ABS świeci po wymianie amorów

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

majpio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr sie 27, 2008 08:39
Lokalizacja: podkarpackie

ABS świeci po wymianie amorów

Post autor: majpio » sob sie 01, 2009 20:46

Koledzy wymieniałem wczoraj amory , i po wymianie zauważyłem że zaczęłą świecić kontrolka ABS (nie chce zgasnąc po zapaleniu auta)
Co mogło się stać?
Dodam że po fakcie zauważenia świecenia kontroli skontrolowałem wtyczki ,kable oraz przeczyściełm z opiłków czujniki,ale mimo tego kontrolka nie gaśnie.
Gdzie szukać przyczyny ?



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » sob sie 01, 2009 20:53

musisz to pod tester podłączyc inaczej nie wiadomo co go boli.



majpio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr sie 27, 2008 08:39
Lokalizacja: podkarpackie

Post autor: majpio » sob sie 01, 2009 21:04

czyli nic więcej sam nie wydedukuje?



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » sob sie 01, 2009 21:17

majpio pisze:więcej sam nie wydedukuje?
Możesz pomierzyc oporności czujników,sprawdzic zasilania.

[ Dodano: 01 Sie 2009 21:19 ]
jeżeli wszystko będzie w porządku,mimo zapisanego błedu układ sam się aktywuje,nie ma konieczności kasowania błędów,kontrolka zgaśnie.
Ostatnio zmieniony sob sie 01, 2009 21:19 przez edzio, łącznie zmieniany 1 raz.



majpio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr sie 27, 2008 08:39
Lokalizacja: podkarpackie

Post autor: majpio » sob sie 01, 2009 21:27

edzio pisze:
majpio pisze:więcej sam nie wydedukuje?
Możesz pomierzyc oporności czujników,sprawdzic zasilania.

[ Dodano: 01 Sie 2009 21:19 ]
jeżeli wszystko będzie w porządku,mimo zapisanego błedu układ sam się aktywuje,nie ma konieczności kasowania błędów,kontrolka zgaśnie.
przednie czujniki mogę zmierzyć bezpośrednio przy nich czy jest jakaś inna metoda?co masz na myśli mówiąc sprawdzić zasilania



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob sie 01, 2009 21:39

Mierz przy czujnikach z przodu, a potem powtórz pomiar na złączce kabla czujnika koło grodzi silnika. Ma być 1-1,3 koma. Tylne czujniki mierz pod kanapą we wtyczkach.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

majpio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr sie 27, 2008 08:39
Lokalizacja: podkarpackie

Post autor: majpio » sob sie 01, 2009 21:42

Paweł Marek pisze:Mierz przy czujnikach z przodu, a potem powtórz pomiar na złączce kabla czujnika koło grodzi silnika. Ma być 1-1,3 koma. Tylne czujniki mierz pod kanapą we wtyczkach.

nie bardzo mogę zlokalizować te złączki w komorze silnika w którym miesjcu one dokłądnie sie mieszczą?



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » sob sie 01, 2009 21:45

majpio pisze:co masz na myśli mówiąc sprawdzić zasilania
zmierzyc przy sterowniku ABS ,zasilanie + i masy ,może jakiś zbieg okoliczności i bezpiecznik się spalił,przestał kontakowac itp..

[ Dodano: 01 Sie 2009 21:48 ]
majpio pisze:nie bardzo mogę zlokalizować te złączki w komorze silnika w którym miesjcu one dokłądnie sie mieszczą?
patrz po kablu ,''po nitce do kłębka"



majpio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr sie 27, 2008 08:39
Lokalizacja: podkarpackie

Post autor: majpio » sob sie 01, 2009 21:50

edzio pisze:
majpio pisze:co masz na myśli mówiąc sprawdzić zasilania
zmierzyc przy sterowniku ABS ,zasilanie + i masy ,może jakiś zbieg okoliczności i bezpiecznik się spalił,przestał kontakowac itp..

[ Dodano: 01 Sie 2009 21:48 ]
majpio pisze:nie bardzo mogę zlokalizować te złączki w komorze silnika w którym miesjcu one dokłądnie sie mieszczą?
patrz po kablu ,''po nitce do kłębka"
z tym zasilaniem to chyba nie dam sobie rady, a m ogę wiedziec jaki bezpiecznik masz na myśli? Ten w skrzynce bezpieczników z pozycji 4 ,czy jest jeszcze jakiś drugi który odpowiada za ABS

z tymi złączkami faktycznie dojde po przeowdach
Ostatnio zmieniony sob sie 01, 2009 21:51 przez majpio, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » sob sie 01, 2009 23:29

majpio pisze:Ten w skrzynce bezpieczników z pozycji 4 ,czy jest jeszcze jakiś drugi który odpowiada za ABS
najpierw daj dokładne dane ,co do rocznika typu itp...,bo skąd mam to wiedziec



majpio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr sie 27, 2008 08:39
Lokalizacja: podkarpackie

Post autor: majpio » ndz sie 02, 2009 09:11

edzio pisze:
majpio pisze:Ten w skrzynce bezpieczników z pozycji 4 ,czy jest jeszcze jakiś drugi który odpowiada za ABS
najpierw daj dokładne dane ,co do rocznika typu itp...,bo skąd mam to wiedziec

Volkswagen Vento 1997 rok 19.tdi 90 KM



Awatar użytkownika
inhoss
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 225
Rejestracja: ndz lut 22, 2009 11:28
Lokalizacja: szczytno/warszawa

Post autor: inhoss » ndz sie 02, 2009 18:38

Najpierw podłącz do kompa i sprawdź czy czujniki są ok, może jak wymieniałes amortyzator to odłączyłes czujnik i włączyles przekreciles stacyjke i wtedy komputer nie widział czujnika abs i złapał błąd, może zwykle wykasowanie błędu pomoże, miałem tak kiedyś w bmw, jeśli to nie pomoże to któryś czujnik jest do wymiany pozdrawiam



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz sie 02, 2009 19:46

inhoss pisze:może zwykle wykasowanie błędu pomoże
nie ma takiej opcji w giolfie III


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

majpio
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: śr sie 27, 2008 08:39
Lokalizacja: podkarpackie

Post autor: majpio » pn sie 03, 2009 21:45

ABS działa!
Powodem niedziałamoa ABS był kabel. W momencie ustawiania geometrii mechanicy niezachowali nalezutej uwagi i we wtyczce ABS-u podciągneli kabelki we wtyczce.
Dla osób mających problemy z ABS chciałem podkreślić że poprawienie styczności kabli nie wiąze się z działaniem ABS po włączeniu zapłonu.
ABS musi zczytać dane podczas ruchu pojazdu i dopiero wtedy ABS przyjmuje poprawne dane i jest gotowy do poprawnego działania.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 211 gości