku
odkrecasz kable i rozpinasz wtyczki od rozrusznika
zdejmujesz rozrusznik - 2 szpile na klucz 16 lub 15 (dobrze przy tym podwiesic silnik)
odpinasz kostke predkosciomierza
odkrecasz obie polosie od skrzyni przy przegubach wewnetrznych ( w sumie 12 srub na ampul lub torx)
dobrze by bylo te polosie lub jedna od strony kierowcy wyjac calkiem
odkrecasz skrzynie z poduszki klucz nasadowy 16
odkrecasz lape od skrzyni 3 sruby na klucz 13
odkrecasz 2 sruby na gorze klucz 19 ( jedna z masa na klucz 13)
odkrecasz bodajze 2 lub 3 sruby na 19 od dolu
zdejmjesz 2 oslony pprzykrecone srubkami na klucz 10
wyjmujesz skrzynie z komory
reszte masz w poprzednim poscie
dodam tylko ze docisk jest zlapany 6cioma srubami na klucz chyba 9 gwiazdzista
zkladac w odwrotnej kolejnosci
ps moglem cos pominac bo pisalem na biegu z pamieci
wjezdzasz na kanal
okrecasz uchwyt linek 3 sruby klucz 13" i zdejmujesz linki z wybieraka
odkrecasz wysprzeglik od skrzyni 2 sruby klusz 13"
odlaczasz aku
odkrecasz kable i rozpinasz wtyczki od rozrusznika
zdejmujesz rozrusznik - 2 szpile na klucz 16 lub 15 (dobrze przy tym podwiesic silnik)
odpinasz kostke predkosciomierza
odkrecasz obie polosie od skrzyni przy przegubach wewnetrznych ( w sumie 12 srub na ampul lub torx)
dobrze by bylo te polosie lub jedna od strony kierowcy wyjac calkiem
odkrecasz skrzynie z poduszki klucz nasadowy 16
odkrecasz lape od skrzyni 3 sruby na klucz 13
odkrecasz 2 sruby na gorze klucz 19 ( jedna z masa na klucz 13)
odkrecasz bodajze 2 lub 3 sruby na 19 od dolu
zdejmjesz 2 oslony pprzykrecone srubkami na klucz 10
wyjmujesz skrzynie z komory
reszte masz w poprzednim poscie
dodam tylko ze docisk jest zlapany 6cioma srubami na klucz chyba 9 gwiazdzista
zkladac w odwrotnej kolejnosci
ps moglem cos pominac bo pisalem na biegu z pamieci
Ostatnio zmieniony pn sie 03, 2009 18:11 przez Adamm, łącznie zmieniany 2 razy.
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
Kolego demontaż skrzyni w VW to nie jest jak pierdnąć o oponkę, ogólnie w każdym aucie jest z tym troche roboty, ale np. w oplu robi sie to szybciej i prościej , bo chociażby samo wypinanie półosi ze skrzyni w oplu zajmuje niespełna minute a w VW trzeba troche pogmerać przy odkręcaniu ich śrubek.Podałem za przyzkład opla bo grzebie przy nich często. CZasami przy sprzyjających warunkach, wymontowanie , załozenie nowego sprzęgła i zamontowanie spowrotem skrzyni w Astrze G benzynie, zajmuje nam niespełna godzine., ale opel to nie VW.
Także jak nie masz chociażby średniego doświadczenia praktycznego nie podejmuj sie tego sam.
Także jak nie masz chociażby średniego doświadczenia praktycznego nie podejmuj sie tego sam.
- DieselPower
- Ma gadane
- Posty: 183
- Rejestracja: pn lip 20, 2009 11:11
- Lokalizacja: Trójmisto
No racja może i samemu sprzęgła nie wymieniałem ale widział jak to się robi ,
co prawda w cieniasie ale konstrukcja i ustawienie silnika jest podobna..
napisałem że się przymierzam i powiem tak nie raz dłubałem w aucie i wiem co do czego ,
70% roboty to dobre klucze , reszta to wiedzieć jak się do tego zabrać ..
nie muszę tego zrobić w 4 godziny ale chodzi o to by sobie poradzić...
Słuchajcie a co do tego sprzęgła ..to widziałem na skrzyni taki gadzet
do którego wchodzi rurka od płynu hydraulicznego .. tego się obawiam
..a i czy przy zakładaniu tarczy trza mieć wałek żeby dobrze tarczę osadzić ??
Czy jak wyjmę półosie ze skrzyni nie wycieknie olej ?? Czy trzeba go spuścić ??
co prawda w cieniasie ale konstrukcja i ustawienie silnika jest podobna..
napisałem że się przymierzam i powiem tak nie raz dłubałem w aucie i wiem co do czego ,
70% roboty to dobre klucze , reszta to wiedzieć jak się do tego zabrać ..
nie muszę tego zrobić w 4 godziny ale chodzi o to by sobie poradzić...
Słuchajcie a co do tego sprzęgła ..to widziałem na skrzyni taki gadzet
do którego wchodzi rurka od płynu hydraulicznego .. tego się obawiam
..a i czy przy zakładaniu tarczy trza mieć wałek żeby dobrze tarczę osadzić ??
Czy jak wyjmę półosie ze skrzyni nie wycieknie olej ?? Czy trzeba go spuścić ??
Ostatnio zmieniony pn sie 03, 2009 18:48 przez DieselPower, łącznie zmieniany 1 raz.
- gOOzOl
- Gadatliwa bestia
- Posty: 519
- Rejestracja: pt mar 16, 2007 21:11
- Lokalizacja: tarnowskie góry
- Kontakt:
gOOzOl pisze:jak wiadomo zostalem zmuszony do wymiany sprzegla. udalo mi sie to w koncu zrobic, przy pkazji cyknalem pare fotek
zeby ulozyc jakis drobny tutorial pracy duzo. narzedzi potrzebnych tez sporo, bez zestawu jakiegos konkretnego ne
ma co podchodzic raczej. jedna osoba da rade nie liczac sciagania i wyciagania, tutaj warto zaopatrzyc sie w
pomocnika, najlepiej silnego po kolei
nowy zestaw VALEO
przygotowujemy sobie miejsce pracy, mi udalo sie w weekend wjechac do warsztatu kumpla
i prosze nie mowic ze fele niefajne, tymczasowe
pierwsza rzecz - mozemy poluzowac sobie kola i polos, ta nakretka w srodku piasty, klucz 30, dzwignia musi byc spora
ja osobiscie luzowalem i odkrecalem dopiero po zdjeciu polosi z mechanizmu po stronie skrzyni. wiaze si eto z
ponownym wrzuceniem kola i spuszczeniem auta
zdjalem sobie rowniez zacisk hamulcow zeby miejsca bylo sporo i nie haczyc o przewod hamulcowy. demontaz prosty.
dwie sruby 13, na kontre klucz 15 (dora i dol). sciagajac zacisk uwaga na klocki
oddzielamy piaste od amortyzatorka, dwie sruby, moga mocno trzymac
czas na polos. problematyczne moze byc jej obracanie sie podczas prob odkrecenia. mozemy a-kontrowac 30 nakretka na
piascie, jesli wczensiej nie luzowalismy b-zablokowac wykorzystujac tacze i otwory na sruby w piascie, pakujemy cos
przez nie tak zeby sie o cos wsparly uniemozliwiajac obrot. jak juz ja odkrecimy wyciagamy od strony kola i
kladziemy na boku
odkrecamy czyms takim, najlepiej dobic delikatnie mlotkiem zeby nie objechalo
mechanizm bez polosi juz
i teraz tak, z drugiej strony, tj lewej patrzac stojac przed autem, nie ma sensu tego wszystkiego robic, wystarczy
zdjac polos z mechanizmu od strony skrzyni. najpierw mozna pozbyc sie odboju pod polosia mocowane do sanek, dwie
13-tki, polos odkrecamy sposobami jak wyzej, milo bedzie zaopatrzyc sie w jakies przedluzki bo tam miejsca nie ma
wiele
teraz mozna powoli popatrzec co slychac u gory, wyciagamy aku, mozna pozbyc sie podestu(trzy 10-tki srubki,
zasadniczo trzeba sie pozbyc calego balagany ktory widac nizej
po pierwsze pozbywamy sie linek i kopytka. zielone kolko - tam w srodku jest nakretka, moja wypadla, przy montazu
wlozylem nowa
widok z gory. po prawej linka jest przykrecona wlasnie do tej nakretki ktora ma byc w zielonym kolku na focie wyzej
odpinamy impulsator
pozbywamy sie prowadzenia linek, trzy sztuki srubek dostep ok jak posiadamy przedluzenie i grzechote. wyciamy tez
wysprzeglik, jest na przewodzie gietkim wiec mozemy sobie nim pomanewrowac i dac tak zeby nie przeszkadzal
wysprzeglik wyciagniety
po demontazu linek i ich prowadnic bedzie dostep do srub trzymajacych skrzynie kreconych do bloku. wazne zeby
chociaz jedna zostawic na focie widac lewa, lepiej zostawic prawa
pora na poduszke skrzyni. powiem tak - moze i ona wyjdzie bez sciagania tego, ale ja robilem to pierwszy raz i nie
chcialem ryzykowac, zdjalem. sa trzy srubki, jedna od gory....
druga od dolu lepiej (tu juz widac dwie odkrecone)....
sruba "glowna" dostepna latwo od gory przy konstrukcji jak na foto....
i tu zaczynaja sie jaja. odkrecic da sie fanie ale sruba jest tak dluga ze nie ma szans wyjsc. to jest ta najnizsza.
po odkreceniu poduchy przedniej co nastapi za chwile wolamy koleje ktory pcha calosc w strone scianki grodziowej,
wtedy da rade wyjac ta srube
pozbywamy sie rozrusznika, jedna sruba od gory, wypinamy wszystkie wtyczki
sruba od dolu, zapewne bedzie uchwyt wspomagania krecony do szpilki nakretka 13, niezly dostep jest tez do plusa
idacego od akumulatora
odrecamy poduszke frontowa, dostep sredni, najpiej od dolu pokombinowac, na focie widac jak sie morduje zwyklym
oczkowym po tym zabiegu mozliwe jest wyjecie tez sruby z poduchy skrzyni
odkecamy srube tylna trzymajaca skrzynie, znajduje sie pod polosia lewa
i teraz najtrudniejsze, po pierwsze trzeba odkrecic ta srube trzymajaca skrzynie krecona do bloku ktora zostawilismy
sobie na koniec zeby nic nie spadlo, dlatego wyzej pisalem ze lepiej ta prawa bo do niej jest przyjemny dostep od
dolu stojac pod nadkolem, bedzie to widac pare fot nizej. jak odrecimy trzeba skrzynie przekrecic przeciwnie do
ruchu wskazowek, mechanizmem roznicowym do gory, no i powinna zejsc, oczywiscie trzeba tez zsunac z walka czyli
pociagnac do siebie. samemu na prawde nie polecam tego robic
sama wymiana sprzegla to relaks odkrecamy stary zestaw (6 srub)
zamach mozna przetoczyc. myjemy tez oczywiscie skrzynie z syfu, dajemy nowe lozysko znajdujace sie w zestawie, powinno byc te opakowanie smaru
tu widac piekna i super stabilna kontrukcje na czas montazu nowych gratow przy montazu tarczy i docisku
proponuje znalesc jakas srube ktora pomoze wycentrowac ww. jasniej- przykladamy tacze, centrujemy do otwory w kole
zamachowym, nakladamy reszte i skrecamy. wtedy mozna ta srube wyjac i sprawdzic czy mamy wszystko osiowo. bo moze
byc pozniej placz przy wkladaniu skrzyni
jak to wlozyc? ano mechanizmem w gore i do boju, pozniej przekrecamy, przyda sie osoba trzecia nawet zeby mowie cjak
skrzynka manewrowac, jak wejdzie na walek jestemy w domu. moze nam poprzeszkadzac jesczze blacha z tylu bloku ale
"da sie". ta blacha to nic innego jak oslona, moze byc problem z przelozeniem kielicha na polos. najgorsza opcja to
zbicie kielicha i wymiana oleju w skrzyni, na skroty mozna blache wykrzywic a pozniej wyprostowac
i tu widac tez ta srube ktora lapiemy jako pierwsza, od dolu da sie reka bez problemu. to jest ta do bloku
napsuc krwi moze przykrecanie do poduszek tylnej i przedniej oraz rozrusznik. ta tylna montujemy pierwsza, przyda
sie lewarek, znowu trzeba popchnac calosc zeby wlozyc ta tylna srube. a lewarkiem sobie dzwigamy/opuszczamy motor.
najbardziej przydaje sie przy montazu rozrusznika.
polecam tez pamietac o wszystkich kablach.mi uciekl jeden gruby pod skrzynie gdzies i przy pierwszej probie
odpalenia rozrusznic zrobil cyk i koniec wspolpracy pozniej jescze okazalo sie ze ladowanie podpialem jako mase i
takie tam :P
zaznaczam po raz kolejny ze robilem to pierwszy raz, co znaczy ze nie jest to jakis kosmos. jesli cos zrobilem inaczej niz trzeba wszelkie uwagi przyjme z pokora
na dole powinna byc jesczze blacha, taki polksiezyc oslaniajacy skrzynie. zdejmuje sie to jako pierwsze. jakby kto chcial to moge to rozwinac bo fotek jeszcze pare jest.
w tym temacie to wrzucilem, moze sie przydac
Ostatnio zmieniony pn sie 03, 2009 19:53 przez gOOzOl, łącznie zmieniany 1 raz.
- DieselPower
- Ma gadane
- Posty: 183
- Rejestracja: pn lip 20, 2009 11:11
- Lokalizacja: Trójmisto
no teraz to trochę przesadziłeś
dziękuje wszystkim za zainteresowanie tematem : ) ha ha
teraz to na bank sobie poradzę .. pozdrawiam
zdam relację po robocie na razie trza zebrać fundusze na komplet sprzęgła
.. czekam do 10 będzie kasa .. z ciekawości powiedzcie ile płaciliście za komplet i jaki warto kupić
.. słyszałem że luk dobry ale kiedyś miałem kłopot bo w tarczy spężyna mi wykapiszonowała i był problem
.. Valeo się świetnie sprawdzało ..no i Sachs widziałekm koplet za 450zł na allegro ,
zresztą nie wiem jak sprawa wygląda cenowo .. zawsze kupuje towar z dobrej półki jakość - cena
..nie lubię przepłacać .. powiedzcie co myślicie
dziękuje wszystkim za zainteresowanie tematem : ) ha ha
teraz to na bank sobie poradzę .. pozdrawiam
zdam relację po robocie na razie trza zebrać fundusze na komplet sprzęgła
.. czekam do 10 będzie kasa .. z ciekawości powiedzcie ile płaciliście za komplet i jaki warto kupić
.. słyszałem że luk dobry ale kiedyś miałem kłopot bo w tarczy spężyna mi wykapiszonowała i był problem
.. Valeo się świetnie sprawdzało ..no i Sachs widziałekm koplet za 450zł na allegro ,
zresztą nie wiem jak sprawa wygląda cenowo .. zawsze kupuje towar z dobrej półki jakość - cena
..nie lubię przepłacać .. powiedzcie co myślicie
-
- Użytkownik
- Posty: 447
- Rejestracja: ndz mar 11, 2007 22:22
- Lokalizacja: Solec nad Wisłą\ Wiesbaden
- Kontakt:
rozebrałes pół samochodu zeby wymienic sprzegło:) ja jak wymieniale mo nawet skrzyni nie wyjmowałem
[i]285PS 575 NM[/i]
[URL=https://www.fotosik.pl/zdjecie/325018d74ff22ee2][img]https://images83.fotosik.pl/756/325018d74ff22ee2m.jpg[/img][/URL]
http://www.forum.mk1cabrio.pl/viewtopic.php?t=7949
[b]Wszystkie zdjecia Golfika
https://goo.gl/photos/KtgpWczeRLdzNaJS6[/b]
[URL=https://www.fotosik.pl/zdjecie/325018d74ff22ee2][img]https://images83.fotosik.pl/756/325018d74ff22ee2m.jpg[/img][/URL]
http://www.forum.mk1cabrio.pl/viewtopic.php?t=7949
[b]Wszystkie zdjecia Golfika
https://goo.gl/photos/KtgpWczeRLdzNaJS6[/b]
- DieselPower
- Ma gadane
- Posty: 183
- Rejestracja: pn lip 20, 2009 11:11
- Lokalizacja: Trójmisto
- DieselPower
- Ma gadane
- Posty: 183
- Rejestracja: pn lip 20, 2009 11:11
- Lokalizacja: Trójmisto
I pozniej jedziemy na ustawianie katow bo opony na tnie, nie polecam juz lepiej caly Mcperson wujac razem z amortyzatorem (jedna sruba u gory) i zaoszczedzamy na geometriegOOzOl pisze:oddzielamy piaste od amortyzatorka, dwie sruby, moga mocno trzymac
Ostatnio zmieniony śr sie 12, 2009 17:24 przez scols11, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 193 gości