1.8 RP ostateczna decyzja nie SWAP tylko mody
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Kolego ja bym zrobił remont RP, zrobił dolot i wydech lub przynajmniej wywalił kata, wsadził krótką skrzynię 2y i rozpórki kielichów glebe ( by móc zapierdzielac po zakrętach) , no i oczywiście jeździł na PB a nie na gazie. I takim sposobem byś miał wmiarę sportowy wózek którym bedziesz zapinac aż miło a nie zastanawiał się za co zatankujesz zmodzonego 2E w prawdzie dużo więcej nie pali ale zawsze coś a 1.8 Rp to wół roboczy najlepszy silnik 8v jaki VW stworzyło.
Mój MK2 ABF
viewtopic.php?f=87&t=499866
viewtopic.php?f=87&t=499866
fill89, masz rację RP, nawet na najdłuższej skrzyni z którą go montowali (4T) ładnie się zbiera, pod warunkiem że silnik zdrowy, na krótszej by już ładnie zamiatał choć remont RP kosztował będzie tyle co kupno 2E prawie, a tu już masz na starcie 115km i będzie się zbierał duuużo lepiej. Jeśli chodzi o spalanie to na bank nie spali więcej jak RP. A co do dolotu w RP, to powiem Wam że założenie stożka nic mu nie da a może go nawet zamulić i może więcej palić. Ja dla eksperymentu wywaliłem tą tulejkę z puszki filtra i palił trochę więcej a szedł tak samo. Polecam jedynie sportową wkładkę K&N, sam na takiej latam i chodzi fajnie. Wywalenie kata da więcej momentu od dołu, więc warto. Zresztą RP`kiem się świetnie jeździ bo od dołu ciągnie bardzo miło, a ABS jeszcze lepiej:)
Ostatnio zmieniony sob sie 01, 2009 16:12 przez blazejm, łącznie zmieniany 1 raz.
[b][color=indigo]Moja Golfinka: :D [/color] (wszystkie foty na 1-szej stronie ;) )
http://vwlkp.pl/viewtopic.php?t=158[/b]
http://vwlkp.pl/viewtopic.php?t=158[/b]
blazejm sądzę że gdyby zrobic odpowiednio wydech do dolotu to by coś dało ale najpewniej tak jak mówisz wkładka do tego jeszcze wydech i będzie ładnie to grało
kto wie może aż taki kapitalny remont nie będzie potrzebny załozycielowi tematu.
wracając do spalania to gdy nawet minimalnie wzrośnie to i tak nie będzie palił tyle co 2E
kto wie może aż taki kapitalny remont nie będzie potrzebny załozycielowi tematu.
wracając do spalania to gdy nawet minimalnie wzrośnie to i tak nie będzie palił tyle co 2E
Mój MK2 ABF
viewtopic.php?f=87&t=499866
viewtopic.php?f=87&t=499866
fill89, chodzi mi o to że 2E w kaście mk2 pali jakieś 0,5l mniej od RP a ma 25 kucy więcej
co do remontu to masz rację, zależy jak duży ten remont, ale to już założyciel tematu musi sobie obliczyć czy mu się opłaca ta zabawa. Plus jest taki, że po remoncie masz 100% dobry motor i pewny a ze swapem różnie może być
co do remontu to masz rację, zależy jak duży ten remont, ale to już założyciel tematu musi sobie obliczyć czy mu się opłaca ta zabawa. Plus jest taki, że po remoncie masz 100% dobry motor i pewny a ze swapem różnie może być
[b][color=indigo]Moja Golfinka: :D [/color] (wszystkie foty na 1-szej stronie ;) )
http://vwlkp.pl/viewtopic.php?t=158[/b]
http://vwlkp.pl/viewtopic.php?t=158[/b]
Teraz wiem o co chodziło z 2E I tu widac jak pogarszają spalanie gabaryty i waga samochodu.
Mój MK2 ABF
viewtopic.php?f=87&t=499866
viewtopic.php?f=87&t=499866
fill89, duży wpływ ma także sposób zasilania i jego zaawansowanie. RP jest co prawda na elektronicznym wtrysku ale to tylko jednopunkt i dawkowanie paliwa nie jest zbyt dokładne, natomiast 2E jest na wielopunkcie elektronicznym przez co może dużo dokładniej dawkować paliwo no i dużo wydajniej bo jednopunkt w RP czuć że nie wyrabia przy dużych obrotach na 4 i 5 biegu już zadyszki dostaje.
[b][color=indigo]Moja Golfinka: :D [/color] (wszystkie foty na 1-szej stronie ;) )
http://vwlkp.pl/viewtopic.php?t=158[/b]
http://vwlkp.pl/viewtopic.php?t=158[/b]
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Zadyszka nie wynika z zastosowaniu jednopunktu tylko kupy innych czynników.blazejm pisze:fill89, i dużo wydajniej bo jednopunkt w RP czuć że nie wyrabia przy dużych obrotach na 4 i 5 biegu już zadyszki dostaje.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
A ja się podepnę też mam RP. I mam zamiar wymieniać cały układ wydechowy nad taki od GTi. Z tym, że ja bym tego nie czynił, tylko warsztat zaufany. Ktoś mi może podać przybliżone koszta i czy faktycznie mija się to z celem ? Bo tłumiki i tak muszę zmienić bo już kopnęły w kalendarz. Także tłumik końcowy od Gti to będzie na 100%, wiem, że nie da mocy, ale chodzi mi o wygląd i podobno lepszy dźwięk. Co do katalizatora to kiedyś był, ale się zmył Także czy wymieniać całość czy tylko oba tłumiki ?
A ta wkładka do filtra, to ją się wstawia zamiast filtra ? i co to daje ? I ile kosztuje. Na alledrogo nie ma.
I jeszcze jedno. Jak mam oderwany tłumik końcowy to prócz hałasu coś złego się dzieje? Więcej pali mniej mocy czy coś ?
A ta wkładka do filtra, to ją się wstawia zamiast filtra ? i co to daje ? I ile kosztuje. Na alledrogo nie ma.
I jeszcze jedno. Jak mam oderwany tłumik końcowy to prócz hałasu coś złego się dzieje? Więcej pali mniej mocy czy coś ?
Ostatnio zmieniony pn sie 03, 2009 01:08 przez zetnktel, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Jeśli chcesz coś uzyskać wydechem w RP to musisz założyć kolektor wydechowy od GTI8V, dwurukę do tego i całą resztę ukladu wydechowego. Pamiętaj o wspawaniu sondy i przerobieniu na 3-przwodową. Teraz masz jednoprzewodową i grzana jest spalinami z kolektora. Przy przerobce bedziesz musial zastosować podgrzewaną sonde.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
ale jesli wspawa sie sonde w kolektor tak jak w rp to tez trzeba zastosowac 3-przewodowa?? w sondzie 3-przewodowej jeden przewod to sygnal z sondy drugi zasilanie 12V na grzanie a trzeci?? masa??bugalon pisze:Jeśli chcesz coś uzyskać wydechem w RP to musisz założyć kolektor wydechowy od GTI8V, dwurukę do tego i całą resztę ukladu wydechowego. Pamiętaj o wspawaniu sondy i przerobieniu na 3-przwodową. Teraz masz jednoprzewodową i grzana jest spalinami z kolektora. Przy przerobce bedziesz musial zastosować podgrzewaną sonde.
Ostatnio zmieniony pn sie 03, 2009 19:58 przez x86635, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Może masz cos przerabiane. Seryjnie RPki wychodziły na jednoprzewodowej sondzie montowanej prosto w kolektorze wydechowym.zetnktel pisze:Jedna rzecz mi się nie zgadza w tym co piszecie. Ja mam normalnie bezpiecznik od ogrzewania sondy lambda. To nie jest jedno przewodowa i spaliny jej nie ogrzewają z tego wynika.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 30 gości