mate64, 1. Nie zawsze łożysko wyjące ma luz,
2. Łożyska nie zużywają sie równomiernie bo to zależy od wielu czynników jak no rozkład obciążenia w samochodzie, dróg po jakich jeździ a nawet w którą stronę częściej skręca a nie mowiąc już o sile z jaką dokręcone jest łożysko bo nie używając dynamometru nie dokręci sie równomiernie obu itd. Ja na lewym przejechałem 130tys km a na prawym 50tys. a łożyska tej samej firmy.
3. Dyfer zadziała ale jak za szybko puści sprzęgło to zjedzie z kobyłki...
4. Trzecia metoda faktycznie 90% ale to tylko wskazówka a nie diagnoza, moje prawe wyło jadąc na wprost a cichło przy skręcie w lewo (geometria jest ok żeby nie było).
5. To łożysko usłyszy bez obciążenia. Przy wymianie sprężyn tak właśnie zdiagnozowałem swoje, huczało na pusto na samej piaście.
Buczenie podczas skrętu
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
A czytasz ze zrozumieniem?Racer pisze:1. Nie zawsze łożysko wyjące ma luz,
mate64 pisze:W twoim jednak przypadku możesz nie wyczuć luzu bo może być zbyt mały.
Poczytaj na forum ilu ludzi zmieniało najpierw jedno potem drugie łożysko. A wiesz czemu? bo po wymianie mocniej zużytego nie zagłusza mniej zużytego i w krótkim stosunkowo czasie zaczyna nam przeszkadzać jego hałas. A ponieważ jest to zespól jezdny auta który robi podobne przebiegi zużywa się w mniej więcej w podobnym czasie.Racer pisze:2. Łożyska nie zużywają sie równomiernie bo to zależy od wielu czynników
A jak podniesie 2 koła i bujnie autem to przewróci lewarekRacer pisze:3. Dyfer zadziała ale jak za szybko puści sprzęgło to zjedzie z kobyłki...
![crazy :crazy:](./images/smilies/crazy.gif)
KAŻDE łożysko słychać w ciszy, KAŻDE będzie wydawało jakiś dźwięk, no chyba że rozmawiamy o próżni.Racer pisze:5. To łożysko usłyszy bez obciążenia. Przy wymianie sprężyn tak właśnie zdiagnozowałem swoje, huczało na pusto na samej piaście.
Kolego Racer, czytam twoje różne, najczęściej sensowne porady na forum i rozumiem że
ale niekiedy twojej wiedzy czasem brakuje "brutalnej praktyki". Ja nie jestem mechanikiem, jestem wyłącznie praktykiem, z czasem życie cie nauczy że wiedza jest niezbędna, ale wiedza i praktyka to potęga.Racer pisze: jestem mechanikiem a instrukcje czytałem np przez długi czas pracując w ASO.
Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
- Racer
- Ma gadane
- Posty: 212
- Rejestracja: śr mar 12, 2008 21:35
- Lokalizacja: WR RACER
- Auto: Golf MK2 GTi, Passat B4 GL
- Silnik: PF
mate64, ja nie mówię, że źle napisałeś ale nie zawsze jest tak jak w książkach i jest wiele różnych przypadków o których można by niejedną książkę napisać zarówno o mechanikach jak i o częściach samochodowych i ich wykonaniu, które często pozostawia wiele do życzenia. Czy to że napisałem żeby pod koła coś podstawić jak samochód się podnosi to źle? To zasady bezpieczeństwa a lepiej zapobiegać niż leczyć.
A co do "brutalnej praktyki" to ja nie powiedziałem, że wiem wszystko o mechanice bo nie wiem, ale umiem sobie radzić w ten czy w inny sposób i czasem daje komuś jakieś rady ale to tylko rady a nie rozkazy. A tak na marginesie... zrobiło się niepotrzebne OT w temacie i bezsensowna napinka a przecież nie o to chodziło.
A co do "brutalnej praktyki" to ja nie powiedziałem, że wiem wszystko o mechanice bo nie wiem, ale umiem sobie radzić w ten czy w inny sposób i czasem daje komuś jakieś rady ale to tylko rady a nie rozkazy. A tak na marginesie... zrobiło się niepotrzebne OT w temacie i bezsensowna napinka a przecież nie o to chodziło.
Serwis, sprzedaż skuterów, motocykli, kładów... TRANSPORT aut, motocykli, quadów i innych.
Naprawy aut grupy VAG, specjalizacja GOLF II, JETTA A2.
Naprawy aut grupy VAG, specjalizacja GOLF II, JETTA A2.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 170 gości