Wysoka temp oleju ---> problem?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2198
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Kontakt:

Wysoka temp oleju ---> problem?

Post autor: Lucki » ndz sie 02, 2009 23:12

Witam. Dzisiaj jechałem autostradą w samo południe nie "gazując" ( tak max 120) i zauważyłem ze mfa pokazało mi 112C !!! Jak prędkość obniżyłem do 100 to temp tez spadła do ok 100C. Czy taka temp jest normalna (112C ) ? W mieście w korkach osiąga max 100 a tu dzisiaj taki bonus :)

p.s
olej mam mineralny Castrol Magnatec


ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » ndz sie 02, 2009 23:16

tak wstępnie bym się nie martwił, bo temperatura wrzenia oleju jest bardzo wysoka. znacznie ponad 100 stopni Celsjusza. to znaczy że olej odbiera nadmiar Ciepła którego nie zdoła odebrać woda, bo być może nie ma dostępu do pewnych części silnika - wał i cały dół silnika.


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » ndz sie 02, 2009 23:44

mysle ze nie ma sie czym przejmowac, mnie wlasnie przed chwila przy wjezdzie do garazu pokazywało 100 stopni, podczas jazdy przy temp zew powietrza okolo 20-23 stopnie mfa pokazało mi przy predkosci 90 km przez 15 km -95 stopni, np zeby miec 120 to ja musze niezle poszalec, srednio jkoło 100 stopni jest przy normalnej jezdzie , 110 -114 w miescie . Ale teraz zwracajac uwage na to jakie mamy temp to tez nalezy brac na to poprawke :) podczas gdy asfalt ma okolo 45 stopni , to silnik wolniej oddaje ciepło dołem, nawet omywany przez wiatr to ten wiatr tez nie jest zimny przeciez taki zeby szybko schłodzic :)
niemniej jednak wartobyłoby sie zainteresowac gdyby to sie powtorzyło koljny raz w nizszych temp zew , bo to znak, ze albo silnikowi jest za gorąco , albo cos mu sie przyciera :) a jak sie przyciera to znaczy ze mu sie za ciepło robi w pewnych miejsach . U mnie wskazówka od płynu wychyla sie na grubosc wskazówki poza srodkowo kreske w miescie, ale ja mam jakis zamiennik czujnik wiec po nim mozna sie wszystkiego spodziewac :) kontroluj ta temp , sprawdzaj czy masz płyn, czy wogol oprocz oleju jest cos co odbiera ciepło , dla pewnosci posprawdzaj czy silnik nie jest czyms osłoniety, wiem ze to mało prawdopodobne, ale znajomemu osłona pod silnikiem sie odczepiła i jakims cudem blokowala przepływ powietrza pod silnikiem i sie grzało strasznie, jak zwolnił albo sie zatrzymał , to osłona wracala na swoje miejsce nie pchana wiatrem i problm znikał :)
Ostatnio zmieniony ndz sie 02, 2009 23:46 przez guti, łącznie zmieniany 1 raz.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2198
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Kontakt:

Post autor: Lucki » pn sie 03, 2009 01:07

poprawkę na temp otoczenia ( 33C) i asfaltu (45) biorę oczywiście. Co do układu chłodzenia to jest ok, plyn nowy, chlodnica nowa, duża część rur także nowki. Wskazówkę od h2o mam na 2 kresce, jak ją przekroczy to mi się wentylator włacza. Co do tarcia to nie bardzo wiem co dokładnie posprawdzać ( jakieś 4 mies temu wymieniłem panewki )? Osłony pod silnikiem nie mam bo ją jakiś czas temu zdemontowałem.

Mam zamiar troszkę po Podhalu pośmigać i zobaczę jaka będzie temp w mniej upalne dni, poza tym wracam do domu w poniedzialek za tydz i na autostradzie sprawdzę raz jeszcze wskazania mfa. :grin:


ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » pn sie 03, 2009 09:20

ja nadal podpieram teorię że to normalna sprawa... skoro temperatura wody oscyluje w okolicy 90 kilku stopni, to wiadomo że olej ma większą pojemność cieplną i trudniej niż woda się nagrzewa a co za tym idzie trudniej się chłodzi...

żeby temu zaradzić niektóre auta mają chłodnicę oleju montowaną przed chłodnicą wody, a inne tak jak np BMW ma aluminiową miskę olejową. W bardziej wytężonych autach widać też żebrowania tych elementów żeby powiększyć powierzchnie oddawania ciepła...


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pn sie 03, 2009 09:26

Ja żeby mieć 112 stopnie w RP musiałem drzeć 150km/h dobre 7km non stop, tak to przy 120km/h temp oleju utrzymywała mi się w granicach 100 stopni. Jeżeli się u ciebie to powtórzy to sprawdź ciśnienie oleju w silniku.



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pn sie 03, 2009 09:49

kolega pisał ze wymienił panewki ... moze to cos z tym zwiazane ? za ciasno spasowane ?


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Lucki
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2198
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 19:56
Lokalizacja: DW
Kontakt:

Post autor: Lucki » pn sie 03, 2009 13:38

pamiętam ze kupiłem panewki std bo szlifu walu nie bylo, mysle ze najprawdopodobniej przyczyniła sie wczoraj pogoda do tego :)


ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA ECUDIAG www.ecudiag.pl
Hamownia klucze immo naprawa sterowników radio code
Wrocław 793-195-950
Regeneracja wtryskiwaczy CR wszystkich marek

Awatar użytkownika
Dedi_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Dedi_S » pn sie 03, 2009 14:30

Sprawdz jeszcze czy wentylator dmucha w dobrą stronę, bo u mnie jak kupiłem swój jakiś domorosły elektryk podlączył odwrotnie przy wymianie wiatraka i dmuchał "na zewnątrz" obiawiało się to skokiem temp. przy większej prędkości. W korkach było ok. Na szczęście szybko się zorientowałem (mam nie oryginalną kostkę).
A może termastat się zacioł i jest cały czas zamknięty?


Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.

Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » pn sie 03, 2009 15:05

Dedi_S, czytaj uwaznie , kolga nie ma probelmu z tmp cieczy ! tylko oleju !


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
Dedi_S
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 475
Rejestracja: śr maja 21, 2008 14:42
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: Dedi_S » pn sie 03, 2009 18:49

:blush: ooooo nie doczytałem, ale intencje miałem dobre :grin:


Zanim coś napiszesz i doradzisz to pomyśl bo możesz innych narazić na koszty.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 239 gości