[golf mk 3] Kat pochylenia kol

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

kolonet
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: czw mar 12, 2009 20:07
Lokalizacja: Dzierżoniów

[golf mk 3] Kat pochylenia kol

Post autor: kolonet » ndz sie 02, 2009 23:34

witam
Czy ktos moze mnie oswiecic jak to jest z tymi katami pochylenia kol przednich.
Po wymianie amortyzatorow i ustawieniu pelnej geometrii bardzi mocno zdziera przednia prawa troche lzej przednia lewa opone OD STRONY ZEWNETRZNEJ.
(stacja pewna i sprawdzona)
Wedlug wyniku pomiaru przed ustawieniem katy wynosily ok 0st
po ustawieniu geometri
lewe kolo: -0,31st
prawe kolo: -0,36st

z tego co sie orietuje to ujemny kat PK oznacza pochlenie kola do strony wewnetrznej czyli niejako zewnetrza strona opony jest "bardziej w powietrzu" wiec dlaczego sie szybcie sciera???
Dodam ze na tych samych felgach i oponach przed remontem amorow bylo wsztko OK, a teraz po przeejechaniu 100km!!!! widac slady zurzycia opnony na zewnetrzen stronie (ok 1cm od krawedzi)
o co wiec chodzi, prosze o pomoc



Karol G60
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: czw lut 26, 2009 22:50
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Post autor: Karol G60 » ndz sie 02, 2009 23:59

katy katami a jaka zbierznosc kół??



Awatar użytkownika
szyszka1981
vw rullezzzz!!!!
vw rullezzzz!!!!
Posty: 265
Rejestracja: ndz cze 08, 2008 01:17
Lokalizacja: OGL
Kontakt:

Post autor: szyszka1981 » pn sie 03, 2009 00:09

kat pochylenia koła w mk3 jest +1 0 lub -1 i to jest w normie a jezeli bierze ci opony z zewnatrz to masz rozbierznosc kół bo jezeli tak jak piszesz masz lewe koło -31 a prawe -36 to miesci sie w tolerancji


[b]moje mk3[/b]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=199448

kolonet
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: czw mar 12, 2009 20:07
Lokalizacja: Dzierżoniów

Post autor: kolonet » pn sie 03, 2009 22:26

OK jesli katy sa w normie to nalezy skupic sie na zbierznosci.

Wedlug wydruku pomiaru zbierznosc sumaryczna wynosila:
przed geometria = -0.33st
po geomatrii: = +0.01st

wedlug teorii
ujemna (-) wartosc oznacza odchylenie kol na zewnatrz auta czyli zdzieranie wewnetrznej czesci opony tzw. rozbierznosc
dodatnia (+) wartosc oznacza odchylenie kol do wewnatrz auta czyli zdzieranie zewnetrznej czesci opony tzw. zbierznosc

Reasumujac moja sytuacje obecnie jest 0 odchylenie ale opony zdziera opony od zewnatrz czego nie zaobserwowalem przed geometria.
Czy to mozliwe ze teoretycznie rozbierznosc w tym wypadku bedzie bardziej korzysta?
Co moze byc tego przyczyna?



Awatar użytkownika
$layer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 222
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 21:12
Lokalizacja: OSTROŁĘKA

Post autor: $layer » pn sie 03, 2009 22:44

spróbuj pojechać na inną stację i niech ktoś inny rzuci okiem. Czasami wydruki nie okazują rzeczywistości.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 70 gości