Silnik 2E chyba umiera...
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Silnik 2E chyba umiera...
Silnik jak w temacie 2E. Jechany na gazie, przy szybkim rozpędzeniu przy zmianie na 3 bieg, okazało się że silnik zasłabł potem szarpnął i zgasł... zatrzymałem się obejrzałem co się stało... Wydawać by się mogło że nic się nie stało, ale jednak rura z dolotu spadła, więc chyba kichnął LPG. po złożeniu rur, obejrzałem czy jest jeszcze rozrząd i czy nie widać zerwania paska lub wyciętych zębów... brak takich objawów.
Przy próbie zapaleniu i kręceniu rozrusznikiem słychać dźwięk jakby auto lekko kręciło wałem, coś takiego jak przy wykręconej którejś świecy. Auto zapala ale nie pracuje równo... ma niskie wolne obroty i mocno się trzęsie...
Przy lekkim dodaniu gazu - puknięciu w pedał słychać metaliczne pukanie...
Auto zgaszone i odholowane...
Pytanie brzmi od czego zacząć szukanie usterki...
czy stuka panewka, czy sworzeń tłoka, czy głowica??
wszystkie pomysły, sugestie i dyskusje mile widziane.
Przy próbie zapaleniu i kręceniu rozrusznikiem słychać dźwięk jakby auto lekko kręciło wałem, coś takiego jak przy wykręconej którejś świecy. Auto zapala ale nie pracuje równo... ma niskie wolne obroty i mocno się trzęsie...
Przy lekkim dodaniu gazu - puknięciu w pedał słychać metaliczne pukanie...
Auto zgaszone i odholowane...
Pytanie brzmi od czego zacząć szukanie usterki...
czy stuka panewka, czy sworzeń tłoka, czy głowica??
wszystkie pomysły, sugestie i dyskusje mile widziane.
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Jedyna sensowna sugestia to sprawdzić czy zgadzają się znaki rozrządu. Jeśli się zgadzają to tylko głowica w dół i sprawdzanie co sie dzieje z ukladem korbowo-tlokowym. Innej mozliwości trafnego diagnozowania w tym przypadku raczej nie będzie. Możesz jeszcze na początek zrzucić samą miskę olejową i zerknąć jak zachowuje sie uklad korbowy przy kręceniu wałem.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
-
- Mały gagatek
- Posty: 57
- Rejestracja: ndz sie 02, 2009 18:10
- Lokalizacja: Włodawa
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
Mogłeś nie dojrzeć - pasek rozrządu stracił "ząbki".Wystarczy trzy...rozrząd.
Przestawiony rozrząd i słyszysz detonację.Fazy rozrządu do wału korbowego zupełnie w innych miejscach - tylko rozrząd...
Przestawiony rozrząd i słyszysz detonację.Fazy rozrządu do wału korbowego zupełnie w innych miejscach - tylko rozrząd...
Ostatnio zmieniony pn sie 03, 2009 11:42 przez oldstaszek, łącznie zmieniany 1 raz.
mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...
Być może bo ciężko było na zglebowanym aucie zerkać na dolną połowę obudowy paska... Sprawdzęoldstaszek pisze:Mogłeś nie dojrzeć - pasek rozrządu stracił "ząbki".Wystarczy trzy...rozrząd
... ale to też byłby taki metaliczny dźwięk??oldstaszek pisze:Przestawiony rozrząd i słyszysz detonację
a swoją drogą rozrząd leżał i czekał na wymianę... i nadal czeka
czyli panewka? albo główna albo korbowa tak?henio12323 pisze:wiec jeżeli w moto są takie objawy to padło łozysko na wale lub korbowodzie.
tak też planowałem od tego zacząć i sprawdzić od razu panewki... i ewentualnie czy są jakieś ślady opiłków w misce...bugalon pisze:Możesz jeszcze na początek zrzucić samą miskę olejową i zerknąć jak zachowuje sie uklad korbowy przy kręceniu wałem
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
Zaczynasz wyszukiwać"dodatkowe choroby" - po co?..
Zdejmiesz osłonę paska do końca - zobaczysz.Jak nie to -to sprawdzasz "kliny" na wale korbowym i na wałku rozrządu.
Metaliczny odgłos może również pasować do detonacji - sam piszesz że słychać po gwałtownym dodaniu gazu...nawet ociupinkę.
Zrób metodycznie i na logikę - nie panikuj....panewki i jeszcze inne.Panewki nic nie mają wspólnego z tym co piszesz...
Zdejmiesz osłonę paska do końca - zobaczysz.Jak nie to -to sprawdzasz "kliny" na wale korbowym i na wałku rozrządu.
Metaliczny odgłos może również pasować do detonacji - sam piszesz że słychać po gwałtownym dodaniu gazu...nawet ociupinkę.
Zrób metodycznie i na logikę - nie panikuj....panewki i jeszcze inne.Panewki nic nie mają wspólnego z tym co piszesz...
Ostatnio zmieniony pn sie 03, 2009 13:35 przez oldstaszek, łącznie zmieniany 1 raz.
mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
Poruszasz dwie sprawy - obie wynikają z przestawienia rozrządu.
1.Lekkie kręcenie rozrusznika - wynika z tego że masz otwarty zawór ssący lub wydechowy i opór sprężania jest znikomy.
2.Detonacja wynikająca z przyśpieszenia zapłonu w wyniku przestawienia.
Jeszcze jest do przyjęcia że któryś zawór spotyka się z tłokiem jako wynik tego przestawienia.
Znam z własnej praktyki takie cudeńka...
..sprawdź do końca pasek rozrządu - wówczas mogę coś dalej podpowiedzieć.
Najprościej - zdjęta górna osłona - klucz(chyba 17 - nie pamiętam) i spokojnie pokręć wałkiem rozrządu za jego pomocą, patrząc na pasek.Nic się nie wydarzy przy takim sprawdzeniu.
1.Lekkie kręcenie rozrusznika - wynika z tego że masz otwarty zawór ssący lub wydechowy i opór sprężania jest znikomy.
2.Detonacja wynikająca z przyśpieszenia zapłonu w wyniku przestawienia.
Jeszcze jest do przyjęcia że któryś zawór spotyka się z tłokiem jako wynik tego przestawienia.
Znam z własnej praktyki takie cudeńka...
..sprawdź do końca pasek rozrządu - wówczas mogę coś dalej podpowiedzieć.
Najprościej - zdjęta górna osłona - klucz(chyba 17 - nie pamiętam) i spokojnie pokręć wałkiem rozrządu za jego pomocą, patrząc na pasek.Nic się nie wydarzy przy takim sprawdzeniu.
Ostatnio zmieniony pn sie 03, 2009 13:59 przez oldstaszek, łącznie zmieniany 1 raz.
mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
To akurat ma mniejsze znaczenie - opór ten nie jest za duży, ale wykręcić świece można.
Spokojnie obejrzeć "ząbki"...
Spokojnie obejrzeć "ząbki"...
Ostatnio zmieniony pn sie 03, 2009 14:10 przez oldstaszek, łącznie zmieniany 1 raz.
mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
Hmmm...
Możliwe że wpust...aha - spróbuj ustalić czy w tym położeniu jak pokazują fotki, tłoki pierwszy czy czwarty są na samej górze.Czymkolwiek przez otwór świecy tak aby dotykało tłoka i powoli obróć troszkę, raz zgodnie a raz przeciwnie - tylko powoli.Dla tych położeń powinny być w górze i przy jakimkolwiek ruchu lewo-prawo powinny iść w dół.Jeżeli są na samej górze to zdejmij pokrywę na głowicy i powtórz powolne kręcenie kluczem w obie strony.Wystarczy ćwierć a nawet mniej obrotu aby stwierdzić: dobrze - źle...obserwując wałek rozrządu(może wpust,może sam wałek).Jeżeli nie są u góry to pozostaje sprawa na wale korbowym - wpust kółka napędzającego.Bazuję na lekkości obrotu wału za pomocą rozrusznika.
Dodatkowe pytanie: nie było uderzenia, trzaśnięcia czy czegoś w tym guście?
Jeszcze - jak chodzi - kopci?Może dojdziemy do czegoś zanim rozbierzesz cały...
Możliwe że wpust...aha - spróbuj ustalić czy w tym położeniu jak pokazują fotki, tłoki pierwszy czy czwarty są na samej górze.Czymkolwiek przez otwór świecy tak aby dotykało tłoka i powoli obróć troszkę, raz zgodnie a raz przeciwnie - tylko powoli.Dla tych położeń powinny być w górze i przy jakimkolwiek ruchu lewo-prawo powinny iść w dół.Jeżeli są na samej górze to zdejmij pokrywę na głowicy i powtórz powolne kręcenie kluczem w obie strony.Wystarczy ćwierć a nawet mniej obrotu aby stwierdzić: dobrze - źle...obserwując wałek rozrządu(może wpust,może sam wałek).Jeżeli nie są u góry to pozostaje sprawa na wale korbowym - wpust kółka napędzającego.Bazuję na lekkości obrotu wału za pomocą rozrusznika.
Dodatkowe pytanie: nie było uderzenia, trzaśnięcia czy czegoś w tym guście?
Jeszcze - jak chodzi - kopci?Może dojdziemy do czegoś zanim rozbierzesz cały...
mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 327 gości