Problem z paleniem MK4 AJM
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z paleniem MK4 AJM
Witajcie!
Mam problem z moim nowym MK4, kupiłem go pare dni temu, ale jest cholerny problem z zapaleniem go czasem, nie wiem od czego to zleży, przeważnie pali za każdym razem jednak jak coś mu odbije to muszę ze 30 razy próbować zeby załapał. Objaw jest taki że od razu po przekręceniu kluczyka silnik zapala, ale momentalnie gaśnie tak jak by mu odcinało dopływ paliwa, zastanawiam sie czy to nie jest spowodowane tym że jeden z wężyków doprowadzających paliwo do silnika od filtra jest delikatni mokry od ON zawsze. Mam dziś umówionego gościa od elektroniki żeby mi immo sprawdził, po podpięciu testera komp od immo wywala błędy, jednak zawsze po skasowaniu maja one inny kod, (11011, 9475, 21251 i inne).
Ma ktoś jeszcze jakieś inne pomysły?? drugie pytanie to taki czy jak było turbo wymieniane ostatnio bo padło to czy silnik nie jest jakiś uwalony przez to??Silnik nie kopci, ładnie ciągnie. pytam dlatego ze to mój pierwszy Dieselek i musze się przestawić jakoś z benzynki... I ostatnie pytanie dotyczace przepływu paliwa, dlaczego nie raz jak TDI stoi na wolnych obrotach to komp pokazuje takie dziwne spalanie jak 51,8 L/100 km... podczas gdy średenie wychodzi mi 7,7 - 7-8??
Mam problem z moim nowym MK4, kupiłem go pare dni temu, ale jest cholerny problem z zapaleniem go czasem, nie wiem od czego to zleży, przeważnie pali za każdym razem jednak jak coś mu odbije to muszę ze 30 razy próbować zeby załapał. Objaw jest taki że od razu po przekręceniu kluczyka silnik zapala, ale momentalnie gaśnie tak jak by mu odcinało dopływ paliwa, zastanawiam sie czy to nie jest spowodowane tym że jeden z wężyków doprowadzających paliwo do silnika od filtra jest delikatni mokry od ON zawsze. Mam dziś umówionego gościa od elektroniki żeby mi immo sprawdził, po podpięciu testera komp od immo wywala błędy, jednak zawsze po skasowaniu maja one inny kod, (11011, 9475, 21251 i inne).
Ma ktoś jeszcze jakieś inne pomysły?? drugie pytanie to taki czy jak było turbo wymieniane ostatnio bo padło to czy silnik nie jest jakiś uwalony przez to??Silnik nie kopci, ładnie ciągnie. pytam dlatego ze to mój pierwszy Dieselek i musze się przestawić jakoś z benzynki... I ostatnie pytanie dotyczace przepływu paliwa, dlaczego nie raz jak TDI stoi na wolnych obrotach to komp pokazuje takie dziwne spalanie jak 51,8 L/100 km... podczas gdy średenie wychodzi mi 7,7 - 7-8??
- Marioprestiz
- Mały gagatek
- Posty: 129
- Rejestracja: czw mar 27, 2008 13:42
- Lokalizacja: Lublin
- Marioprestiz
- Mały gagatek
- Posty: 129
- Rejestracja: czw mar 27, 2008 13:42
- Lokalizacja: Lublin
- jarek19820218
- Nowicjusz
- Posty: 36
- Rejestracja: wt paź 14, 2008 12:24
- Lokalizacja: Zgorzelec
1.odnośnie zapalania i gaśnięcia może masz uwalone IMMO ?
2.wyświetlanie komputera a rzeczywiste spalanie to dwa różne tamaty
zrób "litrarzówkę" zalej do pełna, przejedz na tym np. pół baku. pół baku to 22,5 litra. np. wartość 22,5 l podziel przez ilość przejechanych na tym kmi pomnóż razy 100,wyjdzie Ci ile dokładnie spaliło auto. możesz wtedy sprawdzić czy te wyniki pokrywają sie ze srednim spalaniem z kompa. Najlepszy sposób tym chwilowym spalaniem 51 litrów zbytnio bym się nie przejmował, czytałem gdzieś na forum, że u innych też czasem się takie spalanie na chwilę na biegu jałowym pojawia. jak będziesz VAG'ował autko możesz sprawdzić ile pali na biegu jałowym w danej chwili
3.jeśli silnik chodzi ok, nie łyka dużych ilości oleju to jest ok, pamiętaj, że zawsze ma prawo puścić dymka jak mu wciśniesz
olej ma prawo brać bo same pompowtryskiwacze zużywają go do samosmarowania ( u mnie około 1,5 litra musze dolać na 13 tyś km. eksploatacji i jest to wynik w normie ) olej wg normy VW 505.01 oczywiście
dowiedz się u diagnosty co oznaczają te błędy u Ciebie, jeśli się pojawiają oznacza to, że coś jest nie tak
2.wyświetlanie komputera a rzeczywiste spalanie to dwa różne tamaty
zrób "litrarzówkę" zalej do pełna, przejedz na tym np. pół baku. pół baku to 22,5 litra. np. wartość 22,5 l podziel przez ilość przejechanych na tym kmi pomnóż razy 100,wyjdzie Ci ile dokładnie spaliło auto. możesz wtedy sprawdzić czy te wyniki pokrywają sie ze srednim spalaniem z kompa. Najlepszy sposób tym chwilowym spalaniem 51 litrów zbytnio bym się nie przejmował, czytałem gdzieś na forum, że u innych też czasem się takie spalanie na chwilę na biegu jałowym pojawia. jak będziesz VAG'ował autko możesz sprawdzić ile pali na biegu jałowym w danej chwili
3.jeśli silnik chodzi ok, nie łyka dużych ilości oleju to jest ok, pamiętaj, że zawsze ma prawo puścić dymka jak mu wciśniesz
olej ma prawo brać bo same pompowtryskiwacze zużywają go do samosmarowania ( u mnie około 1,5 litra musze dolać na 13 tyś km. eksploatacji i jest to wynik w normie ) olej wg normy VW 505.01 oczywiście
dowiedz się u diagnosty co oznaczają te błędy u Ciebie, jeśli się pojawiają oznacza to, że coś jest nie tak
Ostatnio zmieniony pn sie 03, 2009 15:09 przez PELE, łącznie zmieniany 2 razy.
kolego też mam AJM-a i też na wolnych obrotach pokazuje mi duże spalanie podobne jak u
ciebie, wiec to jest OK tym się nie martw a co do tego dziwnego odpalania to na pewno immo miałem podobnie okazało się że miałem luźną wtyczkę od pętli immo przy stacyjce, jeśli masz drugio kluczyk sprawdz czy na nim też występują takie problemy bo może pada ci ten chip w kluczyku
ciebie, wiec to jest OK tym się nie martw a co do tego dziwnego odpalania to na pewno immo miałem podobnie okazało się że miałem luźną wtyczkę od pętli immo przy stacyjce, jeśli masz drugio kluczyk sprawdz czy na nim też występują takie problemy bo może pada ci ten chip w kluczyku
NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)
Byłem wczoraj u diagnosty od kompów ale niestety po odpięciu immo dziś rano znów nie zapalił, miałem wczesniej jeden bład "błąd czujnika położenia wałka rozrządu" więc może o to chodzi? ja nie mam pomysłów, komp zadnych wiecej błędów nie wywala, nie wiem o co chodzi kompletnie :/ dzięki za odp. w sprawie spalania
Jak to "po odpięciu immo znów nie zapalił" wyłączyłeś zupełnie immo ??
z tego co wiem auto zapali po odłączeniu czujnika położenia wałka rozrządu (poruszaliśmy ten temat szukając możliwości zabezpieczenia auta przed kradzieżą ) a szukałeś w necie co oznaczają błędy które co wywala ?
z tego co wiem auto zapali po odłączeniu czujnika położenia wałka rozrządu (poruszaliśmy ten temat szukając możliwości zabezpieczenia auta przed kradzieżą ) a szukałeś w necie co oznaczają błędy które co wywala ?
NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] i 229 gości