Kilka pytań z mechaniki Golfa 2
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Kilka pytań z mechaniki Golfa 2
Witam
silnik 1.8 rp
Pytanie mam do Was co może być przyczyną, że:
1. Obroty mi spadają sporo przy wciskaniu hamulca, zaznaczam, że nie działo się nic złego, teraz auto stało nie jeżdżone 3 tyg i tak się porobiło.
2. Wyciągana była cała jedna i druga kolumna resorująca, wymieniany jeden sworzeń kulisty wahacza, przy zbieżności nie było bawione nic ale drążki kierownicze były ściągane. Teraz auto jak jade prosto to mam kierownice krzywo, znaczy się nie ustawioną tak jak do jazdy prosto. Mam przekręcić tak jak być powinno czy ustawienie zbieżności to poprawi?
3. Wymieniana była jedna osłona przegubu, stara pękła i przegub przy zakrętach piszczał. Przy wymianie osłony nie było jakiegoś piasku i innego syfu w przegubie ale już trochę mało smaru było. Teraz po złożeniu wszystkiego po przejechaniu około 5km przegub znowu zaczął piszczeć, jak myślicie nadaje się pewnie już do wymiany?
silnik 1.8 rp
Pytanie mam do Was co może być przyczyną, że:
1. Obroty mi spadają sporo przy wciskaniu hamulca, zaznaczam, że nie działo się nic złego, teraz auto stało nie jeżdżone 3 tyg i tak się porobiło.
2. Wyciągana była cała jedna i druga kolumna resorująca, wymieniany jeden sworzeń kulisty wahacza, przy zbieżności nie było bawione nic ale drążki kierownicze były ściągane. Teraz auto jak jade prosto to mam kierownice krzywo, znaczy się nie ustawioną tak jak do jazdy prosto. Mam przekręcić tak jak być powinno czy ustawienie zbieżności to poprawi?
3. Wymieniana była jedna osłona przegubu, stara pękła i przegub przy zakrętach piszczał. Przy wymianie osłony nie było jakiegoś piasku i innego syfu w przegubie ale już trochę mało smaru było. Teraz po złożeniu wszystkiego po przejechaniu około 5km przegub znowu zaczął piszczeć, jak myślicie nadaje się pewnie już do wymiany?
- stonefree
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4033
- Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
- Lokalizacja: WO
- Kontakt:
raczej kątów pochylenia kół. Jedź do stacji obsługi i ustaw geometrię - max 100 PLNgailbraith pisze:czy ustawienie zbieżności to poprawi?
Przeguby z reguły pukaja na zakrętach, ale jak długo hulało bez osłony, to mógł siąść.gailbraith pisze:przegub znowu zaczął piszczeć
Sporo to znaczy ile?gailbraith pisze:Obroty mi spadają sporo przy wciskaniu hamulca
stonefree, tylko, że zwrotnica nie była odkręcana od kolumny resorującej więc jak się owe ustawienie kątów mogło zmienić? Ten nowy sworzeń kulisty wahacza by to zdziałał?
Przegub piszczy przy skręcie w lewo (z lewej strony ten dźwięk), piszczenie ustaje przy skręcie w prawo bodajże, i chyba przy hamowaniu. Zaraz to sprawdzę.
edzio, zaraz sprawdzę czy po odpaleniu silnika na postoju też tak się dzieje, zaznaczam, że jest lpg w aucie jeśli ma to jakieś znaczenie.
Przegub piszczy przy skręcie w lewo (z lewej strony ten dźwięk), piszczenie ustaje przy skręcie w prawo bodajże, i chyba przy hamowaniu. Zaraz to sprawdzę.
edzio, zaraz sprawdzę czy po odpaleniu silnika na postoju też tak się dzieje, zaznaczam, że jest lpg w aucie jeśli ma to jakieś znaczenie.
-
- Użytkownik
- Posty: 333
- Rejestracja: czw lis 29, 2007 21:11
- Lokalizacja: Elblag
- Kontakt:
gailbraith- Ten nowy sworzeń kulisty wahacza by to zdziałał?
jeśli miałeś na myśli "przegub kulowy" to jak go odkręciłeś to zapewne przestawiłeś "płytkę zabezpieczającą " -mocowana na 3 śruby i automatycznie zmieniło ci się ustawienie koła -ale postaraj się jeszcze raz odkręcić i ustaw na stare miejsce (powinno być odciśnięte na wahaczu )-a jeśli to nie pomoże to tak jak koledzy powyżej napisali -jedź na geometrię
jeśli miałeś na myśli "przegub kulowy" to jak go odkręciłeś to zapewne przestawiłeś "płytkę zabezpieczającą " -mocowana na 3 śruby i automatycznie zmieniło ci się ustawienie koła -ale postaraj się jeszcze raz odkręcić i ustaw na stare miejsce (powinno być odciśnięte na wahaczu )-a jeśli to nie pomoże to tak jak koledzy powyżej napisali -jedź na geometrię
Ostatnio zmieniony sob sie 01, 2009 21:53 przez albert1973, łącznie zmieniany 1 raz.
sprawdź zaworek na przewodzie podciśnienia do serwa (łączy kolektor z serwem, żółto-czarny.gailbraith pisze:1. Obroty mi spadają sporo przy wciskaniu hamulca, zaznaczam, że nie działo się nic złego, teraz auto stało nie jeżdżone 3 tyg i tak się porobiło.
siadła geometria i sąd kierownik zmienił położeniegailbraith pisze:Teraz auto jak jade prosto to mam kierownice krzywo,
kup paczkę smaru do przegubów za 7 zeta i wypełnij przegub z manżetą mniej więcej w 3/4 i zobacz czy będzie piszczał.gailbraith pisze:ale już trochę mało smaru było.
Podpis uległ awarii spróbuj później :)
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
Podpis uzyskał aprobatę YGD i może być umieszczany.
albert1973, tak, właśnie ten przegub kulowy był wymieniany. Ale mi się wydaje, że go nie da się ustawić inaczej niż tak jak ja zrobiłem bo do płytki są na stałe przyspawane nakrętki i po włożeniu śrub od dołu inaczej ustawić się nie dało jak tylko w jednym położeniu.
Pojadę do warsztatu pewnie ale o co mam pytać- ustawienia zbieżności, kątów? Pytam bo się nie znam na tym.
mate64, w przegub poszło całe opakowanie nowego smaru co był z nową osłoną. I na moje oko tam było więcej smaru niż 30g (a chyba tyle pisze w książkach, że być powinno).
Przed chwilą jeździłem autem i widzę, że problem z przygasaniem przy hamowaniu zniknął. Co trochę dziwne.
A co do przegubu to może to nie jest na 100% piszczenie jego, może to będzie coś innego ale pojawiło się wtedy jak pękła manszeta i teraz na nowym smarze i osłonie piszczy o wiele rzadziej, może to jeszcze kwestia pojeżdżenia trochę i smar się ładnie rozpłynie, zobaczymy.
[ Dodano: 01 Sie 2009 22:40 ]
Koledzy a polećcie jakiej firmy są dobre przeguby właśnie do Golfa 2. Bo drugiego nie udało się zreanimować, ciągłe pukania przy całym skręcie.
Pojadę do warsztatu pewnie ale o co mam pytać- ustawienia zbieżności, kątów? Pytam bo się nie znam na tym.
mate64, w przegub poszło całe opakowanie nowego smaru co był z nową osłoną. I na moje oko tam było więcej smaru niż 30g (a chyba tyle pisze w książkach, że być powinno).
Przed chwilą jeździłem autem i widzę, że problem z przygasaniem przy hamowaniu zniknął. Co trochę dziwne.
A co do przegubu to może to nie jest na 100% piszczenie jego, może to będzie coś innego ale pojawiło się wtedy jak pękła manszeta i teraz na nowym smarze i osłonie piszczy o wiele rzadziej, może to jeszcze kwestia pojeżdżenia trochę i smar się ładnie rozpłynie, zobaczymy.
[ Dodano: 01 Sie 2009 22:40 ]
Koledzy a polećcie jakiej firmy są dobre przeguby właśnie do Golfa 2. Bo drugiego nie udało się zreanimować, ciągłe pukania przy całym skręcie.
Ostatnio zmieniony sob sie 01, 2009 22:39 przez gailbraith, łącznie zmieniany 1 raz.
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
gailbraith pisze:2. Wyciągana była cała jedna i druga kolumna resorująca, wymieniany jeden sworzeń kulisty wahacza, przy zbieżności nie było bawione nic ale drążki kierownicze były ściągane. Teraz auto jak jade prosto to mam kierownice krzywo, znaczy się nie ustawioną tak jak do jazdy prosto. Mam przekręcić tak jak być powinno czy ustawienie zbieżności to poprawi
geomtria do roboty, kąty a jak kąty to i zbierzność.
u mnie po znajomosci biora 50-60 zl i uwielbiaja auta
na glebiegailbraith pisze:3. Wymieniana była jedna osłona przegubu, stara pękła i przegub przy zakrętach piszczał. Przy wymianie osłony nie było jakiegoś piasku i innego syfu w przegubie ale już trochę mało smaru było. Teraz po złożeniu wszystkiego po przejechaniu około 5km przegub znowu zaczął piszczeć, jak myślicie nadaje się pewnie już do wymiany?
przegub zdjac, wymyc w beznynie, jak umiesz to rozebrac, przejrzec czy nie ma wrzerów, wytłoczen jakisc , jak wygladaja kulki , zasmarowacnowym smarem na rowno po brzegi glownie zwracajac uwage na miejsca w ktorych dochodzi do tarcia miedzy kulkami a czesciami przegubu.
[ Dodano: Sob Sie 01, 2009 11:35 pm ]
gailbraith pisze:Koledzy a polećcie jakiej firmy są dobre przeguby właśnie do Golfa 2. Bo drugiego nie udało się zreanimować, ciągłe pukania przy całym skręcie.
ja polecam Spidan , drogie , ale pewne
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
guti, źle napisałem, że drążki były ściągane, były po prostu wybijane ze zwrotnicy. Czyli jednym słowem wymiana tego przegubu kulistego/sworznia to wszystko spowodowała? Tak nie chciałem tracić geometrii i starałem się robiąc to wszystko uniknąć tych trzeba przyznać dużych kosztów, zresztą miałem geometrię ustawioną trzeba przyznać wspaniale. Ech...
Przegub był rozbierany i czyszczony, nic niepokojącego nie zauważyłem. Ten jeden pójdzie do definitywnej wymiany a drugi pojeżdżę może przestanie piszczeć a i popatrzę dobrze bo to może wcale nie on tak piszczy.
guti, a te Spidan w jakiej cenie chodzą? A takie bardziej popularne sklepowe zestawy?
Przegub był rozbierany i czyszczony, nic niepokojącego nie zauważyłem. Ten jeden pójdzie do definitywnej wymiany a drugi pojeżdżę może przestanie piszczeć a i popatrzę dobrze bo to może wcale nie on tak piszczy.
guti, a te Spidan w jakiej cenie chodzą? A takie bardziej popularne sklepowe zestawy?
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
tak , nastepnym razem, albo jeszcze teraz przed geometria wysun na maxa te sworznie na zew , albo wbij na maxa w wachacz, nie wiem czy wiesz o co mi chodzi, ale to bedzie na przyszlosc jak bedziesz zmienial znowu sworzen, to bedziesz miał juz wieksza pewnosc , ze masz tak jak było poprzednio zebys mial jakis punkt odniesieniagailbraith pisze:Czyli jednym słowem wymiana tego przegubu kulistego/sworznia to wszystko spowodowała?
ja zawsze wbijam na maxa bo zauwaz ze otwory nie sa idealnie okragłe tylko sa z nich fasolki lekkie
w okolicach 200 zł , wszystki inne beda tansze az do przegubów za 50 zł których nie polecamgailbraith pisze:guti, a te Spidan w jakiej cenie chodzą? A takie bardziej popularne sklepowe zestawy?
odezwij sie do mnie po niedzieli, cos sie moze znajdzie w miare rozsadnego
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Z nowości to byłem na warsztacie i ustawiono mi zbieżność ale kierownica dalej jest skręcona w prawo przy jeździe na wprost więc po prostu ustawić ją sobie teraz na równo?
Co do strzelania przegubu to okazało się, że to nie jest wcale przegub ale łożysko na amortyzatorze a w zasadzie to jego całkowity brak
I również okazało się, że drugi przegub kulisty wahacza również jest do wymiany, mój błąd nie popatrzyłem poprzednim razem dokładnie ale teraz tak jak pisał guti wiem jak to składać.
I punkty dla Was.
Co do strzelania przegubu to okazało się, że to nie jest wcale przegub ale łożysko na amortyzatorze a w zasadzie to jego całkowity brak
I również okazało się, że drugi przegub kulisty wahacza również jest do wymiany, mój błąd nie popatrzyłem poprzednim razem dokładnie ale teraz tak jak pisał guti wiem jak to składać.
I punkty dla Was.
- guti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 7379
- Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
- Lokalizacja: T-Mobile
- Kontakt:
tak jestgailbraith pisze:po prostu ustawić ją sobie teraz na równo?
u mnie ustawiaja tak ze najpierw uystawiaja kiere na rowno , a pozniej kombinuja na dole , zeby było ok no czasem jak sie nie da (reguluja tylko jedna koncówka ) to pozniej trzeba kiere przelozyc na rowno, sprawdz czy masz tyle samo obrotów w jedna jak i w druga strone, i czy czasem w jedna strone nie skreca lepij jak w druga
Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 483 gości